Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10041380 Uff asså... Får ikke mye lyst å sende minstesnupp i barnehagen nå...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Huff så grusomt! Noe ala krybbedød dette da virker det som.. ?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Så forferdelig, jeg ville nesten ikke lese det. stakkars stakkars foreldre!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Rett og slett grusomt. Stakkars stakkars foreldre. Det finnes ikke ord som kan beskrive en så fæl situasjon.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Er ikke 1 år litt sent for krybbedød? Og hva med treåringen som ble funnet livløs da? Det er i allefall for sent. Sykt at det skjer samme dag! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10041362
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg vet om ei på 18 mnd sm døde i krybbedød. Det er sjelden, men det går an.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Grusomt. Tenker det samme, jeg har ikke lyst å sende krabaten i barnehage ennå... 1 åring er noe sent ifht krybbedød, men faktisk kan det skje fram til de er ganske store. Den 3 åringen må jo ha skadet seg, han ble jo funnet ved et lekstativ. Hvor er personalet hen lurer nå jeg på.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Så fælt:/. Min venn døde da han var 15, av krybbedød
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Man sjekker ikke vogna så ofte når det ikke er bevegelse i den, så det er jo ikke personalets feil at ungen er død. Hvis det er krybbedød det er snakk om.. Stakkars foreldre. Fikk et lite flashback her....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Var redd jeg fant min halvannet åring "livløs" idag da jeg skulle hente. Lå og sov i vogna med masse klær og et fleezeteppe som de hadde snurpet rundt alle mulige luftehull og åpning på vogna. DA jeg tok opp lille frøkna mi var hun helt sløv, glovarm i ansiktet og det bare var såå dårlig luft der inne. Om jeg ble sint? Ja....sa tydelig ifra!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Ble nettopp enda mer sikker på at min kar ikke skal i bhg før etter fyllte 3 år. Stakars foreldre i begge tilfellene! Det gjør vondt å lese om det!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Får håpe disse tilfellene ikke var i samme barnehage som der de to ble glemt i vognskuret, eller der en ble gjenglemt og alle voksne gikk hjem. Barnehagene er ikke det de en gang var...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Det er nok sansynlig krybbedød, og det kan like lett skje hjemme. Umulig for noen og forutse... Kjempe trist for alle involverte! Tankene går til barnet, foreldrene og resten av bhg som sikkert er veldig rystet av hendelsen!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Nok en grunn til at jeg lar barnet mitt sove i seng og ikke vogn. eneste gangene hun har sovet i vogn er når vi er og triller. Mye trangere og med vinterpose osv så blir det fort tett og varmt, mye mer dårlig luft enn inne på et soverom som man kan lufte ofte og man skifter på senga regelmessigt.. Har sett en del mødre som aldri vasker posen/posene de har i vogna og dermed mye bakterier og kroppsvesker og så bruker de den kansje til neste unge uten og vaske den. synes veldig synd på foreldrenne, ikke dems feil og heller nok ikke barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 Nei, for før gikk jo ingenting galt i barnehagene...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 Skjønner ikke hva det hadde hjulpet å ikke ha barnet i barnehagen....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #18 Skrevet 4. oktober 2010 I følge nyheten så ble barnet funnet i ettermiddag. Vet ikke helt hva som menes med det, men jeg får jo en følelse av at barnet har ligget der en stund. Det er bare tragisk, og det er ikke sikkert ting kunne vært gjort annerledes, men uavhengig av denne hendelsen så er det helt klart mange barnehager som bør gå gjennom rutinene sine. Håper de ikke hadde dekket til åpningen, det er jo så populært i disse dager.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #19 Skrevet 4. oktober 2010 Stakkars,stakkars mennesker! Hørt om et tilfelle hvor et barn i barnehage ble kvalt av en katt.Grusomt uansett hva som har skjedd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #20 Skrevet 4. oktober 2010 krybbedød kan forekomme opp til 6 år.Men svært sjeldent etter 2 år..Stakkars foreldre..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #21 Skrevet 4. oktober 2010 BArnehagene følger ikke alltid med på de stille barna som sover i vogna. Så det er foreldrene som kommer for å hente som får finne barnet dødt. Da har de gjerne fått beskjed om at "h*n har vært såååååå snill og såååå stille og rolig hele dagen. Tragisk!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #22 Skrevet 4. oktober 2010 herregud HI,tror du VIRKELIG det har noe som helst med barnehagen å gjøre?jesus kristus sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #23 Skrevet 4. oktober 2010 Det er sjeldent ting er så enkelt som det fremstilles i media. "barn døde i barnehagen" kan bety at det er et multihandicapet barn som har så store problemer at alle, inkl foreldre og barnehageansatte, vet at noe vil skje en eller annen gang og at med dette barnet skjedde det tilfeldigvis i barnehagen. Hadde det skjedd hjemme, så hadde det ikke blitt skrevet om det i det hele tatt. I artikkelen om 3åringen står det spesifikt at han ikke har fallt ned fra klatrestativet og at de voksne ikke har funnet noe galt med klatrestativet. Det står at de ikke vet noe om det er sykdom , ulykker eller andre ting som har forårsaket det. I artikkelen om 1åringen står det egentlig ingenting annet enn at barnet ble funnet dødt, så der kan vi hvertfall ikke vite noe om hva som har skjedd. Likevel begynner "alle" å skylde på barnehagen. Selvfølgelig er det tragisk når barn dør eller blir skadet i barnehagen, men så lenge vi ikke aner hva som er bakgrunnen til at det har skjedd, så er det helt unødvendig å gi barnehagen skylda. Håper det går bra med 3åringen og at familien og barnehagen til begge får hjelp til å komme seg over dette.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #24 Skrevet 4. oktober 2010 noen av dere her inne er jo helt hysteriske!ikke sende barnet i barnehage pga to veldig tragiske hendelser.men tror dere virkelig ikke at slike hendelser kan skje hjemme også?om det er krybbedød hadde dette barnet døddselv om det var hjemme i snega si. Til du som aldri legger barnet ditt i vogn:for en patetsi kgrunn du har til å ikke la barnet ligge i vogn!om man ikke får frisk luft i vogna så vet jammen meg ikke jeg hvordan man skal få frisk luft! de ligger i en sovepose!har man ordentlig utstyr og ikke tuller og maser så mye med tepper så virker disse posene genialt! Jeg tror flere barn har dødd av krybbedød i senga si enn vogna for å si det slik. det er jo bare fjas på mange av dere her inne! En typ tragisk hendelse som ertragisk samme hvor det skjer!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2010 #25 Skrevet 4. oktober 2010 Hvordan kan du si så sikkert at det IKKE har det? Hadde det heller ikke det da de barna ble låst inn i vognskuret i timesvis? Eller da det barnet satt med brukket arm hele dagen? Eller da barnehagen stengte og de voksne gikk hjem, mens en stakar satt igjen i sandkassa? Eller hva med alle tilfellene vi får servert her inne, der barn har gått med samme bleie hele dagen, og ikke blitt skiftet på, så foreldrene får en synlig våt unge med seg hjem. Ikke barnehagenes skyld det heller? Jeg tror virkelig kvaliteten på barnehagene har gått ned. Med full barnehagedekning har man også måttet hasteansette betraktelig mange flere, og da har man fått utrolig mange assistenter som ikek har noe med barn og gjøre før ansettelsen. Det går ut over kvaliteten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå