Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #1 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er sykemeldt. Har vert det i 5 måneder no pga rygg/bekken. Må ærlig innrømme at jeg ELSKER å gå hjemme. Det er deilig og dille med ungene om morran, og bare sitte å kose meg med dr.phil, og glamour. Jeg pusler med klesvask, og koser meg med å rydde og pusle i huset. Jeg ligger på sofaen og koser meg med laptoppen, interiørblogger, facebook og nyheter osv. Jeg lager middag, og fyrer opp, og npr ungene kommer hjem er det varmt og godt, middagen er ferdig, mor er blid og huset er bra. Jeg har nok overdrevet mine smerter og ryggproblemer, for jeg har bestemt meg for å gå sykemeldt en god stund til. Iallefall til sommeren. Jeg sier jo til alle "huff, nei det er sååå fææælt å bare gå hjemme, buuhuu det er så kjedelig" Men det er ikke sant. Vinner jeg noen mil i lotto s slutter jeg i jobben min, TVERT. Skulle virkelig ønske jeg kunne være hjemmeværende husmor. Jeg skulle indelig gjerne ønske jeg hadde økonomiske muligheter til å bare gå hjemme, og stelle hus og hjem for mannen min og barna mine. Jeg elsker det. Jeg har en ok jobb altså, jobber 75% i barnehage. Greie kolegaer osv, men nei, guuud det er så deilig å gå hjemme. Vel, jeg var hos legen i dag og ble nettopp sykemeldt til 1 januar O lykke. Jeg VET jo det ikke er rett. Men jeg greier ikke la være ¨ nyyyyte disse månene. Eneste perioden i livet jeg sikkert har mulig het til dette. Og jeg DIGGER det.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #2 Skrevet 14. oktober 2010 Pass på så ikke karmaen kommer og biter deg i rævva..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #3 Skrevet 14. oktober 2010 Dumt for deg hvis du plutselig blir så syk at du TRENGER sykemelding, og har brukt opp retten din til sykepenger på tull.. Da tenker jeg ikke at det er så moro lenger! Man kan ikke være sykemeldt ubegrenset tid vettu..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #4 Skrevet 14. oktober 2010 Tenk hvis du blir gravid da, og trenger sykemelding, men har brukt opp retten til sykepenger, HAHA
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #6 Skrevet 14. oktober 2010 Det er på grunn av sånne som deg at hele sykepengeordningen i dette landet kommer til å ble vetydelig dårligere i løpet av få år. Skremmende dårlig holdning. Håper virkelig legen din våkner opp og stopper sykemeldingen din snart.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #7 Skrevet 14. oktober 2010 Bare husk på neste gang det blir snakk om trygdesnyltere, løgnere eller bedragere at det er slike som deg de snakker om.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #8 Skrevet 14. oktober 2010 Kos deg du, ikke hør på de misunnelige kjerringene her inne. Du har all grunn til å være hjemme, du har jo rygg- og bekkenplager.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #9 Skrevet 14. oktober 2010 Koser meg kjempemasse. Kan ikke få flere barn. Dersom jeg blir virkelig syk, tja, jeg har rett på sykepenger 1 år, og etterpå er det arb.avkl.penger, og det greier vi oss på økonomisk. Jeg koser meg ett halvår til jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #10 Skrevet 14. oktober 2010 Hvis man nyter tiden hjemme og planlegger å gå sykemeldt lenger enn nødvendig så er det vel ingen grunn til å gå hjemme og motta sykepenger. Alle kan lyve på seg rygg- og bekkenplager og bli sykemeldt, men de fleste har vett nok til å la være. Det har ingenting med misunnelse å gjøre, men holdninger og dårlig arbeidsmoral!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #11 Skrevet 14. oktober 2010 men annie 22:37 HI sa jo selv at hun hadde overdrevet plagene hun har! HI:du er en JÆVLA snylter.slike osm deg skulle bodd i et utviklingsland!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #13 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg også storkoser meg hjemme. Jeg ble et helt annet menneske etter jeg sluttet i jobben. Jeg har mye mer energi i hverdagen, og er mer blid. Nå er det kroniske plager som gjør at jeg ikke er i arbeid i dag. Når jeg var i arbeid, så var hverdagen et mareritt. Det er ikke feil at du koser deg hjemme, selv om du er sykemeldt. Men hvis du egentlig klarer å litt jobbe, og overdriver sykdom, så synes jeg det er litt dårlig. Hvis du egentlig klarer å jobbe, så kan du jo ihvertfall jobbe deltid.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #14 Skrevet 14. oktober 2010 Det finnes mange av tilfellet som HI beskriver, så er ikke så sikker på at dette er et troll.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 Når du har vært sykemeldt i ett år har arbeidsgiver rett til å si deg opp, hvis han ønsker det. Det er kanskje noe å tenke på.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #16 Skrevet 14. oktober 2010 Vel, kos dere med stress og tidsklemme, nå skal jeg legge meg, og sove godt, og glede meg til nok en slaraffendag i morra. Jo da jeg HAR faktisk vondt, men jeg HAR overdrevet litt til legen. Jeg har ikke løyet heilt, mulig jeg hadde vert like sykemeldt dersom jeg hadde vert ærlig. Natta
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #17 Skrevet 14. oktober 2010 Jaja, bra for deg kanskje. For min del har jeg vært en del syk siden juli men måtte jobbe, jeg har en lederstilling i et lite firma og ingen som kan gjøre jobben min for meg om jeg borte. Det samler seg fort, så jeg går og hoster og håper å ikke bli skikkelig syk slik at jeg må være borte over lang tid, da ville det bli et helvete uten like etterpå. Jeg har faktisk fått 20% sykemelding for å få behandling for ryggplager, men jeg tror jeg kommer til å heller flekse, ta fri for behandlingen og jobbe hjemmefra om kvelden når gutten har lagt seg. Kanskje du heller burde revurdere karrierevalget ditt? Kanskje du burde gjøre noe annet du ville trives bedre med, evt. se om du kan bli hjemmeværende på fulltid? For akkurat nå er du en belastning for samfunnet (det koster noe å ha deg gående hjemme), og ikke minst en belastning for dine kollegaer. Synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #18 Skrevet 14. oktober 2010 Så fint da, at jeg har reele rygg og bekkensmerter, går på jobb '(smertene gjør at jeg ikke greier å gjøre annet enn å jobbe om dagen) slik at slike som du kan være hjemme å nyte dagene!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #19 Skrevet 14. oktober 2010 Bare en ting å si - da er du ikke syk og legen din burde blitt fratatt sin rett til å sykmelde med mindre du har ljugd så det renner av deg. - hilsen en som dessverre har kjempet for å komme seg tilbake i jobb et par år nå for andre gang.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #20 Skrevet 14. oktober 2010 Når man har vært sykemeldt i 6 mnd blir man innkalt til dialogmøte med nav, arbeidsgiver og lege. Her skal det vurderes om det fortsatt er TUNGTVEIENDE medisinske grunner til at man ikke er i jobb, og det skal vurderes tiltak for å komme tilbake helt eller delvis. Så HI må gjerne planlegge å gå sykemeldt frem til sommeren, men det er ikke sikkert at det er det som blir virkeligheten.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #21 Skrevet 14. oktober 2010 Tviler på at legen din har lov til å sykmelde deg helt til 1.januar. Man må som regel til legen hver 14. dag...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #22 Skrevet 14. oktober 2010 He he, dette innlegget må være tull. Nav vil aldri godta en sykemelding på så lang tid. I henhold til lovverket skal en sykemelding skrives for 14 dager av gangen. I helt spesielle tilfeller noe lenger. Men med en så "diffus" dignose som rygg/bekkensmerter vil en så lang sykemelding aldri godkjennes. Dessuten skal det være dialogmøte innen 6 mnd som en annen skrev om over her. Godt forsøk HI, du provoserte mange. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #23 Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er av typen som aldri har vært sykemeldt en eneste gang i løpet av mitt 16 årige yrkesaktive liv, tok ikke engang en egenmeldingsdag da de to gangene jeg har hatt SA, noe jeg sikkert burde ha gjort den siste gangen, men det er jo for sent nå.. Har virkelig lyst til å gå hjemme og sulle, om så bare ei uke, men jeg har ikke samvittighet til å koste bedriften min med ei ukes sykemelding.. Så da biter jeg tennene sammen og går på jobb.. Bare 30 år igjen til pensjon..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #24 Skrevet 14. oktober 2010 jeg syns det er dårlig gjort av deg. ALLE vil gå hjemme å dilleogdalle ..... Tenk om ALLE skulle gjort det. Det er det du har fridagene dine til og ikke minst helger og ferier, og ettermiddagene!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2010 #25 Skrevet 14. oktober 2010 Dette MÅ jeg bare kommentere. JO legene kan sykmelde lenger enn 14 dager etterhvert. Og sparken etter et år får hun nok ikke. Alle har rett til å søke om et års permisjon uten lønn. Jeg fikk ikke sparken etter 1 år, for de hadde ingen grunn til å sparke meg. Så det hadde de ikke lov til. Jeg har aldri hatt noe møte med nav i sykmeldingsperioden. Jeg har hatt et møte med de, og det var da jeg skulle gå over til arb, avklaringspenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå