Gjest Skrevet 10. oktober 2010 #26 Skrevet 10. oktober 2010 Ikke noe å lure på engang! Gi ungen mat kl 05 og sov videre! Det der er rett og slett bare tull av hs, og det hun ikke vet har hun ikke vondt av. Hvis hun spør hvordan det går, så sier du "bra" og du trenger da vel ikke akkurat detaljforklare hva du gjør. Bare si at du følger opplegget. Man lar ikke en 5 måneder gammel baby ligge og skrike fordi han er sulten!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 10. oktober 2010 #27 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg skjønner ikke poenget med å vente en time?? Han får jo ikke flere måltider i døgnet om han får mat kl 05 i steden for 06?? Bedre å ha nattero og kos enn å prøve å drøye matinga!! Og ut i fra det han får av mat ellers på dagen synes jeg absolutt ikke det høres mye ut!! Gi han mat kl 05!! Etterhvert sover han nok lengre av seg selv
På'n igjen! Skrevet 10. oktober 2010 #28 Skrevet 10. oktober 2010 Må jo bare hive meg på alle som synes hs er på bærtur...ungen er jo bare 5 mnd, ennå tidlig å stresse med å regulere døgnet hans, synes jeg. Følg din egen magefølelse!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. oktober 2010 #29 Skrevet 10. oktober 2010 Herremin.. Noen ganger lurer jeg på om disse helsesøsterene er mødre selv jeg? Og følger de dette militæropplegget hjemme selv med sine barn? Alle barn er forskjellige, og ikke vær bekymret for at han er litt stor nå, det forsvinner nok når han blir mer aktiv! Er han lang da forresten? Jeg ville gitt han melk kl. 5, synes han er flink som venter så lenge jeg! De har jo så små magesekker ennå, at de trenger små og hyppige måltider. Lytt til mammahjertet du!
tintafant-m/2 jenter Skrevet 10. oktober 2010 #30 Skrevet 10. oktober 2010 Helsesøtrene må gjerne få komme med råd og tips, men mange ganger er det like rett å følge sin egen magefølelse.Synes gutten din er liten til å bli tatt fra all maten om natten også. Tenk på de som ammer mange ganger om natten enda? Har sett mange trillrunde MM barn,men har ikke hørt noen av venninnene mine fått beskjed om å slutte med nattammingen. Synes også helsesøter kunne gitt deg tips til lengre nedtrapping. Stakkars gutten din skjønner jo ikke noe av hva klokka er. Jenta mi er 7 mnd, og hun får grøt i 19 tiden, 200 ml MME kl 20. Sovner da og sover til mellom 07-08, men da er hun jaggu tørst også. Får da 200 ml MME med en gang, så sovner hun en liten time igjen. Noen ganger får hun MME kl 06 om hun våkner da også. Har lagt merke til at hun våkner og er tørst en del tidligere når det har værmt varmt på rommet, naturlig nok. Hun spiser mye mer enn gutten din. Ca 1000 ml MME, grøt x 1 og middag. Hun var 7,5 kg på 5 mnd ktr. Er gutten din lang også eller? Er han aktiv når han er våken? (snur seg, prøver å røre på seg?) Første jenta mi var også stor, men ble aldri trappet ned på maten. Hun var også bedagelig anlagt til hun passerte 1 år, og var ei skikkelig rund jente:) Ordnet seg som de fleste andre her sier, når hun ble mer aktiv.
081013 Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #31 Skrevet 11. oktober 2010 takk for mange flotte svar;) gutten min er veldig lang heldigvis, han var 72,5 cm nå en uke før han ble 5 mnd.Storesøster var ikke like lang og eller like tung, men stor var hun. ble veldig aktiv da hun skjønte krabbeteknikken da hun var 10 mnd og da hun begynte å gå da hun var nesten 15 mnd, rant vekten av henne. Er ikke sååå bekymret for at det ikke skal skje det samme med ham, men når det kommer til ens egne barn, så blir en vel litt hårsår. Litt at problemet mitt er vel at jeg i de siste årene har blitt overvektig selv, og er redd for at folk mener at han gjenspeiler sånn som jeg er. Har aldri vært overvektig da jeg var yngre, så her er det desverre røykeslutt, studenttilværelsen og sjokoladesuget som har satt sine spor. Lillestoregutt er aktiv når han er våken, ligger på gulvet, prøver å snu seg hele tideen,er under babygymmen, sitter i saccosekk/vippestol og selvfølgelig mye på mitt fang med ro ro til fiskeskjær som er favoritten her i huset for tiden.
Gjest Skrevet 11. oktober 2010 #32 Skrevet 11. oktober 2010 Mange fine svar du fikk her da. Gutten din ligger jo i øverste percentilen både for vekt og lengde. Så han er jo proposjonert, og det er stross alt viktigst. Det går jo ikke an å bare se på antall kg. Og som du sier, det jevner seg nok fort ut. Gutten min gikk fra 80 til 30 percentilen i vekt da han begynte å krabbe (men beholdt lengde percentilen på 90). Kos deg med gutten din du, og ikke gjør noe som føles feil.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 11. oktober 2010 #33 Skrevet 11. oktober 2010 Poenget må vel være hvor mye han spiser alt i alt i løpet av et døgn? Så om han spiser 5 i stedet for 6, gjør det absolutt ingenting!! Synes virkelig hs at det er mye bedre at han hyler i en time på mårran, bare fordi hun synes mårran ikke begynner før 6?? Vel- der er ikke jeg enig med henne, altså..Har man små barn, så begynner mårran når den begynner- så enkelt er det;) Følg mammahjertet ditt du, er mårran hans klokka 5, så er den det i en periode. Plutselig sover han til 6- de forandrer rytme fort disse små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå