Gå til innhold

Hvorfor skal røykere okkupere busskuret??


Gjest Mentha

Anbefalte innlegg

som røyker skjlnte jeg ikke hvor ufyselig min vane var for alle andre som ble utsatt for det. jeg forstod rett og slett ikke at det likevel stinket i leiligheten vår selv om jeg satt ved vinduet å røkte (har ikkerøykende mann som var ofte irritert på meg den gangen). Jeg skjønte heller ikke at det var plagsomt å stå 1-2 meter unna meg mens jeg røykte i vei. så for 8 år siden slutta jeg...

 

tro meg, det som for en røyker er uforståelig klaging, er et faktisk plagsomt problem for ikkerøykere, selv om man ikke er asmatisk, allergisk eller gravid. Jeg synes faktisk det er plagsomt å gå flere meter bak en røyker i byen, og går omveier for å slippe. Det lukter rett og slett vondt. jeg vil sette det i samme bås som at man ikke vil sitte attmed en med skikkelig svettelukt på bussen. for meg er det like plagsomt.

 

Det verste synes jeg er når vi skal ut av kinoen og flere røykere tenner opp sigaretten før vi er kommet ordentlig ut av dørene, og alle vi andre står bak i kø å puster inn osen. ikke går de videre heller, nei de står der mitt i utgangen å røyker i ro og mak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jo røykerene like mye rett til å stå i ett bussskur som det gamle damer, mennesker med asma eller gravide har da, men skjønner hva dere mener :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver å ta hensyn selv MEN har opplevd at jeg står steder der det ikke er busskur og folk prøver å liksom vise hvor mye røyken plager dem, en gang fortalt ei meg at jeg måtte flytte meg (fortsatt ikke inne i skuret) da jeg at hun fikk flytte seg fordi JEG sto der faktisk først og det var hennes valg om hun ville stå oppå meg når jeg røyka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er det jo mange fine benker og cafeer inne på senteret da;o)

Er ikke så mange som sitter ute om vinteren hvis de ikke røyker da...og inne er det godt og varmt:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bussen til og fra barnehage hver dag. Så der står jeg med diiiiiger mage og en 2-åring i sportsvogn. Bor på vestlandet og her kan det virkelig regne. Men nesten hver dag opplever jeg at røykere kommer og setter seg på benken vedsiden av meg og fyrer opp, så jeg må da gå utenfor, med stor mage og bekkenløsmning, og stå ute i regnet. Dårlig gjort! En gang så jeg en veldig gammel mann som satt på benk i skuret, og en mor med 2 små barn, og så tente en røyker røyken sin... Den eldre mannen var så skrøpelig at jeg tror ikke han kunne ha flyttet seg om han så ville. Det provoserer meg veldig, for denne gamle mannen kunne jo ha hatt hjerte og lunge problemer, kols osv og en bør ikke stå og røyke vedsiden av barn og gravide heller, uansett. Jeg var selv en røyker i 17 år og vet at røykere ikke tenker seg om, for de vet ikke hvor fæl røyken er for andre. Og svært mange røykere er egoistiske. Jeg sluttet for 5 år siden fordi jeg oppdaget hvor egoistisk røyken gjorde meg. Jeg er nå overlykkelig for at barna mine slipper å vokse opp med en røykende mor som stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hallo?!?!? vi kan jo ikke risikere at røyken blir våt!!! er det mulig?......neida..røyker jeg, å sitter gjerne på benken i buss skuret, men hvis det kommer andre som vil sitte eller stå der hvis det regner..så flytter jeg meg eller stomper røyken. Hadde vært flaut å sitti der å blåst, når de du sitter med ikke røyker..det er dårlig gjort. Får vise litt hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...