Gå til innhold

Ikke tid til å trene fordi man har barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er faktisk ikke trening.

 

Å ta et par styrkeøvelser, gå trappa isteden for å ta heisen, eller gå en tur med barna osv kalles ikke trening, men fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer muligens litt ann på hva man var vant med fra før man fikk barn. Mulig jeg trener mer enn deg til og med, men siden det uansett er mye mindre enn hva jeg gjorde før blir jeg feitere enn hva jeg var før også. Ikke alle satt på ræva før de fikk barn og får særlig effekt av å bare leke etc med ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 3-4 ganger i uka. To ganger må jeg ha barnevakt (er alenemor), men ellers klarer jeg det fint. Trener to ganger i uka rett før jobb, og to dager rett etter jobb. Har en treningsdvd også, men den er ikke så mye brukt.

 

Trener styrke, yoga og pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Så ting som sit-ups, utfall og sprint er bare lek med ungene? Jaja... Jo, jeg trente før også. Er slank og veltrent i hvertfall, men f.eks vektene venter jeg med til barna er i seng. Så løfter jeg vekter mens jeg ser på tv. Dans og sånt tar jeg også når barna er i seng for det meste. Er jo ikke snakk om mye tid som går med på dette. Poenget mitt er at man kommer langt med å være veldig aktiv sammen med barn, og få til en del øvelser mens man faktisk er sammen med dem. Da trenger man kanskje bare å sette av en 15-20 minutter noen kvelder i uken for å supplere med resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De vil ikke bli lest eller sunget for, de vil bare rett i seng for å sove, men om de hadde villet så hadde det jo bare tatt 10-15 minutter ekstra uansett."

 

Plutselig skiftet mening hi?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Etter tannpuss og pysj vil de ikke bli sunget og lest for nei. Før, mens de spiser derimot synes de det er kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vanskelig å diskutere når det i det ene øyeblikket bare er lek med barn mens det er effektiv trening det neste....

 

Men uansett bør du kanskje bare respektere at folk er forskjellige og slutte å irritere deg over det! :) Om ikke risikerer du å daue tynn, i den trua at du er den eneste med det rette svaret, men akk så irritert på alle andre....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Det du skisserer som trening er nok noe de fleste foreldre gjør. Det kalles å leke med barna, og er ikke det jeg kaller som trening. Jeg er MYE ute i skog og mark med mitt barn, og sitter sjelden i ro for å si det slik.

Derimot trener jeg ikke på helsestudio. Er alene uten barnefar i bildet så kan ikke bare stikke ut om kveldene. Og får jeg muligheten så sykler jeg heller tur eller går på fjellet, ikke tilbringer tiden inne!

 

Du har vært ganske krass her i dine uttalelser og sier du trener mens barna ser barnetv, i tillegg til at du ser barnetv med dem. Prøver du fremstille deg som noe supermenneske?

 

Hva er målet ditt med dette innlegget? Fortelle alle andre at de bruker tiden sin feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI

 

Tror jeg har nevnt f.eks sit-ups i alle svarene mine ;) Men jeg skjønner hva du mener. De jeg irriterer meg over _vet_ jeg at ikke har tidsmangel, men heller mangel på motivasjon. Vet jeg ikke burde irritere meg, men det er vanskelig å la være når de sutrer over dette i ett kjør og ikke gjør noe med det. Helt ok man ikke vil trene, ikke orker, men må man skylde på mangel på tid da?

 

Dette er også eneste gangen jeg noensinne har gitt uttrykk for min tankegang om dette. Tror ikke jeg nødvendigvis har det rette svaret, jeg bare forsøker å forklare hvordan jeg løser det siden mange lurte på det. De jeg kjenner IRL vet neppe noe om tankene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne, 21.41!

 

Der traff du spikeren på hodet.

 

I det ene minuttet er det barnelek og i det andre minuttet er det sprint og beinhard trening. Også er det barnetv titting, samtidig som du trener og bruker tiden din på ditt og datt. Dette er det mest meningsløse innlegget på lenge, som faktisk provoserer....!

 

Så flott at du kan forklare hvordan andre burde bruke tiden sin, men her i gården er det ikke så lett som du skal ha det til.

 

Og slik du beskriver din "trening" er jo helt vanlig mamma-aktiviteter!!!

 

Skjønner ikke hva du vil med uttalelsene dine egentlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14.14 her igjen.

 

Må le litt. Det var ikke måte på hvor ekkel ,selvopptatt og dårlig mor jeg var som trener mye.Jeg bruker visstnok veldig lite tid på andre ting enn meg selv.

 

Klart treningen tar mye tid. Har også dårlig samvittighet for barna.Men føler ikke at jeg er noen dårlig mor. Jeg føler derimot at overskuddet blir større og at jeg takler morsrollen bedre.

 

Jeg synes også synd på de barna som dratt avgårde til treningssenter etter barnehagen, Det har jeg aldri gjort med mine barn. Men hvorfor er det så galt at jeg sitter på spinning sykkelen min etter at barna er lagt eller mens hun eldste leker ved siden av.

 

Hva er det som er galt å sykle med barna i sykkelvogn eller gå i tunge og lange bakker med barnet i bæremeis. Eller ha barnevakt engang i mellom for å få trent sammen.

 

Hjemme hos oss er vi to voksne mennesker som deler like mye på ansvar hus ,barn og hjem. Er veldig glad jeg har en mann som bidrar hjemme. Det høres jo ut som dere fleste andre med tidspress ordner alt selv. Alene mødre er jo i annen situasjon. Dere styrer jo skuta selv.

 

Jeg føler jeg har mye tid med unga mine siden jeg jobbber turnus, Sender de ikke i barnehagen hvis jeg ikke må eller hun eldste insisterer.

 

De fleste har tid til å trene litt.men det er jo ikke alle som har lyst til å trene og det er jo en helt annen sak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men hvorfor er det så galt at jeg sitter på spinning sykkelen min etter at barna er lagt eller mens hun eldste leker ved siden av"

 

At du i det hele tatt spør! det er da virkelig ingen her som har angrepet deg!! Snakk om å kaste stein i glasshus.

 

I tillegg sier du at du har dårlig samvittighet for barna.

 

Du må være en utrolig stressa person. Her lekes det dagen lang når en ikke er på jobb. I motsetning til deg følte jeg ikke for å starte et innlegg om det å karakterisere det som trening. Du er bare latterlig og for hvert innlegg kommer du med nye opplysninger som bare gjør deg enda mer skrudd.

 

Antagelig vil neste innlegg havne om at du ikke har dårlig samvittighet for barna. og kanskje leksa om at så lenge mor har det bra har barna det bra?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store problemet med samfunnet når det gjelder den økende fedmen og at vi er "dårlig trent", er slik jeg ser det fordi "hverdagsmosjonen" er redusert til noe unormalt lite.

 

Jeg gidder ikke å trene i helsestudio, sitte og sykle på en ergometersykkel, og jeg orker ikke akkurat nå å melde meg inn i organisert idrett.

 

Det jeg gjør er å legge opp til at jeg i min hverdag rører meg mye, og helst så jeg blir svett et par ganger om dagen. Det gjør jeg ved f.eks å ikke ha bil, og gjerne velge de tyngste løsningene. Dropp heis, og trapper løper vi i. Turer med hunden kan foretas variert, vi hopper og springer og klatrer i terreng, balanserer og hopper. I tillegg til å gå selvsagt :-). Velg den bratteste bakken, ikke den slakeste. Gå frem og tilbake til jobben i stedet for å ta bussen. Har du 3 kilometer til jobben, har du brått fått en vane med å gå minst 6 kilometer alle hverdager, og det vil ikke ta deg mer enn kanskje en halvtime fr jobb og en halvtime etter.

 

Når jeg går i butikken tar jeg med en trille, fyller den med matvarer og går den bratteste veien raskt. (Jeg bor veldig bratt!) Ogsåvidere. Poenget er at hvis du oppnår litt tungpusthet og svetthet et par ganger i dagen, er du på god vei. Hopp og sprett og spring og tjohei. Det er i hvert fall sånn det passet meg å bli i god form, da det er lite sjanse for at jeg ville orket å følge treningsprogram med situps foran tv etc over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...