Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #26 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg er helt enig i at alenemødre gjør en god jobb og fortjener en hyllest. Det som blir helt feil med dette innlegget er at det gjør narr av de andre mødrene, som bor sammen med en mann, og som faktisk sliter med å få hverdagen til å gå opp. Alle kan slite med å få hverdagen til å gå opp, det henger jo sammen med så utrolig mye annet som feks hvor mye foreldrene jobber, avstand til barnehage/jobb/butikk, hvor mange barn man har, spesielle behov i familien, hvor mye mannen bidrar osv. Så det er ingen grunn for alenemødre til å se ned på andre mødre som klager over tidsklemma. Dere aner ikke hvordan deres liv ser ut, husk alt ikke er svart/hvitt.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2010 #27 Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har erfaring fra "begge sider", var ung alenemor til min eldste datter, og var gift da jeg fikk barn nr. 2. Jeg og barnefaren til nr 2 har bodd borte fra hverandre 6 mndr for så å flytte sammen igjen. Nå sorterer jeg vel under kategorien godt etablert småbarnsmamma gift med deltakende barnefar.... Det er slitsomt å være alenemor, spesielt når barnet ikke har noen kontakt med barnefar (slik som min eldste). Da får man ingen avlastning heller slik at man får "hentet seg litt inn". MEN - jeg ser at det nok følger en del ekstraarbeid (om jeg kan kalle det for det) med å ha en mann i huset også. Selv om mannen min er såkalt perfekt så blir det mer rot, mer skittent, mer klesvask, mer matlaging, mer handling....osv osv... :-)) Da jeg var alenemor var jeg inneforstått med situasjonen og at dette var livet mitt. Slitsomt med selvvalgt (i mitt tilfelle) Nå som jeg ikke er alenemor er jeg også sliten innimellom og har det kjempetravelt, og det må også være lov. Når man bor sammen med barnefar har man ikke avlastning slik som en del av aleneforeldre har, og man har barna rundt seg absolutt hele tiden. Selvsagt er det uansett mye enklere å være to å ta seg av barnet/barna, men likevel... Jeg har som sagt vært i begge situasjoner - og jeg humrer ikke over at foreldre som bor sammen klager! Man blir faktisk sliten innimellom av å ha småbarn, og også de som er to om det må få lov til å klage litt :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2010 #28 Skrevet 15. oktober 2010 Fin tråd,vi trenger alle å få en klapp på skulderen !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå