Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Med førstejenta var vi på kino og så "Vicky, Christina, Barcelona", da jeg begynte å legge merke til noen svake, men regelmessige sammentrekninger som kom hvert 10.minutt. Dagen etter, kl 16, var jenta ute. Med nummer to satt jeg på sofaen og så på TV, hørte et lite knepp og kjente plutselig at litt av vannet gikk. To timer m rier og jenta var ute kl 02 den natta. Dere da?
tine0810 Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 oi, shit...på kino?!:-) Min første......vannet gikk i det det ringte på døra for jeg skulle ha lunsjbesøk......Glad jeg fikk besøk:-) (åpnet med buksa på knærna...lettere forvirra.....var jo 3 uker før termin) Min andre er fortsatt i magen, så gjenstår å se...men kommer i november!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2010 hehe, med buksa på knærne faktisk- sikkert et morsomt syn! Men ja, vi var på kino- 1.gangsgravid og 2 uker før termin, så hadde ikke forventet noe fødsel med det første:p
Mrs. Bouquet Skrevet 30. september 2010 #4 Skrevet 30. september 2010 Jeg låg og sov. Hadde sovet en time, og våknet av en ri kl 01 på natta. Var ikke helt sikker på om det var en ri da, men gikk å dusjet i tilfelle jeg var i fødsel. Ble satt i gang gangen før, så visst ikke hvordan det var å få vanlig startrier. Hadde med pcen på badekarkanten for å registrer riene på en svensk nettside. En spennende natt! De andre låg og sov og visste ingenting før jeg hadde ringt sykehuset og fått beskjed om å komme.
Arb.ledig husmor Skrevet 30. september 2010 #5 Skrevet 30. september 2010 Nr.1: Satt i sofaen og leste til eksamen, som jeg skulle ha 5 dager senere, da jeg merket en boble som sprakk, og masse vann kom deretter ut. Gikk på badet, og stod det til min samboer kom hjem fra jobb. Fra vannet gikk og til ho var ute gikk det 4,5time. Nr.2: Jeg våknet ca kl 8, og kjente jeg måtte på do, men så langt kom jeg ikke. For vannet gikk i senga, og der ble jeg hentet av ambulanse (nesten helikopter), og jenta va ute 5 timer etterpå.
Gjest Skrevet 30. september 2010 #6 Skrevet 30. september 2010 Satt å nerdet på nett da jeg kjente første ri. Tok en dusj, ringte føden som ringte etter ambulanse og etter 4 timer og 2 pressrier var jenta ute:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2010 Oi, ambulanse? Er det vanlig praksis? Her var ikke hodet festet da vannet gikk (bare litt vann, ikke mye), men fikk likevel beskjed om å dra inn på føden selv, og gikk rundt som vanlig..
Alba44 Skrevet 30. september 2010 #8 Skrevet 30. september 2010 Prematur vannavgang på natta her, så var i grunn ganske dramatisk. Rett inn på sykehuset.
eja Skrevet 30. september 2010 #9 Skrevet 30. september 2010 Her så vi "No country for old men" og spiste masse god mat en sein kveld. Mannen sovna på sofaen før jeg begynte å merke noe til riene, så jeg lot han ligge der og gikk selv og la meg i senga for å prøve å sove litt. Veldig spennende å ligge og kjenne hvordan det utvikla seg (var ikke noe særlig vondt enda). Klarte ikke å sove noenting. På morgenen hadde det tatt seg opp såpass at jeg ringte føden. Fikk beskjed om å komme inn og vekte deretter mannen med den glade nyheten..
Simply Skrevet 30. september 2010 #10 Skrevet 30. september 2010 Med 1. mann ble jeg satt i gang så jeg var på sykehuset. Med 2. mann gikk vannet akkurat i det vi hadde satt oss på kino. Sa "knepp" i magen og vannet kom i strøm. Dette var på sommeren og jeg er SÅÅÅÅ glad for at jeg valgte å gå med olabukse den kvelden og ikke kjole/skjørt.....ho ho. Alle kunne se at vannet hadde gått, buksa var klissvåt. På vei ut fra kinoen måtte jeg gå forbi den lille baren/cafeen på Colosseum kino, var smekkfult med folk, og folk glante.
Lemonia Skrevet 30. september 2010 #11 Skrevet 30. september 2010 Jeg sov og våknet av at vannet gikk.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 30. september 2010 #12 Skrevet 30. september 2010 Var akkurat kommet hjem fra kjempehandletur, passe trøtt i trynet, 6 dager før termin. Hadde just satt meg i sofaen, så kjente jeg et knepp (tydeligvis vannet som gikk, men lillegutt sperret, så kom ikke noe særlig med vann ut). Dagen etter i 9 tiden var han kommet ut. Herlig oppkjøring til fødsel å være sånn passe sliten! :-)
Ranveig R Skrevet 30. september 2010 #13 Skrevet 30. september 2010 Med eldste låg eg i senga på sjukehuset og skulle prøve å få meg litt søvn før neste modningspille. Mannen var sendt heim for å sove, for her "kom det ikkje til å skje noko uansett" visstnok. Med lille våkna eg i 6-tida om morgonen av mageknip. Drømte at eg hadde mensen om eg ikkje huskar feil. Det hadde vore mykje kjekkare om det kunne ha begynt kvelden før, då var vi på besøk hos vener, spelte spel og koste oss. Hadde vore moro å sitte der og kjenne på rier og lure litt og ha nokon å dele spenninga med. Får prøve å time det litt bedre neste gong (om vi skal ha fleire)
Arb.ledig husmor Skrevet 30. september 2010 #14 Skrevet 30. september 2010 Er nok ikkje vanlig praksis, men jeg hadde rier med 2 min mellomrom, og jenta vår låg i sete. Så jeg ville ikke at mannen min skulle kjøre (40-45min t sykehuset). Siden første fødsel gikk kjapt, så fikk jeg ambulanse med en gang, og helikopteret var i beredskap itilfelle fødsel underveis.
Trultetryne Skrevet 30. september 2010 #15 Skrevet 30. september 2010 Lå i sykehussenga.. Ble igangsatt.
L & lille L Skrevet 30. september 2010 #16 Skrevet 30. september 2010 jeg skulle til og ta på meg trusa.. hadde akkurat dusja og tørka meg så gikk vannet løp ut av badet med trusa på kneerne og vekket mannen min hehe komisk... ringte så føden for riene var 3 min mellom maset på de 3 gang før jeg kom inn og fødte 3 timer etter.
Raych Skrevet 30. september 2010 #17 Skrevet 30. september 2010 Med nummer 1 sto jeg og vasket tak i nyhuset vårt som vi skulle flytte inn i:) Det stoppet opp igjen etter et halvt døgn på sykehuset, så det ble planlagt ks likevel:) Med nummer to lå jeg og sov, eller prøvde å sove, da vannet gikk kl 04. Da kom riene med 5 min mellomrom med en gang. Det ble hastesnitt. Hadde litt flaks ettersom vi dagen før hadde vært på flere besøk, gått tur på 2 1/2 time, og mannen var borte store deler av kvelden.
Raych Skrevet 30. september 2010 #18 Skrevet 30. september 2010 Med nummer 2 ble det full utrykning med ambulanse. Dessverre var helikopteret på oppdrag, så jeg gikk glipp av en flytur, hehe:)
Musemor med tre søte små Skrevet 30. september 2010 #19 Skrevet 30. september 2010 Var på vei i på soverommet for å ha sex, så sa det plask og vannet gikk isteden....
mamarama og lille banan Skrevet 30. september 2010 #20 Skrevet 30. september 2010 Jeg skrudde sammen garderobeskap med svigermor da jeg kjente at noe var på gang...
gutt060606&jente010110 Skrevet 30. september 2010 #21 Skrevet 30. september 2010 nr 1: hadde lest til eksamen hele dagen(den var dagen etterpå) og på kvelden satt jeg å spilte poker med vennene til typen. måtte plutselig gå all-inn, for fikk rier:P ringte til læreren min og sa at eg ikke kom til eksamen, og 5 timer senere ble knøtten dratt ut! nr 2: våknet tidlig på nyttårsaften av at eg klødde på låret. da eg klødde meg så kjente eg at det var veldig vått der nede. sto opp, og det begynte å renne utav meg. ringte føden og fikk time på kvelden. skulle komme tilbake dagen etter kl 8 for å bli satt i gang i ti-tiden. men i 6 tiden begynte eg å få små rier. rett før me tok taxi ned til sjukehuset,så måtte jeg på do trodde jeg, men kom ikke noe. kvart over 8 var jeg på sjukehuset, hadde bare småvondt, så trodde det ville ta tid, men hadde 8 cm åpning. kvart på ti spratt veslå ut:P så flaks eg hadde time på føden da, viss ikke hadde nok velså blitt født på do:P
Mor Løvehjerte Skrevet 30. september 2010 #22 Skrevet 30. september 2010 Jeg lå i senga og sov, da vannet gikk. 54 timer etterpå ble hun tatt med keisersnitt.
stearin Skrevet 30. september 2010 #23 Skrevet 30. september 2010 Jeg hovnet opp akkurat et døgn før jenta mi ble født 2,5 mnd før termin. Tenkte ikke mye over det, men om natta fikk jeg så sabla vondt i magen. Lurte på hva jeg hadde spist eller om jeg var syk (fødsel var ingen mulighet engang i uke 30 tenkte jeg). Etter en urolig natt skulle jeg på kontroll til lege, og mens jeg satt og ventet på tur kjente jeg at jeg lekket! Det var så klart fostervann, så jeg ble sendt med helikopter i hui og hast. Tre timer etter at jeg ble sendt ble jenta mi født. Riene startet i 2 tiden natta før, fostervannet lekket også litt da. Riene startet for fult på venterommet 6 timer før hun ble født. Så her startet det på venterommet i legekontoret:) Ganske greit egentlig!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. september 2010 #24 Skrevet 30. september 2010 Jeg var usedvanlig opplagt den dagen; rakte i hagen, vasket badet og holdt på fordi vi skulle få besøk den helga (dette var en fredag). Da kvelden kom var jeg ikke trøtt heller, så mannen gikk å la seg mens jeg satt oppe å så på tv. Gikk å la meg ca midnatt, men fortsatt ikke trøtt så jeg leste litt. Kl 01 ca kjente jeg det kneppet magen. Gikk på do og slimproppen og litt vann kom. Jeg gikk ut på kjøkkenet, så kom det mer vann. Ringte sykehuset og de ville ha meg inn. Måtte ringe mine foreldre som skulle hente hunden dagen etter, og drosje. Lillegutt ble født 8 1/2 time etterpå. Neste gang blir det planlagt kst, så denne spenningen får jeg aldri oppleve igjen...
lille sprelle Skrevet 1. oktober 2010 #25 Skrevet 1. oktober 2010 lå i en sykehusseng på 10. dagen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå