Gå til innhold

Cup cakes er bare så harry!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minner meg litt om scrapping.

"Åh, det er kjempevanlig i Amerika assa, nå er det kommet hit! (10 år etter) *hopper opp og ned*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scrapping er for enslige kjerringer med mange katter.

Cupcakes er OK for småbarn men bare teit som "mote".

Skrevet

Enig. Jåledrit. Greit til barn. Men det er desverre voksne in-damer som er mest hektet. Råååsa.

Skrevet

Cupcakes, er ikke det noe søtt som kan spises? Hvordan kan det være galt liksom :P

Skrevet

er ikke det muffins? Det er vel ikke akkurat nytt?

Skrevet

Er ikke så fan av cup cakes, synes ofte det kan blir for søtt om det er masse melis og pynt av stivt sukker på. I England lager dem cup cakes med ice frosting som i USA det er ikke min smak men når jeg kom til Norge og fikk smake gulerotkake muffin var jeg frelst! Også med en syrlig krem på toppen... yummi! :D Synes det ofte er veldig fint å servere cup cakes i dåp/konfirmasjon/bursdag etc etc :) litt til kaffe er jo fint :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn bruker "muffins" (ikke et norsk ord) til "cupcakes". Muffins og cupcakes er ikke det samme.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor nordmenn bruker "muffins" (ikke et norsk ord) til "cupcakes". Muffins og cupcakes er ikke det samme.

Skrevet

Fairy cakes er britisk, cupcakes er amerikansk

Skrevet

Link? Aner ikke hva dere snakker om.

Skrevet

Bortsett fra "iceingen", hva er forskjellen?

Skrevet

forskjellen på muffins og cupcakes er at cupcakes inneholder natron som hevemiddel(ikke egg) og har glasur(fargerik, pynt, mer "forseggjort").

Skrevet

finnes både cup cakes og fairy cakes i england. Veldig vanlig å servere i babyshower forresten :)

Skrevet

Takk! Fikk inntrykk av de tre første innleggene at dette var klær:)

Skrevet

Muffins er hverdagslige greier, ikke så søte (kan til og med være salte) og kan spises til frokost (amerikanere er ofte sukkergale, vanlig ned blueberry muffin til frokost). De er ganske store.

Cupcakes er små, søte og ofte forseggjorte. Og så har de glasur.

Jeg spiser hva som helst, og har ingen ting mot cupcakes (som forøvrig blir (misvisende) kalt muffins i norge. Man kan kjenne igjen norske muffins ved at den har -s-ending også i entall, merkelig nok).

Skrevet

Ja helt enig, cupcakes er bare så harry altså! Var hos en venninne på en såkalt "venninnelunsj", vi var vel en 8-10 stykker tilsammen.

Tror dere ikke dama presterte å servere oss små, latterlige kaker i sånne små muffinsformer!! Med en hel masse glasur på, så jo ut som rene iskremen jo.

Da kunne jeg bare ikke sitter der uten å si noe, og jeg bare "ehe...er dette alt du serverer?" og hun bare "Ja, er de ikke søte?". Og selvfølgelig kunne jeg ikke dy meg da og måtte bare spørre "vet du at du har brukt muffinsformer?" hun så bare rart på meg, så ikke ut som hun skjønte noe som helst.

Stakkars dame, jeg kommer ikke til å invitere henne når det er min tur å holde selskap altså. Tenk å servere noe så harry som cupcakes, også tro at det liksom er helt greit å lage de i MUFFINsformer. Nei, jeg blir helt rystet.

Skrevet

For meg er matmoter det mest harry som finnes. Både når det blir "slik mååå vi ha det nå" og "slik kan vi ikke ha nå, for det er umoderne!".

Mat er mat. Blir utrolig tullete å lage mote/anti-mote av det.

Skrevet

Ja Giiiid. Du måtte vel ut og pudre nesen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...