Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #27 Skrevet 26. september 2010 Du får ikke med deg dokumenter hjem, du må lese de på kontoret. Synes dette med babyen høres ut som en meget tynn unnskyldning - ta med babygym til babyen så styrer den seg. At du har mulighetene åpne for at jeg, annie ovenfor her kan være jordmoren som har sendt bekymringsmelding til bv bekrefter bare din paranoide tankegang. Jeg har vondt av deg som lever i en slik virkelighet, og vondt av barnet ditt også. Jeg forstår den store bekymringen rundt barnet ditt, særlig etter å ha lest de trådene du har startet her inne. Du må bare engasjere advokat og det som er, at barnet vokser opp med en omsorgsperson med en slik forskrudd oppfatning av virkeligheten er svært bekymringsfullt. Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg sendt innleggene dine her som bekymringsmelding til barnevernet i seg selv.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #28 Skrevet 26. september 2010 Hvis man har barnevakt er det andre ting som må prioriteres. Syns de kunne kommet med rapportene til meg, men de sa det var "konfidensielle ting". Eh.. man må da ha rett til å lese konfidensielle ting om seg selv?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #29 Skrevet 26. september 2010 Og det er helt greit at du lyver for å drite ut andre? Det er ikke rart at man er redd for å miste barnet når saken er hjemlet i 4-12.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #30 Skrevet 26. september 2010 Det var du som ut av det blå insinuerte at jeg var henne, så svarte jeg "ja det er meg, men ikke si det til noen". Av dette svaret burde du i allefall skjønt at det var svada. Jeg forstår du er redd for å miste barnet ditt. Jeg håper imidlertid at hjelpetiltakene er gode nok, og at du jobber hardt med å nå målene som er satt i tiltaksplanen. Håper et av tiltakene og målene er at du tar imot og nyttiggjør deg behandling. Jeg har vondt av både deg og baret ditt. Håper du blir bedre så du kan yte god nok omsorg for henne.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #31 Skrevet 26. september 2010 Behandling for hva da? BV kan ikke utrette mirakler. Tiltaket er veiledning i vanlig barneoppdragelse, som de mistenker at jeg ikke har greie på. Blir nesten som å gå på skolen. På den måten får de også forsikre seg om at babyen har det bra, og de får også skrevet flere rapporter om oss. Damen kan sikkert hjelpe folk som har angst for forskjellige ting, for hun spurte om hun skulle følge meg til Åpen Barnehage! Frekt, altså ;-P
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #32 Skrevet 26. september 2010 Prioritere andre ting om en har barnevakt? Sorry, men ser for meg at du ikke ønsker ta med babyen til bv og at det er grunnen. Og så kan en jo lure på hvorfor... Syns hele deg og situasjonen til barnet høres skummel ut og håper barnet får hjelp!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #33 Skrevet 26. september 2010 Mein Gott.. Det er da nok av ting å gjøre om en er så heldig å ha barnevakt. Hagearbeid for eksempel... eller bare det å kunne ta seg en sykkeltur.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #34 Skrevet 26. september 2010 En prioriterer IKKE hagearbeid eller sykkeltur om en har en pågående barnevernsak mot seg og en har papirer en skulle sett. Bra barnet ditt får hjelp! Håper du også blir frisk!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #35 Skrevet 26. september 2010 Løgn!!!! Det er IKKE mye penger i det å være fosterhjem. Vi er fosterhjem og taper penger hver mnd fordi vi er fosterhjem. Vi er underbetalte i de grader for alt det arbeidet vi faktisk gjør. Det er en 24 timers døgnjobb vi aldri har ferie fra, med et barn som trenger enormt med oppfølging. Det krever at vi åpner hjemmet vårt for barnevernet, tilsynsfører, biologisk mor, biologisk far, biologisk familie ellers, veileder, psykolog osv. Vi elsker barnet og vil gjøre alt for det, men å si at vi tjener penger på det provoserer meg kraftig. Dere vet tydeligvis ikke hva det faktisk innebærer å være fosterhjem.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #36 Skrevet 26. september 2010 Kanskje ikke, men det er nokså stor produksjon av rapporter etter hvert. Og når jeg oppdager noe i en rapport tar det tid å "krangle" om det med BV. Har tatt opp enkelte ting med dem. Ikke sikkert de endrer det en gang... Men er enig i at jeg skulle tatt en tur for å sjekke hva de egentlig skriver i de nyeste rapportene. Hvis jeg sitter der og babyen skriker, kommer det sikkert 5 BV-damer ut dørene og sier "du må gjøre sånn og slik"... Babyen er inne i en oppmerksomhetssyk fase, der hun ofte må bæres for å være fornøyd. 6 mnd gammel nå.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #37 Skrevet 26. september 2010 At du ikke takler å lese noen papirer mens du har babyen vil jeg påstå er enda mer bekymringsverdig. Du har nok store problemer og som sagt; bra det blir tatt tak i. Bare det at du gir så F tyder jo på at noe er alvorlig galt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #38 Skrevet 26. september 2010 Det tenkte jeg også på, at en person ikke kan lese gjennom noen papirer med babyen tilstede....det sier vel nok om omsorgspersonen....
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #39 Skrevet 26. september 2010 Hæ? De mange trådene beviser vel at jeg bryr meg, og ikke "gir F". Først blir jeg beskyldt for å være paranoid, og deretter kommandert til å finne ut hva BV skriver om oss i sine "hemmelige" rapporter...! Har vært på møte hos BV en gang (uten babyen), og det satt en del damer og jobbet rundt på kontorene. Dermed kan ikke babyen lage så mye lyd.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #40 Skrevet 26. september 2010 Dummeste unnskyldningen jeg har hørt. De er vant med mødre med barn i barnevernet. Du tuller så masse, og JA du er paranoid ja! Klart du bryr deg! Du bryr deg jo selvsagt både om hvordan saken går og om barnet ditt. Hadde du ikke det, hadde du ikke skrevet alle disse trådene. Du har rett til å se sakens dokumenter, men du må på barnevernkontoret for å se de og avtale tid. Virker kanskje som du innerst inne ikke ønsker å finne ut hva som står i de? Du er veldig paranoid, tror alle er imot deg og ute etter å ta deg osv. Folk gjør bare jobben sin. Det er veldig trist at du ikke ser selv hvor destruktiv tankegang du har. Du burde fått hjelp til å innse dine problemer og på denne måten bli bedre omsorgsperson for barnet ditt. Med lite ressurser både hos deg som mor samt hos far, er det viktig å se om det er ressurser i nettverket. Store ressurser i nettverket kan kompensere for lite ressurser ellers i familien. Alt henger sammen. Du bør for din egen del åpne opp øynene dine og se hva som skjer rundt deg, og være åpen for å ta imot all hjelp du kan få for å styrke din omsorgskompetanse. Gjør du dette, kan det være at hjelpetiltakene er tilstrekkelig for at du skal få beholde jenta di. Kanskje barnevernet vil være inne i bildet i familien deres til hun blir 18 med ulike hjelpetiltak. Men hun er da i det minste hos deg. Dersom du ikke tar imot og nyttiggjør deg hjelpetiltakene, kan det ende med omsorgsovetakelse da du ikke har endringspotensiale i forhold til å være en god omsorgsperson for barnet ditt. Barna er det kjæreste vi har. Jeg ønsker bare gi deg et godt råd.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #41 Skrevet 26. september 2010 Dumt? De sitter og skriver om vanskelige ting, kanskje narkomane eller voldelige foreldre, og setter neppe pris på en "barnehage" utenfor. Men kanskje de ville blitt nødt til å gi meg dokumentene hvis jeg satt der med en skrikende baby hver uke!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #42 Skrevet 26. september 2010 Hi, hva er du redd for egentlig?
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #43 Skrevet 26. september 2010 PS: Jeg jobber i BV så dette vet jeg. Hilsen hun over
Anonym bruker Skrevet 26. september 2010 #45 Skrevet 26. september 2010 Javel, hvis det virkelig ikke er noe problem at det sitter folk og utformer dokumenter på kontorene ved siden av, er det jo bare å avtale tid.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2010 #47 Skrevet 27. september 2010 Dette må da være tull??? Du høres jo ut som om du er riv ruskandes gal? Du kan IKKE med alvor mene at om du har barnevakt, så prioriterer du hagearbeid eller en sykkeltur, fremfor å lese rapporter som kan ha betydning for din og dine barns fremtid? Kjære vene. Jeg vil tro at det alene får barnevernet til å tenke sitt. Jeg utdanner meg for tiden til å bli Barnevernspedagog. Og omsorgsovertakelse er alltid SISTE utvei. Men du vil vel at barnet ditt skal ha det godt? De gjør jobben sin, og er antagelig oppriktig bekymret for deg og barnet ditt. Og utifra denne lesningen, tror jeg ikke det er ubegrunnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå