Gå til innhold

Er såååå sliten av sjukehus og løgn !!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Poenget anonym 07:57 prøver å gjøre (dog noe klønete) er vel at man selv om man får mye informasjon kan oppleve at man ikke får informasjon.. Men for de som skal informere oppleves det jo som at man har gitt masse informasjon - så da må man selv ta ansvar og kommunisere til behandlerne at man ikke skjønner/forstår informasjonen som er gitt.. Om det virkelig er så ille som HI beskriver (noe jeg tviler på) så kan jeg ikke skjønne hvorfor hun ikke har trampet i gulvet og forlangt samtale med lege/jordmor for å få informasjon for lenge siden!!!!! Man har jo litt ansvar for seg selv også selv om man er innlagt på sykehus!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal faste fordi du skal snu barnet i magen din. Jeg fikk datteren min snudd da jeg var 38+5, og det gikk veldig fint. Etter snuingen lå hun i hodeleie frem til fødselen.

Du skal faste fordi det kan oppstå komplikasjoner som gjør at de vil utføre et keisersnitt på deg. Men min jordmor har jobbet som jordmor i over 25 år og sa at hun aldri hadde opplevd at et eneste snuing hadde endt med keisersnitt. Så det ville jeg ikke bekymret meg for.

 

Helsepersonell har plikt til å gi deg den ødvendige informasjonen. Men:

Jeg er enig i at du faktisk bør spørre mer enn du gjør. Får du beskjed om å faste må du spørre hvorfor. Lurer du på hvordan snuingen skal foregå må du spørre.

Det er en kjent sak at det kan oppstå komplikasjoner når du er RH-. Hvis du lurer på hva som kan skje og hvordan det håndteres hvorfor spør du ikke fastlegen, jordmor eller sykehuslegene om det? Eller googler?

Det kan være mange grunner til for mye fostervann, og det er ikke sikkert du kan få en konkret svar på det.

Uansett, sier jordmor at det er noe feil må du reagere å kreve å få snakke med lege for å få svar på hva som er galt. Du må ta ansvar for deg selv barnet ditt sin helse og ikke bare klage over manglende informasjon fordi to jordmødre har gitt forskjellige svar.

 

Jeg anbefaler deg at du skriver en liste med alle spørsmålene du har og krever å få snakke med en lege om dem i forbindelse med snuingen på mandag. Gi deg ikke før du har fått svar på alt du lurer på.

 

Viser ultralyd og andre undersøkelser at barnet i magen har det fint er det ingen indikasjon for keisersnitt tre uker før terminen. Er ikke alt som det skal være setter de i gang fødselen eller du vil få innvilget keisersnitt.

 

Stå på krava og gi deg ikke før du har fått svar på det du lurer på. Men nødvendig informasjon kan du klare å slappe mer av slik at du ikke bruker all energi på å engste deg.

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...