Gå til innhold

Hva faen! Jeg får ikke OS!!! Jævla dritt NAV!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt om det for 3 mnd siden, og har ventet lenge på at den skal bli ferdig. I mellomtiden har jeg fått innvilget dobbel barnetrygd.

 

Jeg har mottatt hjelp fra sosialen, og skulle tilbakebetale disse pengene når jeg fikk overgangsstønad.

 

Men så fikk jeg vedtaket idag; AVSLÅTT søknad!

 

De mener at barnefar mest sannsynlig bor sammen med meg, siden de ikke har fått hans nye adresse!

Da jeg søkte om os, så flyttet han hjem til sin hjemkommune, som er 3 timer unna.

Han har i hele år levd på en arbeidskontrakt som strekker seg fra mnd til mnd; altså, han får ny kontrakt hver mnd (ingen fast ansettelse).

Derfor flyttet han til hjemkommunen sin da han var sykemeldt i noen uker.

 

Etter han ble friskmeldt, så fikk han forlenget kontrakten sin, og kunne begynne å arbeide igjen, og da flyttet han tilbake til den byen hvor jeg bor. (arbeidsstedet hans).

 

Men han bor jo ikke hos MEG! Jeg er jo fortsatt aleneforsørger!

 

Derfor avslo de, for de mente at han ikke kunne dagspendle mellom byen og hans hjemsted. Men han har jo bodd der i noen uker, men flyttet tilbake hit etter sykemeldingen var gått ut!

han bor ikk her av den grunn!

 

Hva faen skal jeg gjøre??? Jeg har ingen penger, og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!

 

Hvorfor kom de ikke bare hit og sjekket om han bodde her da??

Og hvorfor fikk jeg innvilget dobbel barnetrygd, hvis de mener at jeg ikke bor alene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send klage å få far til å dokumentere at han ikke bor der.

Finn en nabo eller andre som kan vitne for at han ikke bor hos deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel barnetrygd blir ofte vurdert ut i fra at du har levert meklingsatest.

og det er ikke sikert at det er samme person som har invilget det ene og avslått det andre.

 

du må få far til å redgjøre for nav hvor han faktisk bor nå. så ordner det seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med barnefaren, han gir deg sikkert en kopi av husleiekontrakten han har.

Snakk med naboer som kan vitne at han ikke bor der.

Ta bilder av hjemmet ditt og vis til nav.

Si at de kan komme på besøk og se selv, helt uanmeldt,

 

I vedtaket står alle kravene om klagegang og klagefrist. Klag skriftlig, men saklig og legg ved de dokumentene du har, be de evt om å gi beskjed hvis det er noe de mangler.

 

Ta med avslaget til sosial avd på nav og forklar situasjonen så får du nok hjelp videre.

 

Utvidet barnetrygd og overgangstønad har ikke noe med hverandre å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må ha folkeregistrert adresse på annen adresse enn deg. Er det så vanskelig å få til da? Han bor vel et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bf får vel lov å bo i samme by vel?? Høres nesten ut som det er et problem...

 

Jeg hadde troppet opp på NAV-kontoret og forlangt fortgang øyeblikkelig!! Ikke gå derifra før de skjønner saken, og før eventuelle skjemaer er riktig utfylt, stemplet (kopiert!) og levert.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

han har en annen adresse enn meg! Han har adr si i hjemkommunen sin, selv om han ikke bor der!

 

Nå bor han sammen med en kompis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke rart at de ikke tror at han bor i sin hjemkomune når han jobber i din kommune....

 

be han melde flytting til kompisen sin også søker du igjen eventuelt klager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, syns skikkelig synd i deg.. Kan ikke være lett..

 

Jeg har forøvrig 24 000 kr fra Nav hver mnd, som jeg skal storkose meg med... <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jævla dritt NAV" skriver du. Ville vel heller klandret dere selv som ikke er oppegående nok til å skjønne at han må være folkeregistrert på adressen der han bor. Nærliggende å tro at han bor hos deg hvis ikke.

 

Jævla brødskalle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. kjenner mangen som har folkeregistret adresse hjemme hos foreldrene sine. hvis du flytter mye og bare leier leilighet er det bedre at posten kommer til samme adresse. samboeren min gjør det, er ikke problem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til deg 15.29. stakkars unger som har en så lite empatisk og vil andre godt mor. sitter der å storkoser seg mens andre ikke har noe. ungene dine blir sikkert flotte mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, veit du hva! Dette har ikke noe med at HI ikke er oppegående eller en jævla brødskalle, som du sier! Blir helt sjokkert over hva enkelte lirer ut av seg!

Eksen min prøvde å nekte å bytte adresse for å hindre at jeg fikk stønadene jeg søkte om (ligger en historie bak). Da nav behandlet søknadene mine sto han fortsatt registret på min adresse, enda jeg hadde sagt til dem at han nektet å melde flytting selv om han fysisk ikke hadde bodd her på 8 uker. Jeg fikk selvfølgelig avslag. Men da kontaktet jeg folkeregisteret selv og åpnet noe som heter "bostedsak", eller noe. Da sendte fo.reg brev til han selv hvor han fikk beskjed om at om han ikke meldte flytting innen 2 uker, ville han bli registrert uten adresse i folkeregisteret. Da fikk han fart på seg. Så jeg anbefaler HI sende brev til nav om den nye adressen hans. Da ser de at han ikke er registrert boende hos deg. Nå vet ikke jeg hva slags kommune dere bor i, men kjenner eksen din kun deg eller er det ingen leiligheter i kommunen din siden de automatisk tror han bor hos deg?

Lykke til, du må bare gjøre alt du kan for å overbevise nav om at du snakker sant!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke NAV sin feil at han ikke greier å forholde seg til frlkeregisteret sine regnler.

 

Han skal være folkeregistrert der han oppholder seg det meste av d\tiden - dvs der han bor. Bor han ett sted, kan han ikke være folkeregistrert ett annet sted.

 

Reglene ift OS er strenge på dette med bosted fordi det er utrolig mye svindel med dennne stønaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare skrive en klage. Fristen for det, står i brevet om avslag som du har fått.

 

Der bekrefter du at du er den eneste voksne i din husstand, og den eneste voksne i husstanden registrert på din adresse. Dette får du bekreftelse på i folkeregisteret(som også NAV har tilgang til, men det kan være greit å legge ved en bekreftelse i klagen).

 

NAV kan ikke kreve at du får naboer eller andre til å "vitne" på at du bor alene. Dette har de ikke rett til i følge loven. De har heller ikke lov å komme hjem til deg, selv om du inviterer dem. De har ikke rett til bilder av ditt hjem, da dette er din private sfære, selv om du søker om stønader fra dem.

 

NAV har kun rett til å samle informasjon fra deg, og fra de offentlige register som finnes hvor det kan vise hva som er sannheten.

 

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-052.html#21-4

 

Les litt her, og i paragrafer over og under denne. Der står det litt om dette med innhenting av opplysninger.

 

At barnefar velger å bo slik han gjør, er jo ikke noe du kan kontrollere eller har noe med. Så dette får du forklare NAV at de må ta opp med ham. Du kan bare si det som gjelder deg. Bare si at du vet ikke hvordan han ordner det, om han pendler eller har hybel eller hva. Ingen kan kreve at du til enhver tid skal vite hva han driver med, da dere ikke lenger er et par.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe jeg ikke skjønner her. Er det sånn at alle menneker som går fra hverandre har krav på så mye fra staten (dobbel barnstrygd, penger fra sosialen og overgangsstønad?) Er jo nesten en belønning for å droppe ut av skolen etter ungdomskolen, sykemelde seg, få barn og skille seg det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke samme person som sitter med de to sakene.

Jeg fikk os etter 14 dager men ekstra barnetryden tok nesten 4 mnd. Selv om man skulle tro at det skulle være done deal når man får os

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal absolutt ikke fungere som en belønning. Men om man skulle være så uheldig å ende opp i den situasjonen, så er det hjelp å få. Man skal ikke måtte bo på gata eller ikke ha råd til medisiner, mat og klær til barna. Det går på hva inntekten din var før bruddet (bortsett fra barnetrygden), for man skal ha igjen en viss sum å leve for når regningene er betalt. og blir man alene er det ikke alltid pengene strekker til, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fascinert over alt dere vet om sosialstøtte i dette landet.

"Kose seg med 24 tusen fra Nav"??Er det mulig å ha slike holdninger. Er dere barn av sosialklienter?

Da jeg var 26 sa jeg opp jobben og begynte å studere, tok opp studielån og jobbet deltid og alt det der. Hadde da rukket å skaffe meg bl-a. leilighet og bil. Slo meg aldri at jeg kunne søke om omskolering eller attføring eller gud vet hva alle disse mystiske begrepene innebærer. Da jeg var 30 fant jeg en mann jeg ville satse på, hadde hatt en rekke kjærester, men aldri snakk om ekteskap og barn.

Vel vi ble foreldre da jeg var 34 etter en del prøving.

Jeg hadde aldri funnet på å planlegge barn uten et sikkert forhold og sikker jobb/økonomi.

Litt på sporet dette her, men noe provoserende at enkelte tar så lett på dette med å utnytte vårt unike velverdssystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

I avslaget mitt så står det at den ene og alene grunnen til at det ble avslag, er fordi de ikke har mottatt en ny bostedsadresse fra eksen min, som nå bor i samme by som meg..

 

Har pratet med han idag, og han ønsker å ha posten sin til sin hjemkommune, og ikke hit hvor han bor nå når han er på arbeid.

 

Og dette skal altså jeg "straffes" for!

 

Så da må jeg vil tvinge barnefar til å lage seg en bostedsadresse her i byen, før jeg kan klage på vedtaket?

Kan de ikke bare ringe han selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...