Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #26 Skrevet 26. september 2010 Dette ville jeg skrevet uansett grunn til sovingen; Sålenge det føles rett, er det rett. Jeg sover gjerne med datteren min på 3 år, og hun liker å sove alene og jeg liker å sove alene. Har hun behov for å sove sammen med meg, så får hun selvfølgelig lov til det. VIl hun sove alene er også det fint.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #27 Skrevet 26. september 2010 Gjør det med snart treåring. En fantastisk fin avslutning på dagen. Midt i mellomsenteret som er eksperter på barn og søvn anbefaler at man er sammen med barnet til det sovner så lenge barnet opplever det som trygt og godt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #28 Skrevet 26. september 2010 Hun slutter nok å sove sammen mammaen før hun er 20. Jeg sov sammen gutten min til han var 4 år, nå lusker han seg inn til meg tidlig på morgningen:-) Men, nå har jeg fått tvillinger og de ligger i hver sin seng hele natten. Ble litt problemer da storebror den gang bare ville jeg skulle legge, måtte jeg på møte var han våken og ventet. Derfor kjører jeg litt strengere linje nå, men jenta di kan jo som du sier legge seg alene. Kos dere sammen, dere trenger det begge to.
Anne-B. Skrevet 26. september 2010 #29 Skrevet 26. september 2010 Så lenge du passer på at det er fireåringens behov og ikke ditt eget du tilfredsstiller, ser jeg ikke at det skulle være noe problem. Barn har bruk for å føle seg trygge og at deres følelser blir tatt på alvor.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #30 Skrevet 26. september 2010 Vi gjør det med begge våre som er 3 og 4 år :-) Det er vondt for ungene å sove aleine før de er vant til det, eller klar for det, om de er 4 mnd eller 4 år. Ser ingen grunn til å ta skrike kur på en som er fire måneder, eller en som er fire år. Jeg er som en over her også av den oppfatning av at ting går over av seg selv, jeg også. Har ingen planer om å tvinge alenesoving på noen av de. De roer seg raskt på kvelden, og det år ikke lange tida før de sovner, det har det aldri gjort. Sover hele natta igjennom også, av og til kommer en eller begge oppi til oss i løpet av natta, vi kaster dem ikke ut, men ønsker dem velkommen. De har selv fått styre hvor lenge de vil ha pupp og de skal selv få styre hvor lenge de vil ha selskap på sengekanten. Tar under halvtimen, med litt prat, sang og kos, så sover de så søtt :-) Veltilpassede unger, og ingen problemer av noe sort!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #31 Skrevet 27. september 2010 Jeg gjør det med min 5 mnd gamle baby (kanskje ikke så uvanlig da). Men jeg brukte av og til å legge mine tre småsøsken. Da lå jeg med mine to brødre i dobbeltseng (jeg i midten) og leste bok. Synes det var så koselig å sovne slik:) Og har også lagt lillesøstra mi slik, bare ligget ved siden av dem til de sovner, også sneket meg ut. Kommer mest sannsynlig til å gjøre det med min datter også.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #32 Skrevet 27. september 2010 vi gjør det sånn her også, men guttungen min er 2,5 år gammel da... og så er det far som ligger ved siden av han (jeg er gravid og tar litt for stor plass i senga til guttungen for tiden..) vi har ingen spesiell grunn til at vi gjør det sånn, annet enn at guttungen er en skikkelig kosegutt som liker litt selskap... men noen ganger vil han ikke ha selskap når han skal sove.. og da sier han ifra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå