Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #26 Skrevet 17. oktober 2010 09:35 her igjen.. Loven sier: Hvis du er i tvil, vil det fra da av være forbudt å: Gi dask på rumpa. Ørefik. Klaps på fingrene. Å klype barnet. Å riste barnet. Å dytte barnet. Det står ikke noe om et mindre knips der. Så slapp av HI.. Om du får problemer igjen, kontakt ammeklinikk eller helsesøster og få råd der.
tante grusom master of law Skrevet 17. oktober 2010 #27 Skrevet 17. oktober 2010 Selv om knipsing ikke står i loven, så utelukker ikke loven at også knipsing omfattes. Man må tolke loven, så forstår man hva som omfattes og ikke. Lovgiver kan ikke skrive en uttømmende liste hvor alt som anses som mishandling omfattes. Det finnes sikkert millioner med måter man kan plage barn på. Mener du at lovgiver skal pønske ut alle og skrive dem ned? Da hadde jammen loven blitt lang.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #28 Skrevet 17. oktober 2010 tante grusom in the sun Når det settes opp i pungt, så burde i så fall knippsing settes opp, om det sees på som ulovlig. Desuten, har pratet med min bror, da han er advokat om samme sak, og han mener lett knippsing ikke inngår i loven. Og hvorfor ville ammeklinikken foreslått lett "dulting/knipsing" om det er ulovlig?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #29 Skrevet 17. oktober 2010 ALL bruk av fysisk konsekvens i barneoppdragelse regnes som vold og er forbudt. HI, hun skjønner faktisk ikke at det er vondt og lærer ikke noe fornuftig av at du knipser henne. Hun lærer bare at det er lov å påføre andre smerte. Alle biter en stund, det er bare noe de gjør, fortsett heller med å koble henne av og sett henne på gulvet. Det tar lengre tid, men hun lærer i det minste ikke at det er greit å knipse.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #30 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg syns på ingen måte du er en dårlig mor eller har grunn for å frykte barnevernet. Men jeg vil anbefale deg å sette deg inn i positiv læringspsykologi. Det er metoder som fungerer mye bedre enn fysisk avstraffelse og har mye mer preventiv effekt.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #31 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg vil ikke kalle dette vold men prøv det de andre sier, ta fingrene i munnen på 1 åringen og åpne gommene når hun biter deg lykke til
tante grusom master of law Skrevet 17. oktober 2010 #32 Skrevet 17. oktober 2010 Nå står det i loven at man ikke skal påføre barna smerte eller fornedre dem på andre måter. Da jeg ble knipset som liten gjorde det både vondt og føltes fornedrende. Tolk det som du selv vil... Hva med å brenne barna med lighter? Står det i loven? Da er det vel lovlig eller?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #33 Skrevet 17. oktober 2010 Tipset for å få slutt på bitingen er å presse barnet litt tettere mot brystet. Da slipper det taket for å få luft. Hvis du allerede nå har begynt med fysisk avstraffelse, så vet jeg ikke helt hva du har tenkt til å gjøre når utprøvingen av grenser skal håndteres....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #34 Skrevet 17. oktober 2010 Min løsning var å rive ungen vekk fra puppen og hyle Au. Det fungerte også og er helt lovlig. Kalles selvforsvar ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2010 #35 Skrevet 17. oktober 2010 Det er mulig det ikke er lov å knipse barnet, men å kalle det vold? Ehhhh... Det syns jeg personlig er litt overdrevet ord å bruke.. Hadde f.eks venninna til dattera mi kommet hit og sagt at hun ble utsatt for vold hjemme og jeg hadde gått videre med det og rapportere det til f.eks barnevernet, kan tro jeg hadde blitt flau om det hadde vist seg at hun snakket om at hun hadde blitt knipset på hånda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå