Gå til innhold

Barnehage i romjula?


Ophelia & Jr.

Anbefalte innlegg

Har deres barnehage åpent i romjula? Og skal du ta fri, eller går barna i barnehagen i romjula også?

Jeg må evt ta fri uten lønn for å være hjemme med Jr. Har ikke fått svar fra barnehagen på mitt spørsmål om de har åpent eller ikke, men lurer på om det kommer til å være noen bar der hvis de har...? Vil jo ikke at Jr skal være der helt alene i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi er så heldige å bestandig ha fri i jula. Har ikke hørt at barnehagen skal være stengt.

Selv om det ikke er så mange barn der, så blir jo det kanskje litt stas og annerledes?

Barna har godt av å ha det litt rolig innimellom og inntrykkene kommer jo i kø i form av juleaften osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mulighet til å ha barna hjemme, men pleier å sende dem 1-2 dager til redusert tid fordi de faktisk savner vennene sine og gjerne vil være der litt selv. Finner jo på mye kos de dagene. Leverer da i 9-9.30-tiden og henter igjen i 14.30-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Alva. Dersom barnehagen er åpen er det stor sannsynlighet for at mini går en dag eller to i noen timer. For han elsker barnehagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bhg har åpen i romjula. Jeg er ennå litt usikker på om pjokken skal ha fri hele uken, noen dager eller ikke i det hele tattt. Kommer nok litt an på hva vi skal i romjula.

Det er jo mange som må jobbe i romjuila, så synes at bhg må være åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bhg har alltid åpent i romjula. De årene vi er hjemme pleier vi å sette opp at de kommer, men vi tar ikke fulle dager. Ungene savner vennene sine og det er som Alva sier lenger opp her, at dte blir mange inntrykk i jula. Godt å komme seg i bhg da =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har privat barnehage, den holder stengt hele juli, påskeuka og i romjula. Litt mye egentlig, vi har ikke nok ferie men jobber i staten og kan avspasere. Ellers storfornøyd med bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i privat barnehage som har åpent, og hvis jeg skal være helt ærlig så håper jeg at de fleste barna tar litt fri slik at vi ansatte også kan være litt med våre barn også!

 

Jeg for min del må reise fra min familie i romjulen for å jobbe. Mine barn og min mann kommer til å være på andre siden av Norge hos svigerfamilien min!

 

Min oppfordring er: ikke skriv opp at barnet deres kommer i barnehagen hvis dere likevel tar fri - det er sløsing med personalresursene i barnehagen! (Gjør noen dette hos meg, så betyr det at også jeg kunne kost meg med mine barn i julen istedet for å være på vakt for å passe på barn som likevel hadde fri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet faktisk ikke om barnehagen vår har åpen i romjula, men tror det. Jeg får fri enten julaften eller nyttårsaften, pluss en dag i romjula. Ellers skal samboern ta seg fri en eller to dager, og så skal hun enten være i barnehagen eller hos mommo og moffa, eller farmor en av dagene. Vil at hun skal være minst mulig i barnehagen i romjula, bare for å få litt feriefølelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhg våres har åpent men sønnen min skal ha fri :) Vet fra andre år at det er svært få barn der, og veldig variabelt antall utifra de ulike dagene :) Kommer an på str på bhg også, er det en stor bhg er sjansen større for at det er flere barn osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår barnehage er åpen i romjula, men av 120 barn pleier det komme max fem.

 

Dattera mi får helt klart fri i jula, jeg må vel jobbe noen dager tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har stengt alle dager. Noe jeg synes er litt rart, med tanke på at ikke alle har jobber de bare kan ta fri fra. Men i år har heldigvis jeg permisjon, så da er det ikke noe problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror bhg er åpen, men mine unger skal ha fri i romjula. Selv må jeg jobbe, men det er alltid en bestefar eller bestemor som har fri og kan kose seg med dem.

Godt å gi dem et avbrekk fra hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det litt an, tenker jeg. Det er åpent, men man må "melde seg på" hvis barna skal være der. Hvis det er bare noen få barn, skal våre ha fri. Men vi må i utg.pkt jobbe i romjulen, så da må vi finne på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnehagen vår er åpen hele romjula, men jeg har fri, så da blir vi hjemme alle sammen, eller ikke alle da, jeg regner med mannen må jobbe alle dagene fra man-fre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt nyyydelig å ha julefri og det syns jo selvsagt ungene også. Regner med jeg får mange på nakken nå, men om det ikke er heeeelt nødvendig syns jeg det er superegoistisk å sende ungene i barnehagen når man har fri selv. Og det å unnskylde seg med at ungene savner det er bullshit, om dere hadde funnet på noe koselig med ungene selv hadde de jo syntes at det var koseligere.. i barnehagen er e så og si hver dag hele året, la nå de også få disse lange late hyggelige familiedagene hjemme. Jeg har flere år tatt fri uten lønn for å få til dette for sønnen min, har egentlig ikke råd til det, men jaggu fortjener han også julefri. Husker jo selv fra jeg var liten hvor stas det var å være oppe i pysjen til langt på dag, spise god julefrokost, leke med nye leker osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er de elste mine ferdig med bhg. men jeg ordnet det altid slik at de kunne få ha fri fra bhg fra 23.des til 3.jan. hadde fantastisk god hjelp av både bestemor å besta. mannen min jobber altid myyye på den tia i fjor rakk han ikke å fordøye julemiddagen før det bar på jobb igjen. Meg å ungene nyter julaftenen til det fulle å koser oss sammen. så deltar gubben på det han har tid til. så i år satser jeg på en julaften uten snøfall. må gjerne snø på 23 og 25 men la meg nå få ha gubben hjemme i år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man ikke bær skrive seg på om man ikke har tenkt å dukke opp.

 

MEN dere har jo x antall uke ferie dere også, så om dere ikke har ferie den uka i romjula - må dere jo jobbe.

 

Synes det er sårlig gjort å dra den " Sånn at vi som jobber i bhg også får sett våre barn"

Enten har man ferie, eller så er man på jobb.

Jobber man i år, får man mulighet til å ta ut ferie i romjula neste år. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungenes bhg holder alltid stengt hele julen.

 

Jeg har ingen feriedager å ta av, men sparer all overtiden til avspasering så får vi se hvor mye fri jeg kan ta.

Mannen har ferie til gode og foreldrene mine kommer på julebesøk så ungene vil bli passet på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår har åpent i romjulen men barnet pleier aldri å være der da. Jeg har måttet jobbe men i julen er vi alltid hos svigers så da har jeg måttet reise hjem for å jobbe noen dager(ca 2 timers kjørevei) og så har barnet mitt blitt igjen hos samboer og svigers. Men de neste tre årene slipper jeg dette for nå er jeg student :) så nå skal vi kose oss de neste juleferiene sammen, uten at jeg må jobbe :)

Samboer har alltid 2 uker juleferie for da er jobben hans uansett stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår er åpen, men ungene har aldri vært der i "juleferien".

 

Jeg jobber alltid i romjula, men sjelden alle dagene, får gjerne til en fridag eller to. Samme med mannen, så da legger vi opp løpet så ungene kan ta julefri ved at vi jobber hver våre dager. De har ikke vondt av å "savne vennene" sine en ukes tid, tror de trenger noen avbrekk i et langt barnehageår de også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår har åpent i romjula. Mannen min jobber og jeg har akkurat startet i ny jobb, så det er vanskelig å be om fri allerede nå. Ikke får jeg spart opp noe særlig avspasering heller.

 

Desverre så blir det nok barnehage på dem i år, håper på å få til iallefall en dag fri på alle i romjula.

 

Helt greit at mange syns at ungene bør være hjemme i romjula. Men må man jobbe og det er ingen besteforeldre til å ha dem, så har man faktisk ikke noe valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BlåBlå

til færre barn som kommer i barnehagen, til flere ansatte kan få ferieuken sin nettopp den uken!

Kommer det mange barn må flere ansatte velge eller bli pålagt ei annen ferieuke.

 

Ikke kjekt!

Men slik er det jo for alle. En får ikke alltid ferie når en ønsker.

Hverken innenfor sommermånedene, eller resten av året.

Rettferdig blir det nok til sist. Hvem som får ferie når drømmetiden er der, må jo bare rulleres på.

 

Men det ER kjiipt å sitte 4 ansatte på noe en trodde var 15 barn, så dukker det bare opp 2! Da er det ikke greit å få til en fornuftig ordning på feriedager eller avspasering heller.

Med tanke på at vaktene starter i 7-9 tiden og barna ikke "må" være i barnehagen før 9:30. Da har en jo alt hatt noen timer på jobb.

 

Joda; som foreldre har man både betalt for plass også på slike dager og har full rett til å velge å bruke plassen på alle slike dager når tilbudet er der! Det som er kjiipt er når de likevell ikke dukker opp.

Sykdom? Joda det skjer det også. Men når 13 av 15 påmeldte er borte lille juleaften handler det antagelig for det meste om foreldre som heller valgte å tilbringe dagen sammen med barna selv. Da er det kanskje ikke så vanskelig å tenke seg til at vi som sitter som ansatte i barnehagen uten barn heller kunne tenkt oss å være hjemme med barna våre ;)

 

I barnehagen hvor jeg jobber har vi takk og lov stengt i romjulen!

Mens barnehagen hvor mine små går er åpen. Vi krysser av på nei for alle dagene vi har fri! De dagene er hellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...