Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Kan gutter og jenter være venner? Kjæresten min har en venninne, en god venninne. De bodde sammen som venner i noen mndr. og har rotet sammen en gang. lenge før vi ble sammen så klart. Men har sett bilder av dem sammen, og de kan like godt se ut som kjærester. Jeg merker jeg sliter litt med dette og det gjør vondt i hjertet. I dag inviterte hun han med ut på middag, kun de to. Han sa nei, for han visste jeg ville bli såret. Han har også sagt at de ikke kan være alene sammen lengre. Men hun ble veldig sur og kunne ikke skjønne dette og bla bla. Overreagerer jeg? Er det greit at de kan være venner og være alene sammen?? Det skal sies at de studerer i utlandet sammen, mens jeg er her i norge.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg må si at jeg forstår veldig godt at du er sjalu. Du vil jo gjerne på middag med han selv. Ikke at han skal alene med henne. Og hun har bare med å R*E*S*P*E*K*T*E*R*E at du ikke vil de skal være alene. Så klart er det merkelig for deg. Han er jo din kjæreste, ikke hennes.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Kommer litt an på forholdet, det..Jeg hadde en kjæreste som gikk på "dates" med andre damer mens vi var sammen. Sa jeg at jeg mislikte det ble han kjempesint og mente at SÅÅÅÅ sjalu var det ikke lov å være, da var jeg gal og det ene med det andre. Så jeg synes du skal være glad for at han viser respekt for følelsene dine på denne måten. Du har all rett til å føle det du gjør. (jeg endte opp med å måtte gå fra ham for å beskytte meg selv mot å bli såret hele tiden)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg synes det er helt greit at gutter og jenter er venner. Og de kan godt være sammen alene uten at partnerne er med. Jeg synes du er litt hysterisk som skal bestemme hvilke venner han kan ha og at de ikke kan være sammen alene. og når de i tillegg bor i et annet land og studerer....Skal han mure seg inne da til han er ferdig å studere??
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Gutter og jenter / menn og kvinner kan være kjempe gode venner, og gjøre typisk venne ting. Og kjæresten din viser jo at han ikke har interesse på noe annet, da han har gitt henne slike beskjeder, grunnen til at hun reagerer kan være mange, men jeg vil tro hun anser han som sin beste venn, og vil ikke miste han, bare fordi han har kjæreste. Er selv i et slik venne forhold, mens vi begge har kjærester (vel og merke) og jeg ville nok blitt sint om dama hans kom og nektet oss å være venner.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 jeg håper gutter og jenter kan være venner i alle fall. Jeg har en kjempe god guttevenn, kjent hverandre i 24 år nå. Og vi kan fint sitte en kveld og drikke vin. bare være sammen og finne på noe ol. Ser ikke noe galt i det, skulle jeg ikke fått lov til det av sambo hadde jeg blitt irritert. Nå har heldighvis de blitt gode venner og da. Men vi er ofte alene siden sambo jobber til sjøs.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #7 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg var ganske sjalu på mannens ex da vi først ble sammen, hun kjente han jo faktisk bedre enn jeg og hadde vært sammen med han lengre enn jeg... og de var stadig venner og mailet/snakket mye sammen og traff hverandre en sjelden gang, så jeg skjønner deg godt når du er så langt vekk og de begge er i utlandet sammen... (Nå har mannen og jeg forresten vært sammen maaaange år og jeg kjenner exen bedre, siden vi er venner med henne og mannen hennes, og idag hadde det vært helt ok om de to traff hverandre alene av en eller annen grund Men det høres ut som om du har en kjæreste som tenker på deg og sier nei til det han ikke synes er greit På den andre siden går det jo også an å ha gutte/jente venner. Jeg har guttevenner som jeg er blitt kjent med etter jeg traff mannen gjennom jobb/studier og jeg kan godt gå alene på skitur eller noe med en av de uten det betyr noe annet enn at vi er venner.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #8 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg synes du virker litt sjalu og det er det jo lov å være. Men jeg hadde nok likevel ikke nektet mannen min å være med en venninne han har hatt i lang tid.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Ja, du virker litt sjalu, men det er ikke noe hysterisk over det syns jeg. Om min mann hadde hatt en slik god venninne, hadde jeg latt han være sammen med henne og latt de finne på ting, MEN jeg hadde nok ikke nødvendigvis syns det hadde vært greit at de 2 skulle ut å spise middag forde... Blir liksom litt mer "kjærestepreg" over det syns jeg... Kommer jo an på om de skal på restaurant eller Mc Donalds da;)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Da jeg var student, var jeg stadig ute og spiste middag med venner - gutter eller jenter eller begge deler. Når kjæresten din bor i et annet land mens han studerer kan du jo ikke forlange at han skal sitte hjemme hver ettermiddag fordi DU ikke vil at han skal treffe jentevenner.....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Alle dere som sier at HI overdriver, har dere fått med dere at kjæresten hennes og denne dama har rota før? Da syns ikke jeg det er greit, for det er jo en grunn til at de gjorde det. Jeg synes du har all rett til og være sjalu og si ifra om dette HI, og synes det er kjempefint at kjæresten din skjønner det! Er ikke alle som er sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 synes det er greit at han har en god jentevenninne, når de har vært det før dere møttes. Og jeg synes det er fint av kjæresten din og avslå middag av resepkt for deg. jeg synes derimot IKKE det er greit av hun å invitere han alene på middag, hun må kanskje starte å respektere at han har fått kjæreste.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har mistet mange av guttekompisene mine pga. sjalu kjærester, og jeg synes det er utrolig trist! Selvfølgelig kan gutter og jenter være venner. Jeg har kompiser som jeg henger med ofte, og da kan det være alt fra kino til hjemmekvelder eller byturer. For meg er den ingen forskjell på venninner og kompiser, så jeg hadde blitt rasende om kjæresten min hadde bedt meg være med bare jentene.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #14 Skrevet 6. oktober 2010 er man venner så er man venner, og da bør det vel ikke finnes regler for hva man kan finne på å ikke?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 hadde de vært interressert i hverandre så hadde det vel blitt noe mellom dem på den tiden da i såfall?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 Tusen takk for alle svar.. Ja, jeg er nok litt sjalu. Jeg pleier ikke være det. Men vi har ikke vært sammen mer enn et par mndr. Og det er også litt vanskelig det at han studerer langt vekke. Jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg sier at jeg ikke liker han er alene med henne osv. Og han sier jo han ikke hadde likt om det var omvendt. Så jeg vet ikke.. Hvordan kan man slutte å være sjalu? Skulle gjerne bare tryllet det vekk.. HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #17 Skrevet 6. oktober 2010 Det kommer litt an på. Min mann har flere venninner som han godt kunne gått på middag sammen med (alene) uten at det hadde vært et problem for meg. Men føler du at hun er en trussel så er det ikke rart du blir sjalu. Skjønner at det er ekkelt med en kjæreste som studerer i utlandet. Husker mannen min (da kjæresten min) hadde praktisk i USA i en måndes tid, sammen en annen jente fra klassen. De spise sammen hver dag, var sammen hele tiden. Jeg hadde ikke møtt henne da, og ikke sett bilde, så jeg bygget meg opp dette bildet om en ekstremt attraktiv jente som var sjarmerende og smart, og ute etter min mann. Jeg tenkte masse på det og var vel sjalu ja. Sa ingenting til kjæresten min da. Han var jo så søt på telefonen og sa at han savnet meg masse osv, så jeg synes det ble litt dumt å si at jeg tvilte på han. Da han kom hjem traff jeg henne og skjønte med en gang at denne jenta var ingen trussel.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #18 Skrevet 6. oktober 2010 Ei venninne har en guttevenn, hun kjenner også kjæresten hans godt. Hun har ikke noe imot at de er bare venner, selv om hun vet at de har rotet sammen for mange år siden. Min venninne sier til meg at hun har litt dårlig samvittighet når de har sex sammen, og det er ikke sjelden.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2010 #19 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg har en mannlig venn som jeg lå med et par ganger for flere år siden. Jeg er glad i ham, men vi fant fort ut at vi skal være venner,- ikke kjærester. Jeg er nå gift med en annen mann, men min venn og jeg tar en kopp kaffe sammen rett som det er. Jeg vet, vennen min vet, og mannen min vet hva som er hva. Jeg har jo valgt hvem jeg vil leve sammen med. Men et vennskap er også en sterk forbindelse, og det ville såre meg veldig om mannen min skulle nekte meg et vennskap som har vart mye lenger enn vårt kjærlighetsforhold. Heldigvis har jeg en mann som er trygg på våre følelser for hverandre og de løfter vi har gitt hverandre.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #20 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg ville ikke akseptert at min mann hadde hatt en venninne. Jeg hadde flere kompiser før jeg møtte min mann, men av respekt for han lot jeg kopisvennskapene dø ut på en naturlig måte. Når man er i et seriøst forhold, skal man ikke ha forhold til andre menn. Det samme gjelder for menn som har venninner. Det er liksom slutt på unkarstilværelsen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #21 Skrevet 7. oktober 2010 Å herregud for et stusselig liv, 09.27. Så trist å ikke kunne nyte godt av vennskap med det motsatte kjønn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #22 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis man som gift ikke skal få lov til å beholde sine gamle venner, blir det altfor mye press på at de to i "skapet" skal være alt for hverandre, det tror jeg kan bli et altfor stort press på forholdet. Et ekteskap er unikt og så veldig mye mer enn et vennskap. Forholdet kan ikke være sterkt nok hvis det ikke tåler vennskap med andre av motsatt kjønn. Selvfølgelig bruker man ikke like mye tid på venner når man er i et forhold, men å kreve at gamle venner aldri skal få være alene sammen lenger, kan føre til at kjærlighetsforholdet ryker.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2010 #23 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har absolutt ikke lyst til å være den sjalu kjæresten. Men jeg har som sagt sett bilder av henne på facebook. Hun er pen. Og det er flere bilder av dem to sammen. Holder rundt hverandre osv. Og for andre kan det jo se ut som det er et kjærestepar. Han har ingen slike bilder av meg på face. Men vi har som sagt også bare vært sammen et par mndr. Og det som også bekymrer meg er jo at de har rotet sammen. Hva om det skjer igjen? F.eks hvis begge blir full eller noe? Jeg er bare så redd for å bli såret. Men han forstår meg jo heldigvis veldig godt. Men allikevel tror jeg nok han syntes det er kjipt.. HI
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #24 Skrevet 8. oktober 2010 >Det har vel egentlig vært slik med meg og. At kontakten med kamerater blir mindre og mindre. Det faller så naturlig for meg liksom.. hmm
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #25 Skrevet 8. oktober 2010 Får nesten dårlig samvittighet for at jeg blir sjalu altså..Skulle ønske jeg lærte å takle sjalusien. Jeg stoler jo på han så klart. Men jeg har jo aldri møtt henne, bare sett bilder av henne og det er så mange av de to sammen. Det stikker jo litt. Uff, kanskje jeg bare skal la de treffes? Er det slik at når en mann plutselig får seg kjæreste, så blir han mer attraktiv på en måte? Redd det blir slik og.. hehe.. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå