Gjest En til 2011 Skrevet 21. oktober 2010 #1 Skrevet 21. oktober 2010 Vi har bestemt oss for å starte aktiv prøving i desember. Vi gleder oss veldig. Blir vårt første barn sammen. Er det noe vi kan gjøre for å øke sjangsene for klaff ? vitaminer,urter etc.. Sluttet på p-pillen i vinter.
Gjest En til 2011 Skrevet 23. oktober 2010 #2 Skrevet 23. oktober 2010 Dytter denne. Hadde vært koselig om det var flere i samme båt!
TONEbabe Skrevet 23. oktober 2010 #3 Skrevet 23. oktober 2010 Vi skal også prøve slutten av nov/starten av des! Blir spennende:)
Gjest En til 2011 Skrevet 23. oktober 2010 #4 Skrevet 23. oktober 2010 Så koselig Blir spennende dette.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Super_betta Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 24. oktober 2010 #5 Skrevet 24. oktober 2010 hei :-) Vi tenker også å begynne prøving i desember.sluttet på p pille for tre mnd sia for å stabilisere syklus først..ser noen leger anbefaler å ikke bli gravid ved første eggeløsning etter p pille slutt, pga mulig økt sa fare. Ellers har jeg tatt multivitaminer og tenker å starte på folat nå 1 nov :-) Så spennede at vi er flere. Dette blir også vår første, å vi har snakket om det lenge! Så vi er rimelige klare. Er student så derfor planlegging og venting har vært nødvendig. Nå er vi kjempespent og litt kribling i magen hehe
Mammapudding Skrevet 24. oktober 2010 #6 Skrevet 24. oktober 2010 Mest sannsynlig starter vi prøvinga i desember ja Må bare få vite at jeg har jobb etter nyttår først. Har en midlertidig stilling ut året, og i november får jeg vite om det blir noe lenger..regner med at det blir det, men helt sikker kan man jo ikke være. Har 10 minipiller igjen på brettet, skal ta de og så byttes de ut med folat Håper på å få mensen rett etter pilleslutt, slik at jeg har litt å gå etter når vi starter prøvinga Vi skal prøve på nr.2, har ei datter på 3 år fra før:)
Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #7 Skrevet 25. oktober 2010 Hei! Og JA!! Fikk beskjed av min kjære i går om at han er med på prøving frå desember!!! Å så glad eg er! Har "mast" på han i 1,5år no! Kjekt å ha noke å følge:)
MaybeAgain Skrevet 25. oktober 2010 #8 Skrevet 25. oktober 2010 Jepp - satser på å lage en nyttårspode! ) Skal begynne på siste pillebrett nå - ganske rart, til tross for at det blir vår tredje....
Gjest En til 2011 Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Gøy at det var flere som hang seg på denne tråden. Det er trivelig å lese at det er så mange som skal ha samme oppstart mnd,blir litt spennende å følge hverandre Jeg sluttet på p-piller i vinter, kjente at jeg gadd rett å slett ikke mer hormoner.Jeg ble så hormonell å fikk en del bivirkninger.Var ikke sånn før,men etter at jeg fikk mitt første barn har jeg opplved mye negativt når jeg har gådd på pillen. Vi har vært veldig forsiktige å brukt "andre metoder " for ikke å bli gravide. Det passet ikke for oss da. Nå har vi jobben,huset,økonomien og diverse i box.Har vært viktig for oss å ha orden på formalitetene (Spesielt når det er barn bra tidligere forhold inni bilde) Jeg og mannen min begyne begge på vitaminer, han på sink og C-vitamin,jeg på folat og vanlig vitaminer. Vi røyker heldigvis ikke I tillegg har jeg baby-comp som jeg bruker. Aktiviserte den igår,slettet gammel data og gjorde den klar for ny prøving. Må si jeg er veldig spent på når spiren kommer til å sitte,jeg håper selvfølgelig at på klaff med en gang,men det er jo bare ønske tenkning. Heldigvis har man gådd igjennom dette før,å vet at det som skjer det skjer. Eneste gode tipse ; HA MYE SEX!! Lykke til damer Gleder meg extra mye til jul i år
cathB Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Vi mistet vår nydelige sønn i september 2010, dødfødsel på termindato..... Men vi velger å se fremover og vårt største ønske er å bli raskt gravid igjen. Vi venter fortsatt på en del prøveresultater, og håper å kunne starte første pp i desember. Håper spiren sitter uten for mange pp. Lykke til alle sammen.
♥ Herligheten ♥ Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Så hyggelig, gratulerer! Blir nok en spennende tid fremover for dere da! Håper virkelig jeg og samboeren min kan bli enige om å starte prøvingen snart.. Har hørt at det er forskjellige mineraler og slikt som kan hjelpe på, men kan ikke hjelpe deg videre med hvilken. Men masse lykke til fremover!!
TONEbabe Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Uff, dette var trist, føler med dere. Håper dere står sammen og kommer videre. Lykke til med prøvingen.
cathB Skrevet 28. oktober 2010 #13 Skrevet 28. oktober 2010 Takk for det TONEbabe. Føler at det er tanken om en ny graviditet som holder meg oppe nå. Lykke til med prøvingen til dere også.
TONEbabe Skrevet 28. oktober 2010 #14 Skrevet 28. oktober 2010 Det skjønner jeg er en motivasjonsfaktor for dere. Håper det klaffer forholdsvis fort, slik at dere igjen får noe å glede dere over. Jeg mistet i MA, fikk beskjed da jeg var i uke 13 (forrige uke). Det er sårt det og, men kan ikke forestille meg det dere har vært igjennom. Lykken er når nye gravi-tester kommer i posten, og man kan tenke fremover:)
TONEbabe Skrevet 28. oktober 2010 #15 Skrevet 28. oktober 2010 Er det bare jeg som synes det er lenge til desember....? *Ser på klokka* Hm, fremdeles bare oktober ja...
Mammapudding Skrevet 28. oktober 2010 #16 Skrevet 28. oktober 2010 TONEbabe: Jeg syns også det er fryktelig lenge til desember...Syns i grunn det er lenge til november også, da skal minipilla byttes ut med folat Så håper jeg på positive nyheter om at jeg har jobb etter nyttår, og at jeg er helt frisk (har vært syk og venter på en del svar). Men skal uansett bytte ut minipilla med folat og bruke kondom til vi vet at alt er ok med jobb og helse Er veldig utålmodig kjenner jeg! Håper mensen kommer rimelig kjapt etter pilleslutt, har brukt å ha en liten blødning et par dager etter hvis jeg glemmer en pille, så det er jo håp
Gjest En til 2011 Skrevet 28. oktober 2010 #17 Skrevet 28. oktober 2010 Synes det er alt for lenge til desember... Ser for meg at det blir oppkjøring i november allerede! Klarer ikke vente nemlig.. hehe
Mammapudding Skrevet 28. oktober 2010 #18 Skrevet 28. oktober 2010 Hehe, ja det er vanskelig å vente når man har bestemt seg for å prøve Men jeg MÅ vite at jeg har jobb etter nyttår før vi setter i gang..å så vil jeg ikke være dårlig i jula. Kastet opp hele romjula(og i 2 mnd etter det) første gang jeg var gravid, og det frister ikke til gjentakelse
Gjest En til 2011 Skrevet 28. oktober 2010 #19 Skrevet 28. oktober 2010 Leahpudding og mammapudding : Skjønner deg kjempe godt. Synes selv det er viktig å ha ting i orden. Håper du har jobb etter nyttår Krysser fingrene for deg!!
Mammapudding Skrevet 28. oktober 2010 #20 Skrevet 28. oktober 2010 Takk for det Regner med å få svar i november, da skulle budsjettet komme. Bare håper det er tidlig i november, er ganskel slitsomt å ikke vite om man har jobb eller ikke om 2 mnd :/ Vet ikke om det er noen regler for at de må gi beskjed om det ikke blir fortsettelse, er midlertidig ansatt siden 7.juni. Men er i staten, så regner med at de gir beskjed uansett..November må gjerne fly avgårde fort fort fort
Gjest Skrevet 29. oktober 2010 #21 Skrevet 29. oktober 2010 Kven er vi som skal prøve i desember egentleg? Eg kan skrive litt om meg, så håpar eg at de andre følger på Alder: 21 Barn frå før: ja, gut fødd 2008 Sivilstatus: sambuar Bustad: vestlandet Arbeid/utdanning: Tar eit år med praksis innan landbruk, før eg skal ta vidare skulegong(og fohåpentlegvis barselpermisjon). Interesser: familieliv, landbruk, natur, bøker, friluftsliv, dyr, kultur. Tilføy fleire punkt om du kjem på noke som passar:)
Mammapudding Skrevet 30. oktober 2010 #22 Skrevet 30. oktober 2010 Kan jo skrive litt om meg da Alder 26 Barn fra før: Ja, jente født 2007 Sivilstatus: Samboer/forlovet Bor: Troms, Harstad Arbeid/Utdanning: En eksamen fra bachelor i økonomi og ledelse, jobber som førstekonsulent ut året og håper på å få fortsette etter nyttår..venter på svar på det.
Gjest En til 2011 Skrevet 30. oktober 2010 #23 Skrevet 30. oktober 2010 Kjempe flott tiltak dette. Her starter vi opp i nov/des Alder : 28 Barn fra før : Gutt 2008 Sivilstatus : Samboer Bor : Nord Arbeid/Utdanning : Jobber i geriatrien/psykriatri Interesse : Håndarbeid,familieliv ,sosialt sammen med venner,musikk,fjellturer,hytteliv osv.
Mammapudding Skrevet 30. oktober 2010 #24 Skrevet 30. oktober 2010 Litt utålmodig kjenner jeg..vil i gang med prøvingen..i går helst Har minipiller til 3.november, men tar siste imorgen, har funnet ut at 1.november er en mye finere dag å slutte på enn 3.november..haha Så på mandag er det ut å kjøpe folat og kondomer Måtte mensen komme i neste uke så jeg har noe å gå etter når vi begynner å prøve i desember!
Prinsen & spiren Skrevet 30. oktober 2010 #25 Skrevet 30. oktober 2010 Heii! Vi er egentlig pøvere fra nå, men pga nylig ppilleslutt og lang syklus har jeg nok ikke EL før i nov/des.. så kaster meg på denne tråden, jeg Alder : 23 Barn fra før : Gutt 2009 Sivilstatus : Samboer Bor : Øst Arbeid/Utdanning : Jobberi i barnehage, høgskoleutdannelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå