Gå til innhold

Jeg har havnet i ett problem jeg VIRKELIG trenger synspunkter på..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn fra før av. Hun ble unnfanget en natt jeg og en kompis var på fest, så hun er da laget på fylla.. Jeg var på fest for noen uker siden, og klarte å ende opp i sengen sammen med en annen kompis av meg, og nå er jeg gravid. Å ha barn med to menn, synes jeg er HELT greit, men å ha barn med 3 forskjellige, synes jeg er litt voldsomt.. Eller, JEG synes ikke det er voldsomt, jeg er faktisk bekymret for hva folk kommer til å si.. Jeg vil jo såklart ikke fjerne barnet, men en eller annen gang kommer jo jeg vil å finne meg en mann, og jeg vil jo sikkert ha barn med han også.. Men kan jo ikke ha barn med 3 stykker... :( Hva i alle dager skal jeg gjøre? Han kompisen min har KJEMPELYST på barn, jeg har kjempelyst å beholde dette barnet også, men hva med fremtiden? Jeg skal på sykepleien til neste år, da må jeg flytte bort fra kompisen min.. Han har sagt at han mer enn gjerne vil stille opp, og støtte meg, og det eneste som faktisk holder meg igjen fra å beholde, er det at jeg da kommer til å få barn med 3 stykker... Hva synes dere?

Og vær så snill å iokke gi meg skjennepreken eller noe, det har jeg gjort selv i noen dager nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åltså, hva annet enn en skjennepreken forventer du å få her inne når d regelrett forteller at du er ei flyfille?

Huff, du høres ikke videre intelligent ut.

Skrevet

synes det blir trist om du tar abort på grunnlag av hva andre kommer til å synes. Ikke vært å ofte et liv for det vel ?

Jeg ville beholdt, med hånden på hjertet!

Skrevet

Om jeg er i flyfille, hva så? Hvilken rett har folk å skjelle meg ut om jeg faktisk er ei skikkelig flyfille? Det er min sak, og ingen andres. Nå ber jeg bare om synspunkter som sagt, ikke skjennepreken.

Skrevet

Du beholder barnet også tar du den sorgen når den tid kommer. Enkelt og greit.

Kanskje møter du en mann som har nok barn, som ikke ønsker flere barn?

Og hvis du møter mannen i ditt liv og han ønsker barn med deg så får du ta stilling til det da. Det er faktisk ikke verdens undergang om du har tre barn med forskjellige fedre (men da burde det være nok da:).

Gratulerer med graviditeten:)

Skrevet

20.33 en ting å si til deg: ufordragelig

Skrevet

At det er galt å ha barn med tre menn er noe som bare finnes i ditt hode. I andres hoder også, sikkert, men det er bare en slik ting man må komme over. Det kan gå helt fint. Det byr på noen utfordringer, men det gjør det å ha barn alltid.

Jeg har barn med tre menn. Den første fikk jeg med en mann som døde i en ulykke like etter at barnet var født. Det var grusomt, men noen år etter traff jeg en ny mann. Han var snill først, men endret seg nesten umerkelig. Da jeg ble gravid begynte han å slå. Jeg gikk fra ham, og det gikk enda noen år. Og så traff jeg enda en mann. Han er fantastisk på alle måter, snill med barna mine, stiller opp alt han kan. Han hadde ingen barn, og ønsket seg det veldig. Som deg hadde jeg mine betenkeligheter, men jeg kom over dem. Vi fikk et barn, og jeg har ikke angret et sekund. Hva andre måtte mene har jeg bare funnet ut at jeg må overse.

Skrevet

Har du ikke brukt prevensjon, så beholder du. Stå for de dumme valgene du tar.

Abort er ikke et prevansjonsmiddel. Tar du virkelig så lett på det?

Skrevet

Jeg hadde tatt abort!

Ingen vits i å pakke dette inn i rosenrødt silkepapir... både du og barna dine vil bli stigmatisert hvis du har tre barn med tre forskjellige fedre.

Kjipt ja, men slik er det...

Skrevet

da beholder du! Enkelt og greit!

Drit i hva "alle" sier, dine sanne venner vil støtte deg. Og de vet jo hvem du er! Sier masse positivt om deg at du velger å drite i "alle andre"

lykke til med lille bebis ;)

Skrevet

Du skriver; men hva med fremtiden?

Vel, det er det ingen som kan svare deg på. For alt du eller jeg vet så kan du og denne kameraten din bli kjempe nære iløpet av graviditeten og kansje tilogmed utvikle et kjærlighetsforhold. Det er jo en mulighet for at det kan skje.

La dagen i dag bekymre/glede deg, ikke de dagene som kommer om 5 år..

Gratulerer med baby i magen:)

Skrevet

Jeg står litt i samme situasjon som deg. Eller, den eneste fellesnevneren er jo OM jeg skulle finne på å få flere barn, men siden jeg blir 30 i år, og barnet i magen blir født i januar neste år, tror jeg ikke jeg kommer til å vurdere flere uansett hvordan livet ellers blir. Fikk første barnet når jeg var 23, var samboer med bf da, men det ble slutt senere. Nå er jeg pr i dag i et forhold som ikke er bra, og er altså gravid igjen. Regner med at jeg ender opp alene med to barn med forskjellige fedre. Men, jeg har faktisk ikke engang tenkt over hva som skjer om jeg noen gang skulle bli forelsket igjen, HVIS dette forholdet skjærer seg..Regner med at jeg innen den tid er for gammel(etter min egen mening) til å få flere barn, og derfor vil nøye meg med de to jeg har :)

Men, vil uansett råde deg til å beholde barnet, dersom du ønsker det. Om du ønsker barnet, og tar abort, vil dette plage deg mer senere enn hva andre skulle finne på å tenke om deg dersom du får flere barn senere.

Men, du skriver ingenting om hvor gammel du er? det vil jo ha noe å si for hvor stor sjansen er for å finne en mann du vil ha flere barn med innen du er for gammel til å virke som en fornuftig mor(og da mener jeg i den forstand at 50 år gamle damer ikke virker heeeelt vettuge dersom de får barn)

Lykke til videre :)

Skrevet

for all del, behold barnet! Som sagt før, hva andre tenker om deg er ikke grunnlag nok til å utføre en abort om det er den eneste grunnen du kommer på.

Drit lang f i de som mener og tror om deg. Verden er full av dem uansett hvordan du vrir og vender på det!

i tillegg har du en barnefar som gleder seg og er villig til å stille opp! Så bra! :)

gratulere og lykke til :))

Skrevet

Hvis du har lyst til å beholde barnet,gjør du det.Du kommer jo til å angre noe helt forferdelig hvis du skulle ta abort fordi du er redd for hva andre skulle mene om deg!

Og jo,du KAN faktisk ha barn med 3 stykker,det er din sak og ingen andres!

Gjør det som er riktig for DEG!

Skrevet

Jeg hadde tatt abort. Jeg var nesten like dum som deg. Jeg ble gravid tidlig i et forhold og det sprakk ikke så lenge etter fødselen. Etter det var jeg veldig nøye med prevansjonen og jeg har ikke blitt gravid siden(barnet mitt er 6 år)

Jeg elsker barnet mitt men jeg gjør ikke en slik ting igjen. Altså bære frem et barn uten at jeg er i et langvarig stabilt forhold.

Men du har jo allerede bestemt deg så skjønner ikke hva du vil med dette innlegget. Du vil vite hva folk syns, og jeg syns du bør ta abort. Av respekt til deg selv og det barnet som nav allerede forsørger. Og nå skal du da ha enda et barn som nav skal betale for, samtidig som du studerer? Det passet vel bra inn gjorde det ikke? For overgangsstønaden utløper vel snart med barn nr. 1 og hvis du skal rekke å ta utdannelsen din med støtte fra nav så må du nesten få et barn til ja.

Lykke til :)

Skrevet

Første jeg også tenkte, det handler nok om OS dette ja. Alenemødre, sier jeg bare..

Skrevet

Hva med å beholde barnet, og se om det kan bli noe mer mellom deg og bestekompisen etterhvert? Han virker da som en fin fyr, som ønsker seg barnet og ønsker å stille opp. Er ikke alltid at de beste forholdene starter med en forelskelse. Forelskelse kan gå fort over... Hvis han var bra nok til å ligge med i fylla, kan det kanskje bli noe mer mellom dere på sikt?

Skrevet

Fyfaen, så inni helvette stygge noen av dere er! Har HI nevnt noe annet enn at hun skal på sykepleien til neste år? For alt dere vet, så kan det hende HI faktisk allerede har en utdannelse, men ønsker å begynne på noe annet?

Svartens frekke ludder som faen ikke har respekt for noen, ikke engang dere selv når dere klarer å knekke ut av dere noe sånt. Syns virkelig synd i barna deres som har så fordømmende mødre, vet dere hva altså!!!!!

HI, vil du beholde, så beholder du, uten å tvile!

Skrevet

Jeg ville beholdt. Senere når du møter en mann, hvem vet, kansje han ikke kan få barn. og da er du heldig spm har 3.

jeg har to barn, ble veldig forelsket i en, og han var mest sannsynlig steril. jeg var da gravid med en annen, men mistet.

Mye kan skje. ta det som kommer. man vet ikke hva fremtiden vil bringe.

at det er 3 fedre spiller ingen rolle. det kan skje. du tar de valg som passer for deg. ikke bry deg om hva andre mener. vi har alle våre ting og streve med. 3 fedre er ikke det værste. jeg syns du er heldig,han vil jo til og med stillle opp. fint for barna dine å få søsken

Skrevet

Kjekt med gratis utdannelse. Det er det synspuktet jeg kan gi deg, og det er det første jeg tenker når jeg hører historien din. Har vært alenemor selv, men ble sammen bf igjen, og nå har vi vært gift i snart ti år.

Uten tvil, abort. Hadde ALDRI beholdt i din situasjon.

Skrevet

HI her. Til dere som har svart skikkelig, takk for svar, kommer til å hjelpe meg mye! Til dere tisper som sier at jeg beholder for å få overgangsstønad... Er dere idioter?! Tror dere virkelig at jeg er så overfladisk at jeg setter ett barn til verden, for å få usle 11 000 kr? Virkelig?

Fyfaen, at det går ann å i det hele tatt tenke på dette....

Skrevet

Dette handler ikke om å være stygg, men om å være ærlig. Hovedinnlegger spør:"Hva synes dere"? Slik jeg tolker dette spørsmålet så spør hun faktisk om meningen til folk. Da er jeg i min fulle rett til å si min mening. Hadde hun ikke spurt så hadde jeg heller aldri svart.

Du trenger ikke å synes synd på mitt barn, så den tanken kan du slå fra deg. Når en person skriver at hennes første barn ble unnfanget i fylla, tenker jeg: " Jaja, det kan skje den beste, vi kan kan alle gjøre en feil" Men når hun faktisk forteller at dette har hun gjort igjen, DA reagerer jeg. Et barn er ikke noe man bare driver å lager i fylla flere ganger.

Selvfølgelig må H.I bare beholde. Ingen angrer på et barn. Men når hun spør om meninger som må hun tåle det hun får høre.

Skrevet

Jeg håper du beholder, syns du er heldig som er gravid og har en pappa til barnet som vil stille opp.

Hvis du tar abort, er jeg redd du vil angre senere. Det blir noe annet når man mister naturlig enn å ta valget selv. Det er et tøft valg. Abort er noe man velger helt selv. jeg ville ikke kunne gjort det. Men hva som er riktig for andre må hver enkelt finne ut.

Det blir jo tøft uansett hva du velger. tre barn og student er krevende. I hvertfall hvis du er alene. Jeg vet studiet har mye praksis, og da må man også jobbe kvelder. Så du er avhengig av at noen kan stille opp for deg. Og i praksis begynner man oft halv åtte på morgenen.

Lykke til valget, og studie.

Sykepleie er et flott studie og man lærer mye. Jeg studerte selv med barn, og det gikk fint. Men jeg fikk mye hjelp av mannen min i praksis. Hadde ikke gått uten.

Skrevet

Usle 11 000 kr? hehe som alenemor og student til to barn får du mye mer enn det i mnd :)

Du må jo ha tenkt tanken på at du får beholde OS, for hvordan eller skulle du klare deg? To barn og student. Du hadde jo aldri klart å forsørge deg selv. Du vet veldig godt at nav betaler hele utdannelsen for deg, ellers hadde du ikke tatt så lett på denne graviditeten og sagt at du skal bli sykepleier..bla bla bla..

Nei, en trenger ikke være idiot for å være uenig med deg. Du vil beholde og andre ville ikke beholdt i din situasjon. Du spør jo her inne hva vi syns. Du må tåle at folk ikke er enig med deg.

Men lykke til da :) du får sikkert en kjempeherlig hverdag med to barn med to forskjellige menn, og ikke sammen med noen av de+ fullt studie.Du finner deg sikkert en flott lege som vil ta deg inn i varmen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...