Gå til innhold

Sukkerfri barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feil igjen. Er du ikke i stand til å tenke i det hele tatt? Rett og slett dum? Jeg har skrevet om sukkerinnholdet. For øvrig mener jeg selvsagt at man skal ha et variert kosthold, for å få i seg alle de næringsstoffene man trenger. Å tro at smoothie skulle være fritt for sukker, er en vrangforestilling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av slanking. Prøv heller å sette deg inn i argumentasjon og skriv dine innlegg ut fra den, og ikke kom med tåpelige usakligheter og andre barnsligheter.

Skrevet

Argumentasjonen i dette innlegget er jo en sukkerfri barnehage der man pleier å ha med fruktsalat når det er bursdag så da er det kanskje ditt innlegg som er litt upassende?

Skrevet

Enda en feil. En sukkerfri barnehage som tillater frukt og bær, er ikke sukkerfri. Verre er det ikke.

Skrevet

Sukkerfri som i "vil ikke ha raffinert sukker".

Skjønner du det nå?

Skrevet

Du skjønner ikke greia med at det nesten alltid er noen som har bursdag i en barnehage? Og at man derfor hadde endt opp med å servere kake og godterier annenhver dag omtrent, dersom man ikke hadde satt en stopper for det?

Skrevet

Jo, jeg skjønner faktisk det. Derfor synes jeg det ikke burde serveres noe spesielt i det hele tatt fordi om noen har bursdag i barnehagen. Serveringen kan de overlate til barnets eget selskap hjemme. Bursdagen kan markeres på en fin måte uten at det skal serveres noe spesielt.

Skrevet

Jeg har skjønt akkurat det hele tida. Det dere andre ikke later til å forstå (eller: ikke vil forstå), er at raffinert sukker ikke oppfører seg annerledes enn fruktsukker, som altså finnes i bær og frukt uten at det er blitt tilsatt. En barnehage fri for raffinert sukker er m.a.o. ikke sukkerfri hvis den tillater bær og frukt. Melk inneholder også mye sukker, likeledes all ost.

Skrevet

Det er jo samma hva du mener er en sukkerfri barnehage men hvis du leser argumentasjonen til hun som skriver innlegget så skjønner du jo hva hun mener.

Det vi ikke kan forstå er at du er så veldig mye mer imot smoothie enn fruktsalat.

Skrevet

Det skjønner jeg, men nå er det nå engang sånn i endel barnehager at det faktisk gjøres på denne måten.

Og da spør altså HI om tips til "raffinert-sukkerfrie-ting" som kan serveres. Ikke etter hva du mener om det, eller hvor mye fruktsukker det finnes i smoothie.

HI kan ikke noe for at ordningen er slik den er i sitt barns barnehage.

Get over it.

Skrevet

Jeg er ikke imot noen av delene.

Grunnen til at jeg gadd å engasjere meg, var at alle innleggene her inne lot som om noe var sukkerfritt så lenge det ikke var TILSATT sukker. Poenget er imidlertid at mange matprodukter i seg selv inneholder sukker, i til dels store mengder. Men hvis noen fortsatt ønsker å leve i den villfarelse at frukt, bær, ost, melk osv er sukkerfritt, så er det fritt fram. Dumskapen lenge leve.

Skrevet

Ja det er jo fint for deg at du mener det men dette innleget er et spørsmål om tips til hva hun kan ha med i barnehagen?

Det er det hun lurer på ikke hvor mye sukker det er hverken i frukt eller smoothie.

Jeg tar det altså igjen siden du er litt treg...

Hun lurer på hva hun kan ha med i barnehagen når datteren har bursdag om alternativ til fruktsalat ( som er lov uansett om det er fruktsukker i den) eller ostepop

Skrevet

Ja det er jo fint for deg at du mener det men dette innleget er et spørsmål om tips til hva hun kan ha med i barnehagen?

Det er det hun lurer på ikke hvor mye sukker det er hverken i frukt eller smoothie.

Jeg tar det altså igjen siden du er litt treg...

Hun lurer på hva hun kan ha med i barnehagen når datteren har bursdag som alternativ til fruktsalat ( som er lov uansett om det er fruktsukker i den) eller ostepop

Skrevet

Nei, hun skrev ingenting om raffinert sukker. Hun brukte kun ordet sukker, og i diskusjonen deretter var det sukkerinnhold det gjaldt. Sukker er sukker, enten det er raffinert sukker eller fruktsukker. Virkningen på kroppen er den samme. Det er m.a.o. et kunstig skille. Get over it.

Skrevet

Det er fullkomment feil at all ost inneholder mye sukker, sukker er en karbohydrat og mye ost er fattig på karbohydrat. Ergo, lite sukker.

Skrevet

Kan jo ta med pølser kanskje, og ikke "desserten"?? Selv er ikke mine barn i en sukkerfri barnehage, men pølser til å ta med er en populær greie. Bare husk lomper!! Og sennep og ketsjup (kanskje de uten sukker da, selv om de inneholder aspartam og annen hormonforstyrrende skit ;) ).

Lykke til :)

Skrevet

Kan man spise makrell i tomat i sånne sukkerfrie barnehager? Det er jo sukker i det.... Er det ikke sukker i noen kaviartyper også??

Skrevet

Det var en mor på barnehagen vår som ymtet frem på at hun ønsket at det skulle være sukkerfrit men hun ble vennlig men bestemt nedstemt av de andre foreldrene og personalet.

Skrevet

Pizzaboller er jo bestandig en suksess! Mine barn blir iallfall like glad for det som om de fikk servert sjokolade.

Men jeg tror ikke jeg forstår helt hensikten med sukkerfri barnehage jeg. I barnehagen til ungene mine, så er det lite sukker servert, ikke noe søtt pålegg blant annet. Men av og til får de jo grove vafler når de er på tur, eller kakao, og det synes jeg jo er så innmari koselig at de får! Tenk å få varm kakao når frosten setter skikkelig til og de kommer i barnehagen trøtte og kalde. Det kan da vel overhodet ikke skade?

Ja, visst kan det bli litt vel mange bursdager på en stor avdeling, men nå gjør barnehagen det slik at de står for serveringen, som oftest en liten pinne-is til dem hver. Hvis foreldrene skulle ha stått i og bakt, så hadde det kanskje blitt for mye kaker.

Jeg er overhodet ikke bekymret for den lille sukkermengden barna mine får i seg der, de har så fine hvite tenner og viser ingen tegn til hyperglycemi når man henter dem:-)

Jeg synes sukker finnes som en naturlig del av kostholdet vårt, og et lite kakestykke for en liten pode i ny og ne gir vel ingen annen effekt enn at man får en glad og lykkelig pode:-)

Når man skal kutte ut alt sukker for barna sine, så setter man dem jo på diett, på lik linje som om man har et barn med diabetes. Hvorfor velger man å gjøre det så innmari innviklet for seg selv?

Jeg bare spør jeg, mest fordi jeg egentlig ikke er tilstrekkelig informert om hvorfor raffinert sukker er så farlig for barnet.

Skrevet

Poenget her er jo at bhg ikke ønsker det ekstra sukkeret som er i kaker ol. Fruktsukkeret i frukt og bær er ok, men en trenger ikke mer enn det.

Hva med noe varm mat? Pølsegrateng pleier de fleste å like =)

Skrevet

Vi hadde med lasagne til vår datters bursdag. Det syns både store og små var veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...