Gå til innhold

Hva gjorde du da fødselen din startet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann hadde jeg akkurat dusjet (om morgenen) og satt meg på do for å tisse. Da gikk slimproppen og så begynte det å sildre vann. En time etterpå kom første rien som kastet på meg og vannet fosset. 18 timer senere kom han til verden med hastesnitt.

Med andremann hadde jeg hatt vonde murringer og maserier i lang lang tid, før jeg endelig kjente at dette var rier og ting var i gang. Var midt i lørdagshandlerunden på Obs da jeg etterhvert måtte stå og holde meg i handlevognen fordi riene var så vonde. Hun kom til verden 9 timer etter første sikre rie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet gikk mens jeg skiftet på senga. Vi trodde ikke at noe kom til å skje, selv om det var dagen før termin. Så jeg sendte samboeren min på band øvelse.

Han var nesten fremme, da jeg ba han komme hjem.

Vi dro inn på en sjekk, men ble sendt hjem. Riene begynte kl.01.30 på natten og ca. 15.30 på termindagen, så kom Oliver :o)

Skrevet

Med første snakket jeg i telefon og drev akkurat å bedyret at jeg ikke kjente noe til fødsel! Begynte med den (på DiB) mye omtalte slimproppen og deretter rier som kom og gikk.

Nummer to lå jeg på sykehuset og ble igangsatt, startet også med rier som kom og gikk.

Skrevet

Hadde hatt kynnere hele natta, og fant ut på morgenen at kanskje jeg burde ta tiden mellom de. Og de var regelmessige.

Skulle ha planlagt ks uansett, så vi kjørte inn til til sykehuset og lillegutt kom til verden med ks én uke før planlagt dato :)

Skrevet

Med førstemann: var på butikken og handla inn (var jo dagen før termin- skjønte jo at vi ikke orka noe storhandel de første dagene vi kom hjem)..da begynte maserier som fortsatte hele dagen, regelmessige rier om natta- og han var ute dagen etter, på termin.

Med nr 2: ny shoppingrunde, henta i bhg, laga middag- støvsugde og rydda litt (mamma skulle jo komme dagen etter for å passe lillegutt, samt feire bursdag). Våkna om natta av et lite knepp- sto opp for å skifte og la meg igjen..våkna om mårran med mer vannavgang- leverte i bhg, snakka med føden og avtalte å komme inn senere på mårran. Spiste frokost, leste avisa, pakka i bilen og kjørte til sykehuset. Jenta kom 6 timer etterpå...

Skrevet

Jeg var på dag åtte på overtid, vi hadde akkurat vært hos jm på kontroll og hun sa at sex kan jo hjelpe......så da kvelden kom kosa vi oss litt *kremt*, jeg la meg til å sove og neste morgen måtte jeg jo selgsagt på do, men akkurat før jeg fikk satt meg så sa det splæsj!! Så jeg var hjemme:)

Skrevet

Jeg var på dag åtte på overtid, vi hadde akkurat vært hos jm på kontroll og hun sa at sex kan jo hjelpe......så da kvelden kom kosa vi oss litt *kremt*, jeg la meg til å sove og neste morgen måtte jeg jo selgsagt på do, men akkurat før jeg fikk satt meg så sa det splæsj!! Så jeg var hjemme:)

Skrevet

Jeg var på matbutikken og handlet da jeg kjente vannet begynte å renne så smått :) Dro hjem, spiste sjokoladekake og så en episode CSI før vi fant ut at vi burde kanskje ringe sykehuset :) Riene begynte på vei til sykehuset og 11 timer senere var lille Sprell ute :)

Skrevet

laget middag og kjente det "kriblet" i beina. Trodde det ville ta lang tid siden det var førstemann og en uke til termin. Dette kjente eg kl 1600 og etter å ha ringt ambulanse som er vanlig på bygda, tar 1,5 timer til sykehus. Snakket med jordmor og tok tiden på riene som var 1 min i mellom sendte de helikopter. Og eg var på sykhuset på 8 min, fra eg kom inn til gutten var født tok det 30 minutter da var kl 1800. De kalte det styrtfødsel, så neste gang kan eg vel glemme å komme meg på sykhuset og føde hjemme i stedet.

Skrevet

Jeg var 8 dager på overtid...og var egentlig innstilt på å bli satt i gang.

Natt til torsdag sov jeg utroooolig godt! Så godt hadde jeg ikke sovet på lenge...lå til kl.14 på dagen ;) Torsdagskvelden hadde jeg kynnere og litt menssmerter,men tenkte ikke noe over det. Jeg og sambo la oss i 11-12tiden. Sov lite iløpet av natten. Var oppe på do 4-5ganger,men skjønte ikke at riene hadde startet,for riene fikk jeg mens jeg duppet av,og våknet av at jeg måtte puuuuuuste meg igjennom de siste takene. Kl.6 på fredagsmorgen var riene vonde,og skjønte endelig at det var rier jeg hadde siden jeg pustet på den måten jeg gjorde :P Da vekte jeg sambo... Men hadde absolutt ikke trengt det,for mini'n hadde det ikke travlet! Han ble først født lørdagsmorgen kvart på 9 :P

Så her startet det hjemme - i sengen (der alt begynte :P ) :)

Skrevet

Med første lå jeg i senga... Våkna etter ett par timers søvn og kjemte jevne murringer... tok 30 timer før hun var ute :o/

Med andremann kjente jeg at det begynte på morgenen rett etter jeg hadde levert førstemann i bhg. Var på vanlig kontroll hos lege, drakk kaffe med en venninne og shoppa siste reste med jevne (men svake) rier. Begynte først og bli ordentlig vondt da jeg hentet snupp i bhg. Gikk ganske krokbøyd på vei hjem da.. Fødte samme kveld.

Skrevet

Jeg våkna kl tre på natten med rier. Lå våken til seks, da ringte jeg mannen som var på jobb på nordsjøen. Så brukte jeg hele dagen på å gjøre rent huset mellom riene.... På ettermiddagen kom mannen hjem, kl 18 gikk vannet, kl 20 dro vi på sykehuset, på morgenkvisten fikk jeg riestimulerende og kl 14 kom han endelig til verden. Håper denne jeg har i magen nå kommer litt fortere, men greit at mannen rekker å komme hjem fra jobb da;)

Skrevet

jeg sov. Jeg våknet av en liten sammentrekning i ryggen. Sto opp og dusjet og stellet meg. Satte meg med pc'n og skrev på BIM at jeg trodde noe kanskje var på gang. Satt på rie-teller på nettet.

Tok lang tid før jeg trodde det var rier egentlig, trodde det var kynnere, for det var ikke spesielt vondt. Var ikke i aktiv fødsel før flere timer etterpå.

Skrevet

Jeg hadde akkurat hatt sex... hehe. Det fikk hvertfall fortgang i ting, var ti dager over tiden, så var ganske lei så sambo og jeg koste oss en lørdagsmorgen. Begynte da, jenta mi ble født tirsdags morgen. LANG fødsel, hadde 5 min mellom riene fra lørdagen....

Skrevet

med første begynte eg og blø. 29 timer seiner var ho født. Ho kom på termin dag.

nr 2 vakna eg kl 3 om natta med rier..ambulanse til sjukehuset,og 5.5 time seinere kom prinsen til vidare.(2 dager over termin)

nr 3 vakna eg og kl 3 om natta med rier. ambulanse til sjukehuset(med blålys) og 6.5 time etterpå var prins nr 2 ute=)(4 dager over termin)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...