Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #26 Skrevet 25. september 2010 Men seriøst, skal ikke barna hans få se han på 4 uker da? Bortsett fra noen dagsbesøk i ny og ne? Er ikke det litt urmelig for barna? "Nei, nå har ikke pappa tid til deg på 4 uker, for nå har vi en ny baby her". Noen flere som har meninger om dette da? hi
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #27 Skrevet 25. september 2010 Seriøst. Dette er jo bf sitt "problem" om fødsel starter må han finne barnevakt. Herregud dette skal en mamma som allerede har barna 60-70 % ikke lastes for. HI ikke gi deg på dette. Det er jo mannen som skal ha samværet ikke stemoren. Makan.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #28 Skrevet 25. september 2010 Jeg har selv vært i denne situasjonen, også med 3 barn fra tidligere. Så lenge man bor sammen funker det svært dårlig i praksis at han tar seg av barna, slik at stemor får alenetid. De kan jo ikke være ute hele døgnet? Og 3 barn bråker og herjer myyyye mer enn 1 barn. Jeg fikk en ekstra dårlig barselstid pga dette, så når vi får barn nr.2 reiser jeg hjem til min mor dersom han ikke får flyttet samværet.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #29 Skrevet 25. september 2010 Jeg er faktisk litt på biomor sin side her...Joda, jeg skjønner at de skal ha baby og alt det der, men at det kommer frem nå er jo ganske urimelig... Er vel ikke så lenge til høstferien, og de har vel visst når babyen skulle komme i lange tider nå! Det er ikke slik at du bare kan drite i de barna du allerede har, for du får ett nytt! Jeg er glad ikke jeg har en slik idiot av far til mitt barn... Hjelpes!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #30 Skrevet 25. september 2010 Fire uker var veldig lenge, med mindre det blir komplikasjoner under fødselen. 1-2 uker, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #31 Skrevet 25. september 2010 hohohoh, og da var de egoistiske kverrulantene på banen. Etter kl. 1600 de dukker opp altså? Så med andre ord, du driter i hvordan barna dine opplever samværet? Sannsynligvis hadde de fått lite glede av det, bortsett av å hilse litt på babyen før de mister interessen. og i verste fall har de vennene sine på hjemplassen til barnemor, siden hi skriver at far bor et stykke unna. Stakkar barn, som kanskje må gå der og føle seg oversett!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #32 Skrevet 25. september 2010 Jeg må si jeg er overrasket over hvor mange som mener at bf ikke skal trenge å ha barnet...bare fordi han skal få et nytt barn. Greit at moren trenger ro etter nettopp å ha fått et nytt barn. Men de har faktisk valgt å få et barn sammen, og hun vet vel at hun får ektra barn som hun også må passe på. Da bør de selv fikse barnevakt for disse barna hvos de trenger "fri"...akkurat som andre måtte gjort...Biomamma eller stemamma!!! Man kan ikke bare velge og vrake når man vil ha barna, bare fordi de ikke bor fast hos dem. Ei jeg kjenner er stemor. Da hun ble gravid nektet hun å ha stebarnet på besøk fordi hun var forkjøla, og hun var redd for å nfå svineinfluensa! Da sa jeg, hva skulle du gjort hvis det var ditt eget barn? Hadde du nektet å være med det plutselig pga redd for smitte?!? Nei, har man barn får man ta ansvar for det uansett om mamma og pappa bor sammen, eller om en får ny familie eller ei! Så, jeg synes at du bør kunne forventa at han har barna, evt fikse barnevakt hvis de trenger det!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #33 Skrevet 25. september 2010 Jo, de har vist det lenge, men vi har utsatt å snakke om det. Prøvde å bestille time til mekling, men jeg hadde ikke barnepass den dagen. Han har vel bare tatt for god fisk at det har løst seg på en måte, kjenner jeg han rett. Jeg vil ikke gi meg helt enda, men tipper at stemor får bf til å nekte samvær med barna da. Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre i så tilfelle? HI
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #34 Skrevet 25. september 2010 akkurat det der med svineinfluensa, så ville ikke biomor ha hjem sine egne barn (som var forkjølet) etter endt samvær hos oss fordi hun var redd for nettopp svineinfluensa. da var hennes yngste 3 mnd. min konklusjon er at er det stemor som gjør eller sier noe så er det feil. og er det biomor som gjør akkurat det samme så er det OK.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #35 Skrevet 25. september 2010 Det handler ikke om å velge bort sine andre barn bare fordi man får ett nytt.... og det tror jeg de andre barna forstår også. At stemor vil ha litt fred og ro med helt ny baby er fullt forståelig, og noe alle kvinner burde skjønne. Barna vil helt sikkert ha det mye bedre hjemme hvor de har venner og sin egen mor, enn at faren plaserer dem hos andre barnevakter. Det er snakk om hva..noen få uker. Tror ikke barna vil føle at de blir "erstattet" eller ikke er ønsket bare fordi far og stemor trenger litt tid til en ny baby i fred og ro. De har jo nok av tid etterpå og få vært sammen på. Bedre at de kommer når ting er stabile og far og stemor har overskudd og tid til å ta seg av alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #36 Skrevet 25. september 2010 jeg skjønner stemor og faren godt. jeg kunne også tenkt meg å "sette vekk" mine tre elsdte når neste snart kommer, men jeg har ingen barnevakt som er så god som deg. du som er barnas egen mor. og da lar jeg det heller vær. jeg mener også at det ikke er å "sette vekk" barna da de er hos sin egen mor.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #37 Skrevet 25. september 2010 Jeg har full forståelse for at stemor vil ha litt fred og ro sundt seg når den nye babyen kommer. Hun er mor for føste gang, og det er noe HELT ANNET enn om hun hadde fått barn nr 4. Som førstegangsmor er ALT nytt uansett om hun har hatt bonusbarn boen hos seg før. og alle kvinner her burde forstå at man er sliten etter fødsel og svangerskap, man skal lære seg amming, man skal bli kjent med et helt nytt menneske posv, og man har rett og slett ikke så mye overskudd til andre ting eller andre barn. Selv hadde jeg ikke spesielt mye overskudd til nr 1 da nr 2 kom, og jeg er veldig glad for all den hjelpen vi fikk ift barnevakt i de første ukene samt at poden var i barnehagen noen timer midt på dagen. Selv om jeg hadde født barn før, var jeg selvfølgelig sliten etter svangerskap og fødsel, ammeproblemer, baby som ikke osv osv. På den andre siden er jeg helt enig med biomor om at det er fars oppgave å skaffe barnevakt dersom han ikke kan gjennomføre samværet som planlagt. Jeg føler meg utrolig heldig som samarbeider veldig godt med min ex (barnefar). Og jeg synes det er helt naturlig at når en av oss trenger barnevakt, så spør vi hverandre først. Er han opptatt når det er hens samvær og trenger barnevakt en kveld eller en dag, så er det helt naturlig at han spør meg først framfor å tigge barnevakt hos noen som kanskje ikke har så inmari lyst til å ha dem - og vice versa. Selvfølgelig kan f.eks besteforeldre, tanter/onkler osv være naturlige barnevakter, men i mange tilfeller (som hos oss) er de ikke det. Og det er jammen ikke bare-bare for noen å være barnevakt for 3 barn i lengre perioder!! Jeg synes det blir helt feil av barnefar å nekte et planlagt samvær, men jeg synes også du HI bør være litt mer smidig ift å endre samværet dersom det skulle bli en fødsel. dere har fått barn samen, og dere bør da jammen kunne greie å samarbeide litt ift til dette selv om dere ikke er perlevener. Han må selvfølgelig være sitt ansvar bevisst, men du bør også kunne være litt smidig her!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #38 Skrevet 25. september 2010 Å få anledning til å være med på fødselen + ei uke alene ser jeg ikke på som noe urimelig ønske. Hvis stemor er stresset med babyen er det bedre for alle parter at hun får litt tid alene med babyen for å få summet seg. (Hvis man er redd for å bli smittet av forkjøla stebarn, får man heller ta inn på hotell.)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #39 Skrevet 25. september 2010 synes det er sykt godt gjort å få til samvær 60/70 jeg da....(!!) ellers mener jeg du bør være smidig jeg også, at de kan ta barna frem til fødselen (det kan jo bli noen dager) og du henter dem hvis det skulle bli fødsel, eller at de drar dit siste del av høstferien, etter at babyen, mor og far har fått litt søvn og rutine. Jeg tenker: Du skal gjøre mot andre, det du ønsker andre skal gjøre mot deg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #40 Skrevet 25. september 2010 Mor har barna 60-70% av tiden, Hun skrev ikke at de har en 60/70 deling, som ikke går an, og som du henger deg opp i. Lær deg å lese da Forøvrig så er jeg enig med ditt forslag.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #41 Skrevet 25. september 2010 Bruk farmor og farfar, slik at far og kona kan dra på sykehuset, og mora deres slipper å ha dem, for hun skal jo bare ha annenhver helg med barnefri i de neste tre månedene før hun får en lengre barnefri.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #42 Skrevet 25. september 2010 Jeg hadde nok tenkt heller ha barna mine hos meg, enn hos farmor, eller en nabo når de får en så pass stor omstilling som å få halvsøsken. Å være hos far er jo ikke et alternativ, da han er opptatt med ny baby. I en vanlig familie er jo barna hos fremmede under fødsel og mye med sin far, som vanskelig kan strekke til i en slik situasjon. Se nå heller på det som en litt positiv ting at barna dine kan få være sammen med sin mor, sin hovedomsorgsperson. Vær litt raus nå, det får du nok igjen for :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #43 Skrevet 25. september 2010 Du har min fulle sympati! Selv har jeg 3 barn med en mann som ga beng i ungene når han fikk nye barn med sin samboer! Han har ikke latt høre fra seg å 1 år!! Håper din eks har mer vett enn det!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #44 Skrevet 25. september 2010 Her måtte stemor ha fri 4 uker før fødselen og 3 mnd etter før jenta mi fikk lov å komme på samvær(hun er der egentlig annenhver helg) Hun syntes det var veldig urettferdig at hun ikke fikk se lillesøsteren sin før julaften(lillesøsteren ble født i september mnd) Jeg spurte barnefar om hvorfor ikke vårt barn fikk komme på vanlig samvær og han sa at stemor og han gjerne ville ha alenetid med babyen. Det har ikke akkurat blitt bedre etterhvert, min datter trives ikke der og hun føler seg i veien og oversett og hennes 3 år gamle lillesøster får all oppmerksomhet enda.(mitt barn er 8 år) Jeg håper virkelig ikke at dette blir utfallet i deres sak, men desverre er det mange barn som opplever å bli tilsidesatt når far får ny kjæreste og nye barn. Tror det er veldig viktig å involvere barna fra begynnelsen. Barnet mitt sier hun kun drar til faren sin fordi hun vil treffe lillesøster og hun gleder seg til å bli så stor at hun slipper å være der, og heller kan invitere lillesøster hjem til seg. Jeg synes det er helt grusomt å vite at hun har disse følelsene. Men over til deg H.I jeg tror ikke det er så veldig mye du kan gjøre. Hvis far og stemor har bestemt seg så er det sånn det er. Jeg ville rett og slett bare oversett det og tenkt at det er hans tap. Noe sier meg at dette er bare begynnelsen, så jeg ville ikke planlagt å vært avhengig av han fremover. Trenger du barnefri ville jeg heller spurt besteforeldre eller andre i familien. Siste jeg ville gjort var å pushe barna på noen som ikke vil ha de. For dette merker barn, når de ikke er velkomne.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #45 Skrevet 25. september 2010 Synes synd på barna oppi det hele her jeg. Tydeligvis ingen som ønsker å ha dem i høstferien. Hva er dine planer for høstferien da? Hvis du ikke skal noe så synes jeg faktisk barna burde få bli hos deg, at bf må skaffe barnevakt blir helt sykt i mine øyner. Samboer til din x får sitt første barn. Jeg synes du bude gi henne litt tid til å komme seg etter fødsel og alt som følger med med tanke på barseltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå