Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #26 Skrevet 7. oktober 2010 Ville stilt en ultimatum, sagt at det var slutt om han ikke slutta innen f.eks.1mnd. Har han søvnproblemer bør han snakke med legen sin, evt.psykolog/søvnekspert. Siden han har "slutta" etter ultimatum før, ville jeg gjort det helt klart denne gangen at det er nulltoleranse etter at "avvenningsperioden" er over. Får du så mye som høre at han har røyka (fra en pålitelig kilde selvsagt) er det rett ut. Jeg har nulltoleranse for narkotika, så ville aldri innleda forhold til han i utgangspunktet. Hasj påvirker mer enn mange skal ha det til...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #27 Skrevet 7. oktober 2010 Sitter med samme problemet selv jeg Har skrevet et innlegg på rusmiddelforumet, men er lite svar å få der gitt.... Jeg har egentlig nulltoleranse for stoff i det hele tatt, men kjæresten løy i begynnelsen og sa han ikke røyket, selv om flere andre sa han gjorde det. Vi hadde mange krangler, som til slutt endte med at han slo i stykker armlenet på sofaen min fordi han var forbannet over at jeg ikke trodde ham når han nektet.,..Ble slutt, og to år etter ble vi sammen på nytt, fordi han sa at han hadde forandret seg. Så kommer hasjproblemet igjen, og jeg finner ut at jeg er gravid....Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre Så skjønner deg så veldig godt HI, og kommer til å følge med på denne tråden for å se andre svar her Håper uansett du finner ut av det som er best for barna dine og deg, og håper jeg klarer det samme selv
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #28 Skrevet 7. oktober 2010 nei han vil ikke snakke med noen om det..sist han nyktret fikk han hjelp av en som drev med naturmedisin og samtidig tok en såkalt støvsuger på kroppen hans for å rense..Dette hjalp men nå er det flere år siden og han er tilbake igjen.Han sier han skal slutte med at han vil røyke engang iblandt noe jeg vet ikke funker..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #29 Skrevet 7. oktober 2010 Du, mann... Selvfølgelig kjenner man lukten om man ikke røyker selv! De eneste som tror at andre ikke lukter er de som lukter selv! Det gjelder hasj, det gjelder alkohol, det gjelder sigaretter. Å si noe annet viser bare hvor du er hen i verden. Å si at det ikke påvirker viser bare det samme; nemlig hvor du selv er oppi dette. Og ikke si at ingen legger merke til det er naivt og patetisk. I beste fall.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #30 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis han har fått en hel haug med sjanser og han ikke klarer dette alene (det har han jo ettertrykkelig bevist) og ikke vil søke hjelp utover det han har gjort til nå... Da hadde jeg grått noen bøtter med tårer, og så latt han gå. Det kan hende han skjønner tegningen når han faktisk blir alene.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #31 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg sier ikke at man ikke kjenner lukten, men at man ikke kan kjenne forskjell på lukten i klærne i etterkant (om man ikke er en hund da, selvfølgelig) Hvordan skal noen merke noe om man røyker en fem-seks ganger på fritiden i løpet av et år? Det lurer jeg på. Mann
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #32 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har heller ikke sagt at det ikke påvirker. Er ikke det meningen da? Trodde det var hele grunnprinsippet vedrørende rusmidler generelt jeg. Men men. -Mann
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #33 Skrevet 7. oktober 2010 Klart jeg hadde gjort det slutt!! Kun nek som er sammen med dophuer! Og ja jeg vet hva jeg snakker om...barnefar er en dreven hasjrøyker og det gikk så langt at ha mistet samvær med barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #34 Skrevet 7. oktober 2010 Det er jo det jeg sier. Dere er en gjeng ensidige damer. Men jeg er forøvrig enig med de fleste her angående HI's samboers overforbruk. Ja, jeg synes også han røyker for mye. -Mann
.Ann. Skrevet 7. oktober 2010 #35 Skrevet 7. oktober 2010 heh. mann gir uttrykk for et ensidig kvinnesyn her.. det er alltid trist å lese. men det var vel en digresjon.. akkurat som innleggene hans. ( jeg syns han går litt på siden av tema) Men HI: i stedet for å lure på hva x antall mennesker ville gjort i en tenkt situasjon, så kanskje du bør stille deg spm om livet du lever er slik du ønsker? om svaret er nei, råder jeg deg til å tenke på hvordan DU kan endre det. så lenge du blir hos mannen din, kommer han sansynligvis ikke til å endre seg. det du forteller tyder i alle fall på det.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #36 Skrevet 7. oktober 2010 Det er totalt uaktuelt for meg å være sammen med noen som gjør det, og om han starter igjen flere ganger så har han da aldri sluttet, mulig han har sagt det for å få fred en stund men sluttet har han ikke. Jeg godtar ikke å ha en kjæreste/samboer som bruker noe form for stoff, eller drikker ofte for den sags skyld.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #37 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har tenkt å tenkt og jeg lever absolutt ikke sånn jeg vil...Har ønsket vi kunne ha ordnet det og at han kunne slutte å røyke men han er for glad i det rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #38 Skrevet 7. oktober 2010 jeg forstår godt at du har ønsket å ordne det, og gi ham sjanser til å endre seg og jeg tipper på at du har tatt veldig mye ansvar på alle måter i det forholdet du er i, for at dere skal ha det bra og for at ting skal endre seg til det bedre. men desverre, så er det sånn, at en kan ikke endre andre mennesker. og du kan ikke endre mannen din. han lever slik han gjør fordi han velger det. og han får jo egentlig alt, både familien, pluss at han får dyrke uvanene sine når det passer ham. jeg vil ikke si at jeg syns du skal gjøre det ene eller andre, det er jo en kompleks situasjon, med masse følelser og konsekvenser. så da svarer jeg heller på spørsmålet ditt. Om min mann hadde et avslappet forhold til rus, det være seg øl, hasj eller annet, og det ikke var noe som påvirket mitt eller hans dagligliv, så hadde jeg syntes det var ok. men, om det var noe som påvirket livet mitt negativt i lengre tid, og som sansynligvis kom til å fortsette å påvirke livet mitt i uoverskuelig framtid, hadde jeg blitt fortvilt, sint, lei meg og bitter ( pluss fattig siden familens penger bokstavelig talt hadde gått opp i røyk. ) jeg hadde overveid det nøye, jeg hadde nok gjort det jeg kunne og prøvd veldig hardt for å få til et liv som hele familien kunne leve godt med, men jeg hadde nok til slutt pakket sekken og reist fra ham. selv om jeg var redd, og selv om jeg var glad i ham. -
.Ann. Skrevet 7. oktober 2010 #39 Skrevet 7. oktober 2010 innlegg 22:50 sallydama.. jeg gidder egentlig ikke være anonym.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #40 Skrevet 7. oktober 2010 JA, jeg ville gått i fra han! Har selv vokst opp med far som røyket hasj i ny og ne, med tiden ble han totalt umulig å ha et forhold til, han så røyken viktigere enn mor og oss ungene, og brukte pengene sine på dette fremfor å gjøre noe som helst for familien sin, etter en stund gikk han over til kraftigere saker, mor gikk fra han den dagen han slo henne. Sier ikke at alle er sånn, men med den bakgrunnen jeg har, så ville jeg ikke godtatt det!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #41 Skrevet 7. oktober 2010 Haha, jøye! Nå er faktisk ikke en tjall om dagen noe mer skadelig enn et glass rødvin om kvelden. Det er fakta, så ikke gidd å diskutere angående det en gang! Er man alkoholiker hvis man tar seg et glass rødvin om kvelden? Svaret er NEI! Er man rusmisbruker om man røyker en tjall om kvelden? Svaret er NEI! Misbruker er man først når man MÅ ha, og ikke fungerer uten. Hvis han har klart å holde opp så er han ikke i mine øyne avhengig, og hvis han fungerer som normalt, hva er problemet? Det viktigste er vel at han gjør det bra på jobb, er flink med ungene og tar ansvar. Straks "misbruket" går utover privatlivet så er det et misbruk. I mine øyne er dere pripne damer som står på deres meninger uten egentlig å ha peiling. Hasj er IKKE noe mer skadelig enn et glass vin. I motsetning til alkohol så dreper ikke hasj hjerneceller, hasj bedøver dem kun en liten periode. Er du en alkoholiker hvis du tar deg et glass vin om kvelden? Har typen deres grunn til å dumpe dere hvis dere gjør det?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #42 Skrevet 7. oktober 2010 Min røyka hver dag i 17 år. Slutta for fire år siden. Hadde en sprekk to mnd etter at han slutta, men har vært nykter siden da. 3 år og 9 mnd. for å være eksakt. Veldig stolt over ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå