Gå til innhold

Påstand!: Det er unge mødre som tar hull i ørene på sine små barn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om en mor over 30 som ville latt sitt barn få hull i ørene når de er under 4 år.

Det er ikke søtt, men heller harry! Barn så små har da ingen preferanser over hva som er søtt eller ikke?

Og er ett lite barn søtere med hull i ørene? Think not, iallefall ikke min datter som jeg heldigvis slipper å pierce for hun er nydelig akkurat som hun er.

 

Og heldigvis har flere og flere piercere aldersgrense 12 år på dette.

 

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er slettes ikke unge mødre bare som tar hull i ørene på barne sine, hvor har du fått det fra da?

 

mamma var 31 når hun fikk meg og hun tok hull i ørene på meg når jeg var nesten 3 år. er kjempe fornøyd den dag i dag at hu gjorde det på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er forfengelig, og en smule jålete..hehe. Men aldri i livet om jeg ville ha tatt hull i øret på min nydelige datter!! Hun får vente når hun blir eldre og faktisk har en mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt for min del. På den ene siden var jeg ung mor da dattera mi fikk hull i ørene på 3årsdagen, da hadde hun mast i maaange måneder. Men nå har jeg blitt over 30, og jeg ville fortsatt ha latt henne ta det hadde hun vært i 3års alderen nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du fornøyd med at hun tok hull i ørene på deg da du var liten? Hvorfor? Om du absolutt ville hatt kunne du jo tatt når du faktisk hadde en mening om det?

 

Og det er faktisk ikke alle jenter som synes det er pent med hull i ørene heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei som var 30 år da dattera på 2 år fikk hull i ørene. Sønnen fikk hull i det ene øret da han var 5-6 år. Og hun er ikke av de mest forfengelige heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 10 mnd gammel, og mamma var i midten av 30-årene. Jeg syns det var helt ok å slippe å ta selv når jeg var 12, 13 år. Liker man de ikke når man blir eldre så er det jo bare å ta det ut.

 

For min del blir det litt som å kle på barnet sitt. Skal de gå uten klær til de er gamle nok til å si selv hva de vil gå i og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dummeste påstanden her til nå.

jeg er ung mor og har blitt kjent med flere unge mødre nå i ettertid. Ingen av oss har tatt hull i ørene på barna våre.

Jeg har en venninne som er eldre da.. hun er snart 33 og datteren fikk hull i ørene til 1-årsdagen for 6 mnd siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart påstand... :S

 

Jeg er 36 år, og min datter på 3 har hull i ørene. Ber guttene mine om det, lar jeg de få fordi jeg synes det er skikkelig tøft.

 

Jeg fikk selv hull i mine ører da jeg var tre år. Husker hvor stolt jeg var, og minnes ikke engang at det gjorde vondt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart påstand... :S

 

Jeg er 36 år, og min datter på 3 har hull i ørene. Ber guttene mine om det, lar jeg de få fordi jeg synes det er skikkelig tøft.

 

Jeg fikk selv hull i mine ører da jeg var tre år. Husker hvor stolt jeg var, og minnes ikke engang at det gjorde vondt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også en godt voksen mor, og min sønn har hull i ene øret.

 

 

Og jeg er ikke forfengelig selv, men synes det er helt greit at ungene mine vil se kule ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung mor, og synes det er direkte forkastelig at mødre unasett alder lar så små barn ta hull i ørene.

Og komme med forklaringer som at 3-åringen hadde mast om det i mange måneder, er jo helt latterlig.

 

Min konklusjen er at det er ufattelig dumme og ansvarsløse mødre som lar barna ta hull i ørene sine, og HI virker ikke akkurat særlig mer intelligent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3Juvela<3:

 

"Ber guttene mine om det, lar jeg de få fordi jeg synes det er skikkelig tøft."

 

Små barn skal ikke ta slike avgjørelser selv, hva om de ikke vil ha et hull i øret når de blir eldre? Og at DU synes det er tøft, holder ikke som argument!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 19.58

 

 

1). De dør jo ikke akkurat av det da... ;D

 

2). Og jeg kjenner ingen eldre gutter som angrer for at de en gang hadde hull i øret... ;D

 

3). Og så er det ikke forbudt heller.... ;D

 

 

4). Ikke brukes det nikkel i øredobbene de skyter i lenger heller, så noen nikkelallergi behøver vi ikke bekymre oss for... ;D

 

 

Og at jeg synes det er tøft, holder som argument for meg, og min avgjørelse. Hvilke andre argumenter skulle jeg likssom komme med syns du? Hehe må nesten flire litt her jeg sitter og leser det du skrev om det ;D

 

Dersom de ikke vil ha hull i øret som eldre, kan de jo bare ta den ut da kjære deg ;)))

 

Hvor gammel er du egentlig? (Ble litt nysgjerrig på det, siden du er så bastant når det gjelder dette).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ganske ung da, og kaller meg ung. Men om det har noe å si hvor gammel jeg er, tror jeg er no tøv.

 

Jeg er 34 år ung/gammel, og synes det er fint med hull i ørene hos gutter så vel som hos jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjenner du ikke meg... 34år og uten tvil ville jeg tatt hull i ørene hvis jeg fikk en datter.. og ser meg selv som høyest oppegående, både min mann og jeg har gode utdannelser og jobber, tjener bra, flott hus og en bilpark til rundt en million.. så jeg vet ikke jeg frk. fordmsfull ;) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, anonym 20:11.. Det med at du er høyst oppegående er absolutt under enhver tvil om du vil ta hull i ørene på små barn. Mere tilbakestående ville ha vært mer riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at alle som sier det ikke er greit å ta hull i ørene til barna, fordi dette er noe de burde velge selv, ikke døper barna sine. Det er en enda større avgjørelse å ta på vegne av barna og dette burde de få velge selv i konfirmasjonsalder. Her har vi ikke tatt hull i ørene på jentene eller døpt de da de skal få velge selv når de er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sikkert kjempe kult å bli døpt som "voksen".. forresten smakløst at du kan sammenligne det og å ta hull i ørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...