Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Samboeren din røyket hasj hver dag og har sluttet flere ganger pga meg og barna, men alltid begynt igjen?Uansett vil han røyke hasj en gang i blandt.Har to små barn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Ville aldri blitt sammen med en mann som så på det å bruke hasj som ok.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Har desverre samme problem som deg. Han har lovet å slutte i 1 1/2år nå. Han klarte det men så fikk han kontor sammen med en kompis av seg som røyker den dritten daglig så da var det pån igjen......Grrrrr Det værste er at jeg samsover (samme rom som oss) med den lille på snart 1år, så da må han sove på sofaen....Det går jo ut over samlivet, men virker som han ikke helt forstår det. Kanskje på tide å bare dra, virker jo ikke som han vil forandre seg. Bare synd at å dra betyr å flytte 200mil herfra og da blir det jo ikke så bra for den lille
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Sansynligvis vil han aldri slutte. De slutter ikke, de har bare opphold. Jeg synes det må være opp til deg. Gjør han det i huset, i nærheten av barna, ofte...? Han kjører vel ikke bil med barna samme dag, eller morgenen etter han har røkt? Du må nesten selv bedømme hvor alvorlig det er for deg, men husk at hasjrøyking er ulovlig i tillegg til at folk som vet hvordan det lukter kan kjenne det på tøyet hans og se det på han. Det kan også være en belastning på familielivet om han blir klam og sur når han går lenge uten å røyke. Noen får humørsvingninger på lik linje med folk som forsøker å kutte nikotin. Det er kanskje ikke heller helt bra for barna? Det er mye du må vurdere. jeg skal ikke gi konkrete råd om hva du skal gjøre, men jeg kan si at jeg ikke klarte tanken på å få barn med en som var slik, og valgte å gå fra han. Det handler sikkert mye om personlighet og modenhet også. Noen fungerer jo optimalt selv om de en gang i blandt tar seg en godnattblås... En må rett og slett kjenne personen for å kunne gi råd.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 For barnas del ville jeg nok gått fra han ja. Men hadde det bare hvert meg og han. Ville jeg nok jobba litt mer for det. Når det er barn involvert, burde de få slippe og være i det "miljøet". Det er min mening:)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Ja han røyker hver kveld også for å få sove sliter med søvn og kjører datteren vår i barnehagen dagen etter.Merker at han blir mer hissig hvis han ikke får tatt seg en liten blås og mer irritert på unga. hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 men han er flink med barna speiselt hun eldste. hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Om du på noen måte føler at dette går ut over barna, bør vel svaret være enkelt. Jeg antar at som mødre flest setter du barna dine høyere enn et kjæresteforhold?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 På en måte går det vel ikke utover barna for ha er flink med den men kan ha litt kort lunte til hun minste hvis hun skriker. Går vel heller utover vårt forhold da han blir fort irritert som igjen går utover ungene fordi vi krangler,sjeldent vi krangler nå fordi vi ungår å si hva vi mener til hverandre. hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #11 Skrevet 7. oktober 2010 Da går det jo ut over barna alikevel da. Så lenge deres hverdag ville vært bedre uten at han røkte, så er det kanskje på sin plass å stille et ultimatum eller å rett og slett gå fra han. Hvor enn mye du måtte være glad i mannen må barna settes først, ikke sant?! Forresten så bruker forbruket å balle på seg. Snart har du en mann som bruker mer og mer penger på røykinga, og som røyker oftere og mer, kanskje i smug. Så kommer kanskje dagen der han er redusert i reaksjonsevnen bak rattet, og barna dine er i baksetet.....
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #12 Skrevet 7. oktober 2010 Han har røyket i 15år og satt et ultimatum for noen år tilbake hvor hn sluttet i 8mnd så begnte han igjen.Han sier han vil slutte for meg og barna men for 2 dager siden tok jeg han i å røyke en liten en i smug etter at jeg hadde lagt meg.Han sier han aldri kommer til å slutte helt at han vil røke en når vi f.eks har barnefri. HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #13 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis det er sånn at han velger hasj framfor deg og barna, har jo han allerede tatt valget for deg!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #15 Skrevet 7. oktober 2010 Herlighet så mange uvitende damer det er her. Fra en manns standpunkt, så ser jeg egentlig ikke helt det store problemet med å røyke litt iblant. Jeg mener denne diskusjonen heller bør dreies i retning bruk kontra misbruk. Det er utrolig mange både unge og godt voksne som røyker seg en liten en iblant og som samtidig gjør det utmerket både i jobbsammenheng og privat. Den gjengse bruker hadde du aldri gjettet at røyket engang. Helt utrolig, eller hva? Jeg både kjenner og vet om en del godt voksne (de fleste er menn) som røyker seg en liten en iblant. Jeg ser mer på det som å ta seg et glass vin eller to. Rus og bilkjøring hører ikke sammen uansett hvilket rusmiddel man har fått i seg. Her er ingen rusmidler bedre enn et annet. Jeg kjører aldri i påvirket tilstand og kommer heller aldri til å gjøre det. Jeg er helt enig med dere som mener at barn ikke skal være i "et slikt miljø", men da tar jeg det som en selvfølge at dere referer til hasjbuler med sløye reggaefolk og "trommekursdamer". Jeg kan neppe tenke meg at mannen til HI sitter med jointen i venstre hånd, jentungen i høyre og en tromme mellom bena mens han røyker? Du kan kanskje fortelle meg litt mer om hvordan han er som person? Hva han jobber med, omgangskretsen hans osv? Alt med måte. Mvh -Mann
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #17 Skrevet 7. oktober 2010 Vet ikke hvor alvorlig man skal ta det med tromma.. sitter han i samme rom som barna er det ille nok. Jeg kjenner til flere familiefedre som tror ingen vet/ser, men som det er tydelig at røyker morgen og kveld. Har man først blitt gjort kjent med lukten så kjenner man også om noen har røkt, uansett om det skjedde dagen før. Snakker av erfaring og med en ikekrøykers luktesans. Hasj og vanlig tobakksrøyk har meget forskjellige lukter.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #18 Skrevet 7. oktober 2010 Angående tromma var dette selvfølgelig billedlig ment. Om man gjør slikt i nærheten av barn er man på feil vei uansett. Jeg kjenner også til flere det lyser av lang vei, men det er ikke disse jeg referer til. At man skal kunne kjenne lukten av klærne i lang tid i etterkant er bare tull. Jeg tror vi snakker om to forskjellige grupper røykere. Det er da normal hygiene å skifte klær regelmessig. Og røyker man morgen og kveld er det ikke det jeg vil kalle moderat bruk. Røyker man daglig morgen og kveld er det misbruk. Det er ikke normalt å røyke seg en feit en om morgenen uansett. Alle ville jo sett de på personen, så jeg forstår godt at man ser det tydelig. -Mann
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 7. oktober 2010 #19 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg ville aldri vært sammen med ham i utgangspunktet, så ja, det er en absolutt dealbreaker for min del.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #20 Skrevet 7. oktober 2010 Han røyker ikke på morgenen men hver kveld,og det er bare når ungene sover.Han har fast jobb og er vel ganske så normal men blir lett hissig når han ikk får dosen sin..Vi var på ferie i syden for litt siden og d lovet han å slutte men han gikk rundt for å ordne seg noe å røyke å for å få sove fordi det var så kjedeli når jeg la meg så tidlig som 23.00,måtte røyke hver kveld der også. hi
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #22 Skrevet 7. oktober 2010 Ja, hadde gått fra han på dagen! Vet ikke om det trenger å forklares, men gjør det uansett. Jeg har nulltoleranse for hasj! MEN det jeg reagerer på i deres tilfelle er at han TRENGER det for å fungere. Det er jo avhengighet... eller? Jeg synes ikke det er greit å si til barna at "hasj er greit", og det er jo det du gjør nå! Han mannen som har svart her nede er jo heeeeelt på jordet som mener hasj er greit!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #23 Skrevet 7. oktober 2010 Han er jo på en måte avhengi men tror det bare er psykisk,han MÅ ha det for å få sove(slitt med soveproblemer siden han var liten)Men han røyker seg en i 8 tiden når ungene er i seng.. HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #24 Skrevet 7. oktober 2010 Helt klart gjort det slutt. Hadde aldri ville utsatt barna for en hasjavhengig mann..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #25 Skrevet 7. oktober 2010 Altså, jeg hadde ikke latt meg plage av at min kjæreste røyket som andre drikker alkohol, men slik jeg leser det du skriver har han et rusproblem. Og jeg er veldig usikker på om jeg ville blitt i et forhold med barn hvor den ene voksne hadde et rusproblem. Særlig siden vedkommede ikke ser ut til å ville ha hjelp med problemet sitt? Eller ville han kunne snakke med legen sin eller en ruskonsulent?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå