Gå til innhold

Jeg liker ikke...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke mennesker som har rødt hår.

 

Vet ikke hvorfor, har alltid vært sånn :-s

 

Syns det er så stygt og turnoff som mulig ass.

 

Rødhåra gutter kunne jeg aldri vært sammen med, syns ikke rødhåra damer eller barn er noe penere heller.....

 

 

Jeg liker heller ikke mennesker som har utstående fløflekker, sånne som kan beveges på :-s Vær så snill og fjern det!!!

 

Veldig overvektige mennesker liker jeg ikke, de som er syklig overvektige, lukter vondt (dårlig hygiene), ikke tar vare på utseendeet og bruker klær som ikke dekker magen!!

 

Samme gjelder damer som bruker for mye sminke, har hjemmebleket slitt hår /kjemisk klipt, bruker for små klær og spesielt ille med voksne damer som kler seg som om de skulle vært 17 og 14-15 åringer som kler seg som horer.

 

Syns det er ekkelt med mennesker som har ørevoksen langt frem i øra sånn at det vises hele tiden, rens øra dine liksom!!!

 

Det samme gjelder møkkete negler, det er bare ekkelt....

 

 

Dette er et seriøst innlegg, måtte bare få dette ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, ikke alt som må sies. Det er faktisk helt horibelt at du sier at du rett og slett ikke liker mennesker pga hårfargen deres. Skremmende å lese dette innlegget, det beviser bare at rasismen lever i beste velgående.

 

De andre punktene dine er greie nok, men dette med rødt hår er ganske alvorlig faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en ganske skremmende holdning du har her, HI. Det skjønner at det er nøyaktig det samme som å si: jeg liker ikke mennesker med mørk hudfarge?

 

Noe som gjør deg til et trist, lite menneske. Åpne øynene dine. Det finnes så mye kult å oppdage for folk som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojojoj.. Rasebegrepet klarte du å utvide til det hinsides med denne kommentaren.

 

Og til dette med rødt hår.. Jeg liker heller ikke rødt hår, men det betyr ikke at jeg ikke liker mennesker med rødt hår fordi de har rødt hår (gitt at jeg ikke liker et menneske).

 

 

Mitt største problem er folk som har plystrebuse og som ikke fjerner den eller slutter å puste med nesa mens den er der *hat*.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!! Snakk om å vri dette om.

 

HI sa at hun ikke likte utseende (dvs ikke føler seg tiltrukket av) på rødhårede mennesker.

 

Jeg liker heller ikke UTSEENDE på rødhårede gutter. Dette Har ingenting med at jeg ikke er venner med, liker personen eller andre ting.

 

Samme som at noen liker ikke hvite bukser.

 

Vet om flere som ikke liker blondt hår, men kun blir tiltrukket av mennesker med brunt og rødt hår.

 

Mange som ikke liker blå øyne, men elsker brune øyne. Alle har ting de liker og misliker.

 

Noen liker sommer, andre liker vinter..

 

Forstår du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av da folkens! Det er da helt greit å si at rødt hår er turn off!

 

Jeg for min del liker ikke gutter som er lavere enn meg, det er turn off for meg.

 

Herregud så overmoralistiske noen av dere er! Bare ute etter å krangle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI skriver jo faktisk at hun IKKE LIKER menesker med rødt hår, ikke at hun ikke bare synes det er tiltrekkende. Og da synes jegf aktisk man er ganske dum, eller mindre smart, eller eventuelt verdens dårligste til å forklare seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kritiserer HI her har enten misforstått innlegget, eller så har dere ikke en egen smak. Selvfølgelig kan man føle hårfarge, kroppstype osv som turn-off uten at en er en fæl og rasistisk person! Jeg vil ikke akkurat påstå at jeg er en rasistisk person fordi jeg synes at ei tjukk matte på brystkassa hos menn er ekkelt og en turn-off for meg. Jada, jeg eliminerer ganske mange da, men likevel, jeg diskriminerer ikke på lik linje med rasisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er alle skapt slik som vi er, ingen er perfekte!

Jeg har alltid blitt fortalt at jeg skal være fornøyd slik som jeg er, men synes det er forfedelig vanskelig når jeg ser innlegg som dette.

 

Det HI sier er ikke: " jeg synes ikke det pent med rødt hår."

MEN: Jeg liker ikke MENNESKER med rødt hår og fregner!

 

Jeg har møtt mange mennesker som ikke er verdens peneste, men når man lærer å kjenne en person, ser man det vakre med mennesker!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og litt nedenfor så skriver hun at hun ser på det som "turn-off" fordi hun ikke liker utseendet av det.

Er du journalist i Se&Hør siden du drar frem halve sitater og plasserer det langt utenfor sammenhengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi sier jo at hun ikke liker mennesker med rødt hår.

 

Så hun liker altså ikke personen pga. hårfargen!!! Hallo? 14 år?

 

Det blir som jeg skal si at jeg liker ikke mennesker med lyst hår? Er det hårfargen som forteller personligheten til en person?

 

Hilsen en med mørkt hår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig lei meg.

 

Jeg har en skjønn liten gutt på 2 år med rødt hår. Skremmer meg hva slags verden han skal vokse opp i pga. noe så uskyldig som hårfarge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Uffnei, ikke ta deg nær av det hi skriver!)

 

Jeg henger meg litt opp i "Måtte bare få det ut."

Hva er hensikten? Hvorfor er dette noe du føler gnager sånn at du må 'få det ut'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har da vært sånn lenge at barn blir dømt for hvilken hårfarge de har eller om de er litt overvektige.

Hvis du kan påstå at du aldri har opplevd eller vært vitne til mobbing pga det i skolegården når du selv var barn så har du vært heldig! Det er bare sånn, av en eller annen grunn. Enkelte ting gjør deg til et automatisk offer når du er barn. Til og med middels økonomi eller veldig sparsommelige foreldre kan gjøre deg til et mobbeoffer. Det opplevde jeg når jeg var liten. Tviler veldig sterkt på at det er noe annerledes i dag når merkepress og kjøpepress er blitt såpass mye sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og jobber i barneskolen. Har vært ansatt i samme skole i 15 år og har aldri opplevd at rødhårete barn har blitt mobbet pga. hårfargen!!

 

Da er det vi voksne som overfører vårt eget "syn" eller smak over på barna.

 

Skjerp dere...ikke døm folk for hvordan de ser ut (hårfarge, øyefarge etc..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit innlegg.

 

Særlig synes jeg set var unødvendig å trekke frem rødt hår, i og med at det er vel den mest uvanlige hårfrgen (men veldig typisk slike innlegg å trekke frem "små" grupper når man skal generalisere)

 

Og si at man synes barn med et visst utseende er stygge, er fullstendig unødvendig - jeg vil tro at de fleste av oss har sett barn vi synes et "mindre sjarmerende" men jeg har aldri følt behov for å uttrykke dette på noen måte. Hvorfor i alle dager skulle jeg det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som synes rødt hår er stygt!

 

Forteller dere barna deres at det ikke er pent? Klarer dere å holde slike meninger dere for dere selv. For gjør dere ikke det så er det ikke rart at barn mobber når de lærer hjemme at f.eks rødt hår ikke er pent.

 

Blir helt kvalm av sånne folk som HI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...