Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Jeg gjør...innrømmer det, og synes det er sååå godt. Nå skal det nevnes at dette året har vært veldig trist og trasig for oss, så er nok også derfor jeg ikke klarer å gå fra henne før hun sovner. Hun har vært gjennom alt for mye til å være bare 4 år. TIdligere har hun sovnet selv, men det siste året har jeg vært hos henne til hun har sovnet. Men jeg lurer på om det er flere som gjør det...eller har gjort det ? Byr det på problemer senere, med tanke på å sovne alene ?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 har jeg aldri gjort siden han var baby. Mini er 4.5 år nå. Du kommer nok til å slite med å få henne til å sovne uten at du er der, så egentlig gjør du dere begge en bjørnetjeneste...
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Tror neppe det byr på problemer. Jeg har erfaring med at det meste går over av seg selv. Med størstemann gjorde jeg det ikke. Men med minstemann har jeg gjort det i perioder. Gjort det antagelig de siste 14 dagene men i kveld ba han meg om å ned for han ville ligge alene. 5 minutt etter sov han;) Han er 3, 5 år.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Hei:) Jeg har en jente på 4 år. Og har stort sett lagt med henne til hun har sovnet. Her har vi også vært igjennom en tung og vanskelig tid. Så det har vært noe vi har trengt alle sammen egentlig. Men, hun kan fint sovne alene når jeg sier at hun skal prøve. Da leser vi først og synger et par sanger etter det. Så leser hun litt selv og så sovner hun:) Det går helt fint. Brukte ikke lang tid på å få henne til det heller. Begynte med å sovne alene for for godt og vel ett halvt år siden. Vært problemfritt egentlig. Har døra på gløtt og lyset på hun da;) Så hørt hun meg eller oss hele tiden. Trygt og godt:) Tror det kommer til å gå fint hos dere også. Må bare være tålmodig. Ta det steg for steg. Gjør som er best for dere:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #5 Skrevet 26. september 2010 Takk for svar Ser ikke de store problemene i det jeg heller..., så lenge vi begge synes det er godt. Hun KAN sovne alene, men hun blir ofte lei seg og trist før hun sovner da. Hun trasser ikke, men har grunner til å være lei seg, så da synes jeg det er bedre at hun kan sovne i trygge omgivelser. Hn vil nok mest sannsynlig ikke sove sammen med meg når hun blir 20..., så det går seg nok til etterhvert. HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 herrgud for et brødhuet du er, siden DU ikke klarer å gå fra henne før hun sovner, så skal HUN få slite med det når DU ikke lenger GIDDER å sove med hu? fin mamma du..
Gjest Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 20:32; Er det mulig å være så dum?!?!?!? Dama sier at jenta har hatt det tøft! (ergo har mor OGSÅ hatt det tøft!) Til hi; Kos deg med jenta di! Barn trenger omsorg og kjælighet, spesielt o vanskelige tider! Ikke la sånne idiotiske kommentarer som den over gå inn på deg! Klem Håper det går bra med dere nå!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #8 Skrevet 26. september 2010 Jeg la meg ofte sammen med jenta mi (i vår seng) når broren var liten. Jeg var sliten, og hun syns det var ålreit å sove sammen med mamma Det tok tid før hun forsto hvorfor han fikk være våken når hun måtte sove, og hun syns nok det var litt leit. Skal innrømme at det tok lang tid å få henne til å godta at natta er i egen seng, uten mamma... Men det var enkelt når det sto på!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #9 Skrevet 26. september 2010 gud for en dum bjørnetjeneste... alt for at dere mamma`r ikke skal "slite dere helt ut" ofh, burde tenkt på FØR dere fikk barn at man blir altså litt sliten! hjelpes. er det ikke noen hjelpelinjer dere kan ringe siden dere ikke klarer å ta vare på barna deres på riktige måte?!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #10 Skrevet 26. september 2010 Vet hvertfall om mine barn er lei seg, blir jeg hos dem så lenge det trengs! Kjære vene, er jenta lei seg, bli hos henne! Ikke noen poeng i å gjøre ting til noe problem. Nyt den rolige leggestunden. =) Det fortjener dere nok begge! Er det frekt å spørre hva dere har vært igjennom? Jeg hadde en peiode når eldstemann var ca 5 som jeg måtte være i nærheten til han hadde sovnet. Det gjorde at han fant roen bedre i sengen. Da fant jeg ut etter et par uker at han var blitt plaget av en gutt i barnehagen, og derfor var utrygg! (Gjett om jeg er glad for at jeg lyttet til hans signaler den gangen, og gav han litt ekstra oppmerkosomhet! Stol på mammahjertet ditt!!!!! Klem
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #11 Skrevet 26. september 2010 20:45 problemet her er ikke barnet,men det er jo mor som trenger omsorg!!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #12 Skrevet 26. september 2010 det står at BEGGE HAR hatt det tøft, og at JENTA blir lei seg... =) Da mener JEG at hun burde få litt omsorg =) )Og bare for ordenskyld; mine barn legger seg som noen engler aleine, men om de av og til spør om litt ekstra kos ved sengen, gjør jeg det! =) 20;45
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #13 Skrevet 26. september 2010 Flott at du tar deg tid på kvelden til å trygge jenta di slik. Synes du godt kan fortsette med det hvis du ønsker det. Kan jo hende hun til slutt ikke klarer å sovne uten at noen ligger hos henne, så du kan jo begynne litt forsiktig med avvenning hvis du ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #14 Skrevet 26. september 2010 Takk snille du....ja, det går bedre nå, men vil aldri bli som før igjen. Jeg har aldri skrevet eller ment at jenta mi skal lide den gangen jeg ikke GIDDER å ligge sammen med henne. Har, som skrevet tidligere, ingen problemer med å være hos henne til hun sovner. Har vel heller aldri nevnt at jeg gjør det fordi jeg synes det andre alternativer er slitsomt ?! Det som er slitsomt er hverdagen...overhodet ikke på grunn av jente mi, men på grunn av helt andre omstendigheter !! Personlig synes jeg dette er eneste riktige måte å gjøre det på i dette tilfellet, men selvfølgelig....det florerer av forskjellige personligheter og det florerer av forskjellige mammaer også! Velger å tro at hver mamma vet hva som er best for barnet sitt...., så derfor gjør jeg som jeg gjør. IKKE for at det er den enkleste løsningen for meg selv ! HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #15 Skrevet 26. september 2010 Tror du virkelig at det har noe med de å gjøre??? Ikke slite seg ut?!! Er vel enklere om de sovner av seg selv fra de er små! Men er ikke alle som er sånn. Det kan faktisk være slitsomt å måtte være det til de sovner hver kveld. Og sånne kommentarer som det her er veldig unødvendig. Hatt en dårlig dag du kanskje? Hvorfor trykke ned andre mennesker?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #16 Skrevet 26. september 2010 Dette skulle stått litt lenger oppe.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #17 Skrevet 26. september 2010 Til deg som lurte.....Hun mistet pappaen sin brått for under 1 år siden. HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #18 Skrevet 26. september 2010 Hjelpede meg så mange lite sympatiske sneversynte mennesker det er her da. Slutt å dømme alle andre nord og ned bare fordi de gjør noe som dere ikke ville ha gjort- Brølaper er det dere er... Og ja, jeg har i perioder ligget sammen med jenta mi til hun sovner og hun er 4,5 år.. Hun har hatt tøffe perioder, ut og inne av sykehuset og vi har sett at hun har trengt oss mer. Hun blir ofte redd og usikker om kvelden. Vi leser, synger og ligger med henne til hun sovner. Nå har det bedret seg og hun legger seg alene. Som mamma leser man barnet sitt og vet hvilke behov de har. Om ungen har behov for mamma om kvelden eller ekstra oppmerksomhet så gir man selvsagt det. En blir ikke krapyl og bortskjemt av det, man blir trygg og vet at mamma/pappa elsker en og passer på en..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #19 Skrevet 26. september 2010 hvis du mener dette er det beste for ditt barn,hvorfor må du lage en tråd på det da?!? ooooops...
Gjest Skrevet 26. september 2010 #20 Skrevet 26. september 2010 Kondolerer! Da er jeg hvertfall ikke i tvil! Kos med jenta di, og håper virkelig alle som har skrevet noe annet her inne virkelig SKAMMER seg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem, håper ting løser seg for dere!!! 20;45
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #21 Skrevet 26. september 2010 Les overskriften du ! Hun lurer på om det andre som gjør det samme ser du vel ?!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #22 Skrevet 26. september 2010 Jeg lå sammen med gutten vår til han var 3. Flere uker før lillesøster ble født begynte vi å venne han til å sove alene og det gikk kjempefint, hang lapp på veggen med smilefjes for hver natt Og han overlevde gitt Jeg syntes det var koselig og han følte seg trygg Utrolig trist med pappan til jenta, synes du skal ta den tiden dere trenger, kose dere masse med hverandre. Tida går raskt og vips er hun stor
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #24 Skrevet 26. september 2010 Ja, den tida går raskt, det skal være sikkert ! Flink storebror, anonym 21.20 HI
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #25 Skrevet 26. september 2010 "et brødhuet" "hu" ? Du er tydeligvis ikke den skarpeste kniven i skuffen selv. Man starter forresten nye setning med stor bokstav, bonehead...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå