Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #26 Skrevet 8. oktober 2010 Det er nok mer vanlig enn du tror. Gutten min krabbet aldri. Han ålte seg framover helt til han 15 måneder gammel begynte å gå.
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #27 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har selv et barn som "det er noe galt med" og jeg gidder ikke legge ut og forklare til alle og en hver. Det kan jo være så enkelt som det at foreldrene ikke orker alle velmenende råd? Helsestasjonen pleier jo å følge opp greit hvis et barn er sent ute motorisk med tilbud om fysioterapaut ol Med andre ord ville jeg ikke mast noe om det.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #28 Skrevet 8. oktober 2010 OK. Min gutt som kun fikk erstatning fra 1 mnds alder, gikk da han var 11 mnd. Min datter som ble fullammet etter alle kunstens regler, gikk ikke før hun var 17 mnd. Jeg og mine søsken ble alle flasket opp på erstatning, og ingen av oss var over året da vi begynte å gå. Jeg tror ikke på det du sier der.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #29 Skrevet 8. oktober 2010 Ingen regel uten unntak, men som du ser bare i denne tråden er det ganske mange som har motsatt erfaring, 20.32. Da vil jeg ikke kalle det "unntakene".
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #30 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg delammet i 2 mndr og begynte med mme og mat ganske tidlig. Ungen min begynte å gå når hun var 8 mndr, så det stemmer definitivt ikke her
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #31 Skrevet 8. oktober 2010 Trenger de å si noe til deg om det da? Er du oppsynsdamen deres?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #32 Skrevet 8. oktober 2010 Selvfølgelig skal du ikke si noe, hva skulle det i så fall være? Og til dere som mener at fullammete barn er tidligere utviklet motorisk: For noe vrøvl! Kom med vitenskapelige fakta som dokumenterer utsagnet, og nei, uttalelser fra enkelte "bedrevitende" helsesøstre teller ikke.
Ranveig R Skrevet 8. oktober 2010 #33 Skrevet 8. oktober 2010 Det går heilt fint å fullamme eit barn til nærare 1 år så lenge det legg på seg som det skal. Men ein bør gje vitamintilskudd frå ca 6 mnd. Å fullamme jenta vår var ikkje eit valg eg tok, vi prøvde å innføre fast føde frå ho var 6 mnd. ALT kom ut igjen, og ho åt ikkje fast føde før ho var 10,5 mnd. Kva hadde du gjort? Fortsatt å amme babyen din, eller latt ho gå uten mat? For øvrig så gjekk ikkje storebror i bhg då lille var baby, han var heime med oss, men hadde to dagar i veka saman med søstera mi, utan andre barn. Så "barnehagesjukdommar" er ikkje grunnen til sein motorikk hos lillesøster. Eg seier ikkje at fullamming IKKJE fremmer motorisk utvikling, det kan gode vere lille hadde vore enno seinare enn ho var dersom ho hadde fått mme, eller begynt tidleg med fast føde. Eg forteller berre om MI erfaring, og der er det ikkje samanheng mellom tidleg motorisk utvikling og mykje morsmelk )
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #34 Skrevet 8. oktober 2010 Dummeste vrøvlet jeg har hørt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå