Gå til innhold

Sambo fortalte meg akkurat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha, ser utrolig mange hysteriske kvinner her inne, ikke lære barna sine verdier?! Ja vet du, hva med disse mennen om dibberen klager på her inne som går ut og drikker seg dritings hver helg, eller lyger bak ryggen på kvinnene sine og de tilgir dem, skal vi snakke om verdier her, setter jeg pris på den høyste av alle nemlig ærlighet.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er egentlig festlige dere som prøver å forsvare hasj som ufarlig, det er dere som IKKE har peiling!

Helt krampaktig prøve å fremelske et ulovlig stoff, stakkars deres barn som har slike foreldre som forbilder. Det er sånne som dere som gjør verden til det den er i dag, full av dritt!

Jeg er stolt av at jeg tar sterk avstand fra narkotika!!

Skrevet

Ja jeg er også narkotika avstndere. Fint at du forstår at jeg setter pris på at han er ærlig med meg og tar hensyn/respekterer mine meninger. Kanskje du synes det er feil også, at en person står fram og forteller ærlig hva h*n gjør. Det er jo et utrolig dårlig eksempel, og sånn far vil man ikke ha til ungene.

Dere får det til å høres ut som han er den værste faren, mannen, samboer, lovsbryter, alt dette for 1 joint i året?! Men siden dere sier det så er han vel det, kanskje jeg skal stå fram som et godt eksempel nå og ringe politiet og tyste på ham?

Ellers så skal jeg be ham slutte å si sånne ting til meg og holde det for seg selv, så må jeg jo selvsagt gjøre det slutt med ham. En mann som elsker familien sin mer enn noe annet, jobber hardt for at vi skal få det godt, og har støtet meg i tunge stunder.. Absolutt, alt dette for en joint i året.....

Håper inderlig at deres menn ikke kjører for fort, gjør noe ulovlig som å laste ned filmer på nettet, sniker i seg en valium eller noe legen ikke har skrevet ut til ham eller gud vet hva, for da er jo han kriminell, og dårlig eksempel for barna med sånne verdier.. Helt grusomt.....

Takk for flotte svar damer:) Nå må jeg ta meg av "narkomanen" min...

Skrevet

Herregud, hvor dum er du HI?

Stå nå opp for deg selv og dine barn, og KREV at han slutter å røyke hasj!!

Eller kanskje du syns det er helt greit??

Du babler i vei om ærlighet, og ja, selvfølgelig er det viktig, og bra sånn sett at han har sagt fra, men jeg reagerer jo på HVA mannen gjør......

Skrevet

Min eks røyket også "bare" hasj. Sånn til å begynne med.

Og etter vi hadde vært sammen noen måneder så var han så ærlig at han fortalte meg det. Der og da tenkte jeg som deg, at det var flott at han var ærlig om det og at det ikke var så farlig siden det bare var hasj.

Men etterhvert så fikk jeg mistanke om at det var litt mer enn det han fortalte meg. Vi var sammen i nesten 1 år, da ble det slutt av forskjellige årsaker.

Det kom frem i ettertid at han gjorde mer enn å røyke hasj:

Og for 8 mnd så døde han av overdose heroin.

Jeg kunne ikke fatte at han brukte narkotika. Han var både kjekk, hyggelig, trente masse, tok seg godt av datteren sin osv.

Så deler min historie, til dere som bagateliserer hasjbruken og setter pris på at han er så ærlig.

Skrevet

ser det er mange her som sier at hasj ikke er narkotika, sist jeg sjekket stod det på listen over narkotiske stoffer.

Ergo- en som røyker hasj er i mine øyne narkoman.

Det som overrasker meg er at hi ber om vår mening selv om hun ikke er interessert i meningene. Tåpelige kvinnemenneske.

Skrevet

Hun vet vel innerst inne at det ikke er særlig ok at han røyker hasj.

Og når hun skryter av hans ærlighet og uttrykker at det ikke er så farlig med hasj, så er det vel mer for å overbevise seg selv enn alle oss andre.

Hvorfor lage et innlegg her om det dersom hun mente det ikke gjorde noe?

Skrevet

Jeg har heller ikke sagt at det er bedre å gå ut og drikke seg dritings hver helg og drite i famlien sin.

Jeg sa at jeg ville ikke latt en SLIK mann lære barna mine SLIKE verdier, og det gjelder egentlig for alle de udugelige og sjåvinistiske manfolka som blir klaga på her.

Og det at typen til HI har vært ærlig og fortalt om det, gjør ikke bruken hans noe bedre. Den ærligheten der er rett og slett frekk siden han i tillegg forventer forståelse for det!

Skrevet

fordi jeg har fått utrolig dumme svar, derfor bryr jeg meg ikke faktisk.. å klassifisere han som narkoman er i drøyeste laget og viser bare hvor hysteriske dere er!

Punktum.

Skrevet

HI:

Mener du virkelig at det er bedre å røyke seg "dum" på hasj enn å drikke seg full?

Skrevet

om det er 1-2 ganger i året ser jeg ikke det som et problem i det hele tatt.. Han drikker sjeldent også..

Skrevet

Da må du bare fortsette å leve videre i din egen lille fantasiverden HI, siden du ikke tåler å høre at andre tar avstand fra hasj.....

Sorry.....

Lykke til, og jeg håååper ikke det går galt avsted med familien deres!

Skrevet

Ja for nå kommer jo familielivet vårt til å gå til helvete, huff å huff...

Skrevet

Dumme svar fordi du ikke får de svarene du ønsker?

Hvis du går inn på sidene til helsedirektoratet og søker opp listen med narkotiske stoffer så kommer canabis opp. Sammen med bla amfetamin, GHB, ecstasy osv.

Men det er sikkert de på helsedirektoratet som er hysteriske og dumme da? ;)

Skrevet

Noen sier jo alkohol burde vært på den listen også..

Skrevet

Dersom han ville lette på samvittigheten sin og være ærlig med deg, så røyker han garantert mer enn 1-2 ganger i året.

Skrevet

For en merkelig ting å si, over her, at det er forbudt å kjøpe og besitte, men ikke forbudt å bruke?

Hasj er gruppert sammen med andre narkotiske stoffer og således:

"Besittelse og bruk av narkotika m.v., jfr. § 24, første ledd, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder, eller begge deler."

jf straffelovens paragraf 31.

Jeg jobber med heroinavhengige, og det kan vel hende at noen av dem startet sitt liv på skråplanet med hasj. Det betyr ikke at jeg vil definere noen som tar seg en blås i blant verken som narkomane eller som potensielle sådan.

Personlig vil jeg ikke kalle det å være i nærheten av skråplanet engang, men siden faktisk er forbudt (å BRUKE, også!!) så innser jeg jo at det blir selvmotsigende.

Jeg har ikke vært på bim/dib lenge, men denne debatten har allerede rast flere ganger. Og i dette forumet blir den aldri nyansert nok til å være konstruktiv...!!

Skrevet

Ja, men det er det jo ikke.

For et dårlig argument. Canabis står på listen over narkotiske stoffer enten du vil det eller ikke.

Alkohol står ikke der.

Skrevet

Sikker på at han ikke FØRST startet med en øl? Egentlig er det jo alkohol som er starten på platatilværelsen for de fleste det går den veien med. Men det blir liksom helt glemt i slike sammenhenger.

Synes det er en stor overreaksjon å si at å røyke innimellom fører til hardere stoffer og prostitusjon. Som en nevnte over her, det er ikke alle som går til heavyere drikke fordi øl ikke gir de nok rus. For noen holder det faktisk med det man gjør.

At hasj har ødelagt mye i tilfellet du nevner vil IKKE si at alle er like og at det ødelegger helt for alle andre også. Det blir like dumt som å si at alle som drikker blir alkoholikere og havner på gata.

Skrevet

hehe. Måtte dra litt på smilebåndet.."mannen din er narkoman":P

Jaja. Er du alkoholiker du da som tar deg et glass vin et par ganger i året?

Ikke hi, men samboer med en som tar seg en blås et par ganger i året

Skrevet

malt og sukker er også helt naturlie stoffer, ikke kjemsike.....

Skrevet

malt og sukker er også helt naturlie stoffer, ikke kjemsike.....

Skrevet

Jeg har ikke noe imot hasj.

Løgn derimot...

"...så synes sambo det var så dårlig gjort av kompisen å ikke forteller damen sin om dette, siden han røyker mye mer enn hva min sambo gjør og sniker seg ut for å ta seg en røyk.."

Så siden han røyker mer er løgnen verre?

Løgn er løgn, og samboern din har vært heldig. Han satte den verre kompisen sin foran seg da han inrømte dette for deg. Skjønner du ikke at han brukte denne vennen for å stille seg selv i et bedre lys? Og han klarte det!

Skrevet

Om du synes det er SÅ greit HI, hvorfor må du ha meningene til folk her inne da?

Jeg personlig bryr meg fint lite om folk tar seg en joint eller to når de er på fest, men hadde min mann gjort det så hadde jeg tatt meg en seriøs prat med han.

Det er ulovlig og høres ikke hjemme hos voksne folk med barn.

Og de som bagatelliserer bruk av hasj bør kanskje få litt førstehåndserfaring...

Hasj er ikke ufarlig i det hele tatt.

Jeg synes samboeren din er en idiot og kan levende forestille meg av han er ung, dum og naiv..du likeså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...