Gå til innhold

Hva faen! Jeg får ikke OS!!! Jævla dritt NAV!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjedelig, men jeg skjønner jo også hvordan NAV tenker her. De kan jo ikke vite at barnefaren bor hos en kompis, uten å ha folkeregistrert adresse der (noe han skulle ha gjort rett etter flytting! Han bor jo ikke der han er folkeregistrert!). Klart det er nærliggende å tro at han bor hos deg da. Det er jo egentlig bf som er skyld i alt dette rotet, selv om han neppe tenkte så langt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du bare skrevet en mer "voksen" overskrift og et innlegg, så hadde jeg kanskje hatt litt medfølelse med deg.

 

Så mitt tips til deg er at du bør kutte ut bannord og stygge ord/formuleringer. Man får flere til å høre på seg hvis man er saklig.

 

(For å ha det sagt, så skjønner jeg at det er fortvilende å få et slik avslag)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klager på vedtaket.

 

Det er ikke opp til deg å bevise hvor din ekspartner bor. NAV må sannsynliggjøre at han bor sammen med deg for å kunne avslå på slikt grunnlag, og det kravet har de langt fra oppfylt om avslagsgrunnen er som du beskriver.

 

NAV sosial må fremdeles gi deg livsopphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om han bytter adr sin fra deg så kan dei fremdeles straffe deg for det. jeg å barnafaren til minstemann gikk fra hverandre rett før hun ble født, å da endret han adr sin til den leiligheten han leigde, som var i samme kommune som jeg bodde i.

alt ble gjort som nav sa vi skulle gjøre, men huset jeg bodde i eigde vi sammen, å avtalen var at huset skulle bli solgt, men at jeg skulle bo i huset intill minstemann var blitt noen mnd slik at det ble mindre stress for meg. dette var noe vi informerte nav om å dei sa at dettte var ikke noe problem at jeg bodde alene i huset selv om vi eigde det sammen.

så jeg gjorde det, jeg bodde i huset til minstemann var 3 mnd, da la vi det ut for salg å fikk solgt da hun var 6mnd, jeg flyttet ut da hun var 7 mnd. så flyttet jeg der i fra å til min hjemkommune.

så nå har jeg fått brev i fra nav om at dei skulle revudere min OS pga vi eigde huset sammen å huset ikke ble solgt eller skrevet over på meg da han flyttet der i fra!!!!!

han flyttet fra leiligheten noen mnd etter at han leigde pga han fant seg ei ny, men om han endret adr med engang der i fra det vet jeg ikke men vi har ikke stått skrevet sammen siden vi gikk i fra hverandre!

men tror du at nav tror noe på dettte da, neida, dei har ringt meg nå 1 - 2 ganger i uken å spørt om hvor han har bodd, hva han har gjort på, hvor å når han har vert på jobb, slike ting som jeg ikke vet for jeg snakker ikke med han om det! eneste jeg snakke med han om er om dattteren vår, om hvordan hun har det.

men neida nå må jeg sittte her å vente på svar i fra nav på hva som skjer, jeg har gjort alt som nav har sakt jeg måttte gjøre, å dette er takken jeg får for at jeg har vert ærlig,

jeg begynte i jobb da jeg flyttet tilbake til min hjemkommune siden mine foreldre kunne ha minstemann da jeg var på jobb , så da mistet jeg jo OS, men det var jo helt OK ville jo klare meg selv.

men nav mente vi bodde sammen hele tiden intill huset ble solgt, så hva man skaa gjøre for at dei skal tro deg det vet jeg ikke.

dei driter oppi hvor man er folkeregistrert, vil dei først vere vanskelig så bare vent det kommer til å bli en kamp å kjempe med dei.

å nei dei ringer ikke barnefaren, for det er ikke han som har/skal søke, det er du, å da er det deg dei forholder seg til å du som må svare på spm å kjempe med dei.

 

men du må ha masse lykketil, å stå på mot Nav, du skal ha det du har krav på, men pass på at dere ikke eiger noe sammen, for er han vims å endrer adr eller lyger på den så er det deg dei fort kan komme etter for da mistenker dei deg for å svindle.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med 21. 06 her angående skrivemåten din.

 

På den andre siden skjønner jeg veldig godt at d blir fustrert over dette. Veldig merkelig at du blir straffet pga noe bf gjør. Men dersom du ringer nav i morgen og forklarer saken så vil jeg tro det løser seg. Om ikke annet må nav ha et forslag til hvordan du kan løse saken på tross av hva bf velger å gjøre.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å oppføre deg som folk når du skal legge frem saken din. Vanskelig å gi deg svar når jeg ikke har sett vedtaket du ha fått. Vil tro at det gir litt mer informasjon enn det som kommer frem her.

 

NAV-dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Nav dama!

du sittter der å skriver at det er vanskelig å gi svar når du ikke har sett vedtaket, men så lenge det ikke er DU som skal behandle saken så kan ikke du gi hun noe svar for det kommer nett ann på hvem man snakker med i nav på utfallet man får!'

ikke rart nav ofte er i media om tabber dei uttfører, nav burde ha 1 rettningslinje dei skal følge, ringer man nav så får man ikke et 100% svar man får om å men!

tror ikke nav selv vet hva dei baler på med til tider!

ser jo bare alle utlendingene som er tvangsutsendt som dei fortsatt utbetaler penger til, dei får penger så det holder men dei som er så uheldig å blir alene med ungene dei må slite ræven av seg for å komme gjennom hos nav å få det man har krav på.

 

veldig mange som svindler nav, men det burde ikke gå ut over dei som faktisk trenger stønaden for en periode er jo derfor man har den muligheten der så man skal kunne klare å ta seg av ungene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du har en slik oppfatning av NAV, men vi har da retningslinjer for behandling av søknader om div. stønader.

 

I dette tilfelle fyller tydeligvis ikke søker vilkårene, etter hennes utsagn pga manglende dokumentasjon på faktiske boforhold. Hun må da dokumentere /sannsynliggjøre at barnefar ikke bor hos henne.

 

NAV-dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Hvordan skal jeg dokumentere at barnefar ikke bor hos MEG?

 

Jeg kan jo si det så mye jeg vil, men dem tror vel ikke på meg av den grunn..

 

Ser at mange av dere skriver at jeg må da skjønne at jeg ikke får OS så lenge barnefar ikke har skiftet adresse; HAN HAR SKIFTET ADRESSE!

 

han står ikke registrert på min adresse!

 

Han har meldt overflytting til sitt hjemsted 3 timer unna her (hos sin familie), og der bodde han i et par uker etter bruddet også.

 

men, NÅ bor han i byen igjen, pga forlenget arbeidskontrakt. (her i den kommunen jeg bor i). Og det er HER NAV reagerer, og derfor mener at han bor hos meg; fordi han ikke har oppgitt en ny adresse her i byen, men fortsatt har den gamle i hjemkommunen sin!

 

Hvordan skal jeg dokumentere dette?? Be dem på besøk hjem til meg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ha folkeregistrert adr i kommunen der han bor, men postadressen kan være til foreldrene... Værre er det ikke:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...