Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 IOM at dette er krangle siden skal jeg være helt ærlig. Jeg er glad jeg ikke er dere! Alle er sååå slemme med dere, svigermødre er pesten, mannfolka deres er ubrukelige følelsesløse dotter, svigerfedre vet ikke hva hygiene eller normal oppførsel er, alt gjør dødlig vondt, svigersøstre er noen sjalu monstre og dere er noen perfekte hellige gudinner som klarer å overleve til tross for alt dette! Sannheten for 90% av dere er vel heller at dere er noen selvsentrerte dramatiske sutrehøner! Selv om dere er gravide og hormonelle betyr ikke det at alle andre skal stå på pinne for dere, og støtt ta hensyn til deres behov. Det var deres valg å bli gravide, at kroppen er tung osv er det faktisk ikke synd på dere for. Slutt å klag!
Fru.Antonsen Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Hehe er nok noen hormoner ute å går i den enden der og ser jeg. Uansett hva som ligger til grunn så er det uansett godt å få en uttømming av frustrasjoner osv. Her inne er man samtidig nokså anonym og kan vræle litt høyt! Alle trenger det iblandt, gravid eller ikke! Og det er så mye bedre å få ut disse frustrasjonene her inne for de som egentlig ikke vil høre etter kan hoppe over hele kranglesiden og konsentrere seg om sitt eget genialt!
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Hehe jeg godter meg mest egentlig, for jeg har en fantastisk svigerfamilie, en herlig samboer som gleder seg masse til å bli pappa og som hjelper masse til hjemme (mer enn meg faktisk, jeg har blitt bortskjemt) en svigersøster som til tross for at hun selv ønsket barn tok nyheten vår med glede (nå er faktisk hun gravid også!) Sitter bare å titter og kjeder meg litt, og ble paff over hvor mange som faktisk klager! Har kommet meg helt til slutten av tredje trimester (og et par dager til) uten å være innom denne siden, og ser at det ikke har vært særlig til tap Skal jeg være EKSTRA plagsom og si at jeg har elsket å gå gravid? Hadde det ikke vært for at jeg gleder meg til å se babyen min nå kunne jeg uten problemer gått et par mnd til!
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Ikke så og si at jeg ikke har de vanlige svangerskaps plagene, men, hva annet kan man forvente? Kroppen gjennomgår jo ganske store forandringer...
MyLittlePony Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Så fint å høre at det står bra til med deg :-) Jeg tror at de aller, aller fleste gravide har det akkurat som deg, meg inkludert :-) Det er bare det at her inne får vi høre om det fåtall av jenter/kvinner som ikke har det så bra...eller som rett og slett irriterer seg grønn over ting og tang. Og det må da være lov...uten at noen skal tråkke på dem eller rakke ned?! Selvfølgelig er det noe i det du skriver, men hva så? Poenget med denne siden er at det skal være lov å bitsje litt...så kan heller dem som har det fint og ikke sliter med ting og tang forsøke å komme med gode råd og tips?! Det synes jeg er mye bedre enn å yppe seg...
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Livet og virkeligheten tar deg nok igjen en dag
Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 virkeligheten er her, absolutt, men jeg velger å se positivt på ting Hvis man setter seg ned å klager og gnåler er det jo ingenting som blir bedre! F.eks, hvis du sitter å tenke på å være kvalm, hvor fælt det er å være kvalm, og hvordan det føles, er det veldig lett å faktisk bli kvalm!
Mini84 Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Hahahaha! I og med at dette er en krangleside, skal jeg også være helt ærlig. Snakk om å være selvsentrert sutrehøne! (Eller ung og naiv, muligens?). Jeg har det helt toppers, fantastisk mann og supre svigerforeldre. Likevel har jeg evnen til å føle med andre som ikke er like heldige. Empati, kan man vel kalle det. Det innebærer også at jeg veldig sjelden godter meg over andres problemer. Da tenker jeg heller at jeg er heldig som har det så fint, og om jeg har noen råd å gi andre. Det finnes nemlig noen mennesker som klarer å sette seg inn i andres situasjon. De er altså ikke selvsentrerte. Folk er jo forskjellige, heldigvis. Hadde ikke vært like morsomt på kranglesidene om det ikke fantes folk som deg. Og som en annen her inne sa: virkeligheten kommer til å ta deg igjen en dag. Jeg håper virkelig du skriver et innlegg da, for det blir nok enda morsommere!
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Hehehe, fatter ikke at du gidder å gå inn på kranglesiden å kikke. Men viss det får deg til å føle deg enda bedre så skal du jo bare være glad for at kranglesiden eksisterer. Skrive -slutt og klag- til en side hvor det er lov å klage blir for meg litt teit. Kanskje du skal finne deg et forum hvor det ikke eksisterer en side for dette? Jeg har det veldig bra, og er heldig som slapp unna mange plager i svangerskapet, men kunne aldri sett på meg selv som noe bedre enn andre for det. Det virker som du priser deg selv for at du har det så godt. Fint for deg at familien og svigers og alt er supert...men husk at de som klager på familie(eller andre) skriver som regel grunnen og hadde du lest innleggene her inne litt bedre så hadde du sett at de beskrivelsene de gir, om ulike situasjoner, faktisk ofte er gode grunner til å reagere og ikke noe i stil av; "jeg er gravid og alle er dumme/fæle", slik som du legger det frem. Det må da være en brøkdel av folk her inne som syns synd på seg selv fordi de er gravid. De fleste er nok lykkelige over at de venter et vidunder. (selv om noen klager og kunne hatt det bedre i livet) Livet er en berg og dalbane, og selv om du er positiv og ser lyst på alt vil du nok en dag oppdage at ting blir vanskelig for deg også... enten du vil det eller ikke. Vi må alle kjempe oss gjennom ting. Personlig er jeg lite imponert over folk som glir gjennom livet, de har som regel så lite livserfaring at de lett blir kjedelige å ha med å gjøre. (min erfaring bare!) Men fortsett å nyt livet ditt, du vet aldri hva morgendagen bringer
Izabelle Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Fint for deg at du er happy og alt er bare velstand i din familie! Får håpe at aldri møter problemer senere i livet, for det spørs hvordan du ville taklet det. Og jeg tror de fleste liker å være gravide selv om de "klager" litt, og det er lov mener jeg!! Og det er heller ikke alle som har en "perfekt" familie slik som du tydelig har. Og nei jeg er absolutt ikke sjalu! Jeg har selv skilte foreldre, men hadde gleden av å besteforeldre i livet som betydde veldig mye for meg, og som har lært meg mye.Så ja jeg føler meg faktisk veldig heldig som fikk mulighet til å kjenne dem i nesten 30 år før de døde.
Pappajenta Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Ettersom du har skrevet dette på kranglesiden, vet jeg ikke om det er verdt bryet med å svare deg. Jeg kan bare si en ting: Håper du blir skikkelig dårlig i ditt neste svangerskap, for da skal du jammen få bite i deg dine ord! Jeg har verdens snilleste mann, verdens beste familie og verdens beste svigerfamilie. Jeg anser meg som veldig heldig på mange måter, men det hjelper ikke alltid så mye når du vil kaste opp bare du snur deg i senga, holder på å svime av når du beveger deg over stuegulvet, og til tider bare ønsker å hoppe ut av vinduet for å avslutte alt. Hadde ikke mannen min stått 100 prosent på pinne for meg, hadde jeg nok tilbrakt det meste av svangerskapet hittil på sykehus... Da jeg forsøker å skåne verden for syting, synes jeg det er fantastisk å kunne treffe medsøstre i en lignende situasjon her inne. Hvis du ikke tåler at folk er ærlige om hvordan mennesker på et gravideforum har det som gravide, får du heller la være å oppholde deg på sidene her inne...
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 10. oktober 2010 #14 Skrevet 10. oktober 2010 Hahaha! Til dere som hisser dere opp... snakk om å understreke poenget til hun som skrev innlegget En av dere drar til og med opp døde besteforeldre ? ! Enkelte har vanskelige svangerskap, enkelte rolige svangerskap.. Alle er forskjellige, og det har vi ( takk og lov ) fullstendig lov til å være! Senk skuldrene mennesker... Det er en nydelig søndag! Ikke la hormoner ta helt overhånd
Nr 2 på vei <3 Skrevet 14. oktober 2010 #15 Skrevet 14. oktober 2010 Oioi det var da JÆÆVLIG DA !! Som ho som skriver innlegget sier, dette er tross alt kranglesiden, da må ho vel få lov til å klage over dere klagere oxo ? Bare rett og riktig det, hehe. I mitt forrige svangerskap gikk det meste knirkefritt, men denne gang er jeg tom for energi, slitt med en fobanna kvalme og føles ut som jeg svimer av bare jeg tenker på å reise meg, å jeg har klaga som ei hooore til tider, fordi jeg blir lei så klart, frustrasjonen MÅ ut den.. Men det er en hææærlig grunn til at livet mitt er slik akkurat nå Liker svigers og mannen min, men til og med de kan være in pain in the ASS noen ganger, sånn tror jeg de fleste føler det og til, alt kan ikke gå på skinner hele tiden MEN take it easy peeps, bak skyen er himmelen alltid blå eller no
Margarita -- Skrevet 15. oktober 2010 #16 Skrevet 15. oktober 2010 Haha, herlig:) Synes dette var et morsomt innlegg, og mye morsommere å lese alle som blir SÅ sure!! Da må dere føle dere veldig truffet eller hva? Trådstarter har for tiden det helt fortreffelig (ifølge henne selv), så kan hun ikek få lov til å si hun er lykkelig for det??!! Uten at alle som ikke er like fornøyde må hisse seg så ille opp over hennes mening? Visst er det lov å klage for gravide og, det er masse hormoner og diverse plager, men noen har det jo helt topp hele svangerskapet! So what?? La de kose seg!! Positive tanker hjelper de fleste,og du verden hvor mye dårligere man kan føle seg ved å fokusere på hvor dårlig man føler seg... Jeg tror jeg har hatt alle palger man kan ha dette svangerskapet, MEN jeg har vært så heldig å få være sykemeldt, og jeg er tross alt gravid av egen vilje! Plager hører med, og jeg blir aller mest forbanna av alle som sier "stakkars deg, du har jo hatt ALT mulig du, at du orker!" Det kan gjøre meg forbanna det! Det er faktisk et mirakel at kroppen min kan bære frem et barn!
Nr 2 på vei <3 Skrevet 15. oktober 2010 #17 Skrevet 15. oktober 2010 Skulle ønske det var en liker knapp her, som man har på facebook, haha ! Da skulle jeg likt innlegget ditt margarita Å veldig sant det `hvor dårlig man kan føle seg, ved å fokusere på hvor dårlig man føler seg ` )
Margarita -- Skrevet 15. oktober 2010 #18 Skrevet 15. oktober 2010 I lige måde "mamma til en gutt"! Tror nok gravide generelt klager og syter litt, med sin fulle rett altså, men man må jo tåle å få høre det og:)
katrineev Skrevet 23. oktober 2010 #19 Skrevet 23. oktober 2010 den beste tråden jeg har sett her inne så langt forferdelig mye sutring og klaging og dømming av andre her. og for ikek snakke om den anonym forum delen. rene underholdninga mange som skriver. får inntrykk av at her er mange umodne små jenter som kanskje burde vente mange år med å få barn til dem er litt mer oppegående og ser verden med noe anna enn svart hvit briller. men jeg blir underholdt også av mange så håper ikek alle vokser opp med det første, da hadde det kanskje blitt litt stivt og kjedelig
StoltHønemor<3 Skrevet 24. oktober 2010 #20 Skrevet 24. oktober 2010 Helt enig Jeg synes flesteparten faktisk kan ta det opp med den det gjelder
Mrs.C Skrevet 24. oktober 2010 #21 Skrevet 24. oktober 2010 beste innlegget jeg har lest på lenge HI!! helt enig.
lille frø, mor til to Skrevet 21. januar 2011 #23 Skrevet 21. januar 2011 Ha ha ha....Du har jo akkurat skrevet om deg selv ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå