Gå til innhold

Er såååå sliten av sjukehus og løgn !!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er såååå sliten !!!

Går til kontroll på sjukehus hver uke for og sjekke om alt er som det skal.

Men får alltid som svar att alt er bra, og vips kommer overlegen og legger meg inn.

"alt bra" liksom ?

Og nå ligger han i seteleie, er 37 uker på veg, for mye fostervann, han er for liten.

Er så sliten av og ikke få vite ting, sliten av att dei lyge til oss.

 

Kan jeg få Ks slik jeg kan bli ferdig med ditta?

Er helt utmatta av sjukehus og leger, har rett og slett ikke ord.

Tenker på det hele tiden :( :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff skjønner deg godt!!

 

Hvilket sykehuset er dette?? OG hva mener de er grunnen til fostervannet??

 

Du har krav på å se alle journaler/epikriser de skriver. I morra så sier du at du skal få lese di!!!

Ja du kan si at du ikke orker mer og vil starte fødselen nå, han er jo ikke i permaturrisikoen lengre. Men da må du syte litt for å få det igjennom

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg som lå der, uten å bli fortalt noenting... Det skal jeg bare si deg, jeg hadde IKKE godtatt det.

Ring i den tråden ved senga, og når legen kommer inn, så krever du svar på det du lurer på!!!

 

Enkelt å greit :P

 

Bare sett ned foten !!

 

Masse lykke til. Krysser fingrene for deg frøken !

Be strong <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førde sykehus er dette.

Og dei har ikke fortalt meg grunnen til hvorfor jeg har for mye forstervann, når jeg spør, so sier dei att det er helt normalt, og att jeg ikke skal tenke på det.

Jeg har rett og slett gitt opp med og spør for jeg får virklig ikke svar.

 

Når jeg blei innlagt spurte jeg om hvorfor, da sa ei jordmor det var fordi att jeg kjente så lite liv.

Og når jeg spurte ei ny, fekk jeg i svar "det er noen små feil vi vil sjekke" so stakk ho.

 

Og her sitter jeg som ett spørsmåls tegn :(

Skal snu han på Mandag, og i tillegg er jeg Rh- og har lest det kan vere farlig for oss.

 

Jeg vil bare ha han UT :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0:44 her

 

I dag ber du om en samtale med legen din, samt at du vil se alle skriv de har på deg, dette har du RETT PÅ!!

 

Hvor mye for mye fostervann har du? Det er ikke bra å ha for mye, jeg hadde dette og ble sendt direkte til Rikshospitalet. Sier ikke at dette bør være tilfelle for deg også. Men det er IKKE normalt å ha for mye fostervann (kommer jo ann på hvor mye for mye du har da så klart!)

 

Jeg har vært med på mye av det samme som deg. Hvis du føler at du trenger hjelp/noen å prate med så send meg en sms så kan jeg feks hjelpe deg med hva du skal si til legen/jordmor og støtte deg igjennom det du står i nå!!!

 

 

Masse lykke til, klem fra May Iselin, tlf 93665460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skrev det andre innlegget også? Ja du kan få ks. Du er i uke 37, det er for sent å snu baby. Får du ikke ks der, ring et annet sykehus og spør hvordan ting er. Be om å få utskrift av journalutskrifter. (men vent til i ettermiddag når dok. er lagret.)

 

 

Mye fostervann kan, men trenger absolutt ikke være noe i veien for det. Seteleie er også er liten risikofaktor for at noe kan være galt. Se mine linker i det andre innlegget. Men. Skal legges til at jeg er født i sete, vanlig fødsel med aaalt for mye fostervann. Liten var jeg også - veide 2,7. Jeg tror jeg er sånn passelig normal både fysisk og psykisk :)

 

http://www.babyverden.no/Gravid/Komplikasjoner-i-svangerskapet/Support-systemet/For-mye-fostervann-polihydramnion/

 

Les litt om dette, se om du blir klokere. Men ks er på sin plass. Du får true med en anmeldelse til fylkeslegen e.l.

 

Vil gjerne ha en oppdatering fra deg hvis det er mulig. Dette er temaer som engasjerer meg nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dei sier jeg er 36 uker på veg, men jeg er ikke ening i det.

For når jeg var på 3d i Bergen sa dei att han var i den uken jeg sa han var.

Jeg bare vet jeg er 37 uker på veg.

 

Slik var det med min forje sønn og, da fekk jeg termin som var 13 mars,

men jeg var bombe sikker på jeg hadde termin den 20mars, og han kom den 23 mars.

 

 

Men jeg har time på Mandag, og da får jeg spør om jeg kan få Ks, for jeg orker rett og slett ikke mer lenger no.

Alt er bare rot, er so sliten, og det vil jeg tru går ut over den uskyldige i magen og :(

Dei har slete meg helt ut !

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig i at det er for sent å snu babyen. Jeg var inne å skulle snu noen uker før termin, men han hadde snudd seg selv. Hadde ikke før kommet hjem, 2 timers kjøretur, og vips, der var han i sete igjen.

Jeg kjente hvilken vei han var når han hikket.

 

Jeg var inne bare et par uker før termin og snudde han. De ville jeg skulle komme inn hver eneste gang han lå i sete, da kunne jeg nesten bodd på sykehuset. Dessuten var det ikke så godt, jeg ville ikke ha den sprøyta som de gir, pga den kan gi hjertebank. Det liker ikke jeg he he =)

Uansett. Han var 360grader rundt inni der frem til litt over 1 uker etter termin. Han kom 13 dager etter termin, i hodeleie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på HI.

Det viktigste her er nå at de hører på deg!

Har du en ekkel magefølese på dette så gjør det du kan for å fremskynde fødsel/ks.

 

Har selv født en i seteleie gikk veldig bra, for meg bedre, men kan oppstå større komplikasjoner så anbefaler ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ingen som kan tale din sak for deg,som kan stå på krava og KREVE ordentlige svar fra leger og jordmødre?hva med barnets far?

 

du må ikke la deg bli en ufriviilg kasteball som ingen orker å gi svar til,du MÅ kreve å få snakke med legen/jordmora som har hovedansvaret for deg og stille de til veggs ang hvorfor i svarte helvete du ikke får to like svar når du spør forskjellige perosnalet og at dette får deg til å føle deg veldig usikker!.

 

hva med venninne,mora di,søsken andre bekjente?

 

kjenner at hadde du vært venninna mi så hadde jeg kommet sporenstreks ned til sykehuset for å hjelpe deg,slik går det ikke an å behandle folk,spesielt ikke gravide som har et annet liv å tenke på i tillegg!

 

 

masse lykke til,og STÅ PÅ KRAVA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke det med at de ikke kan snu den etter uke 37 eller hva det var! Syns det er skremmendes hvor mye feil informasjon som folk er så påståelig stemmer. Man kan snu babyen helt frem til fødsel, så lenge babyen ikke ligger for langt ned i bekkenet, da kan det være litt vrient sa de til meg! jeg snudde selv 1 uke før terminen, og jeg fikk samme beskjed som den over her ang å komme inn hvis han hadde snudd seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da ikke være altfor mye fostervann, siden de ikke har tappet deg?

Jeg ville snakket med en lege, fått forklart absolutt alt hva jeg lurte på.

Ellers ville jeg rett & slett tatt turen til ett annet sykehus om det er en mulighet.

Usikker på hvilke sykehus som er nærmest for deg siden du bruker Førde nå, men det vet du vel helt sikkert best selv :)

Hva sier fastlegen din? Og JM din, om du bruker en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ser jeg skrev det er for sent å snu baby lenger opp her. Beklager. Det var ikke det jeg mente å skrive. Skulle skrive at det er verre. og i ditt tilfelle kanskje grunn til ks.. forskning viser til de beste resultater i uke 34-35.. For den kan som andre her sier snu seg selv, og det finnes studier som viser vellykkede snuinger frem til uke 38.. Så legger meg flat der.

 

Det skal mye til for at du ikke får innvilget keisersnitt men greit å ha noen kort å spille på-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, tror ikke det der stemmer heller jeg gitt. for jeg fikk beskjed om at vendinger ikke blir gjort før uke 37-38 nettopp fordi før den tid, så pleier ungene å snu seg.. jo nærmere fødsel jo vanskeligere er det for babyen å snu seg selv- og dermed snu seg tilbake etter en vending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke ks når du er i uke 36. Termin blir fastsatt rundt uke 17-20, ikke på 3d ul, så du må forholde deg til termin du har fått.

 

Du må tenke på at barnet har det bedre i magen en stund til, selv om det er slitsomt for deg. Sykehuset har fokus på barnets beste, og det burde du også!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for sent å snu babyen i uke 37 ? Jeg snudde i uke 37, fordi det er en risiko for at det må taes ks, og det vil de ikke gjøre før man er fødeklar, altså i uke 37. De opererer vel forskjellig fra sted til sted, men det er hvert fall ikke for sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einaste dei sa til meg var att jeg skulle møte opp fastende kl 9 om morningen, fekk ikke vite hvorfor jeg skulle vere fastende ??

Får rett og slett ikke noe info om hva som skjer denne dagen.

 

Ikke vet jeg om det er vondt, ikke hva som kan skje.

Ingenting, føler meg som en idiot !

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen HI da.

Kom de bare inn, sa det og løp ut igjen? Er du stum?

Nå synes jeg du virke tafatt. Lurer du på noe så må du spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spurt, men får forsjellige svar fra hver jordmor.

noen sier alt er perfekt, og noen sier det er små feil, noen sier noe annet.

Når vi spør, får vi ikke svar, dei sier kun att vi ikke skal tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt vanskelig for å tro på dette.... Jeg jobber i helsevesenet selv og vet hvor stor fokus det er på informasjon - man plikter jo å informere pasienten! Kan ikke tro at du er innlagt på sykehus og INGEN har informert om noe som helst - det er vel heller HI som har vanskelig for å ta til seg informasjon eller spørre når hun får informasjon hun ikke skjønner..... Er faktisk borti problemstillingen med jevne mellomrom - pasienten sier han ikke har fått noe informasjon, men det viser seg alltid at det IKKE stemmer - informasjon er gitt men ikke oppfattet eller forstått av pasienten.. Det er selvsagt ikke bra for man skal jo sjekke at informasjon gitt også er forstått - men noen ganger går det bare ikke inn uansett hva man sier og gjør...

Hadde en gang en svært dårlig pasient som var døende pga kreft - pårørende hadde blitt informert opptil flere ganger om diagnosen og prognosen men kom likevel og spurte når pasienten ville bli bra og kunne reise hjem.. Måtte få tak i lege på kveldstid og ha NOK et informasjonsmøte med pårørende da jeg så pasienten var pre terminal.. Neste morgen døde pasienten... Pårørende hadde da pga informasjonen som ble gitt kvelden før skjønt at det var alvorlig, men ble likevel helt forskrekket når pasienten døde....

Til HI : få noen med deg i samtale med lege/jordmor - kanskje de får med seg mer informasjon enn du får???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vert borti dette før jeg også, så vil ikke påstå det er noe tull fra HI si side.

Noen leger tar faktisk ikke alle like alvorlig som dei skulle gjort.

Så synst det blir for dumt og gi skylden på HI, når hun sier att hun får forskjellig info.

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen må jeg si !

Ønsker deg LYKKE til !!!

For dette er ikke noe lett !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner i hvertfall med at du må møte opp fastende pga snuforsøk. Det var det jeg fikk beskjed om da jeg skulle inn å forsøke å snu jenta mi. Det er visst alltid en risiko for at det må tas ks, derfor vil de at du skal faste.. Men det hadde visst aldri skjedd ks pga snuing her på sykehuset hvertfall,så er vel ikke helt vanlig.

 

Hvis du føler at du har mistet litt motet og er lei av å ikke få svar osv, du har ikke noen som kan være med deg og kreve å få litt svar da? Barnefar, et familiemedlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...