Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 Jeg har 3 barn med barnefar, men dette tok slutt for 3 år siden. Bf har fått ny dame og de venter barn rett før høstferien, kan med andre ord skje når som helst. Han skulle egentlig ha barna i høstferien, men nå nekter han siden de får en nyfødt og dama blir stressa av å ha hans 3 barn der oppi alt sammen. Barna gleder seg masse til den nye babyen og de har jo alltid visst at de skulle ha dem i høstferien. Herregud, hva om de hadde 3 andre barn fra før sammen, kan ikke akkurat sende bort de fordi man får nytt barn. Hva skjer om bf nekter samvær i høstferien? Snakk om fredag til mandag, altså 11 dager eller noe. Og synes dere evt. jeg er urimelig som krever dette samværet? Hadde virkelig sett fram til noen dager barnefri. Til vanlig har jeg dem 60-70%.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 skjer vel ikke så mye annet enn at du ikke får barnefri...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Sånn som jeg har forstått det, så har far alle rettigheter. Om han ikke ønsker samvær, så er det ikke noen som kan tvinge han til det. Men det kan hende jeg har misforstått.. Men, uff så kjedelig for de andre barna!! Tror nok jeg hadde presset litt på for barna sin skyld.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Det er så synd med skilte foreldre som ikke klarer å kommunisere! Dette e rjo noe dere bør kunne avtale, om det blir vanskelig i høstferien, kan ikke dere avtale å utsette samværet til en annen periode. Jeg skjønner godt at det for en nybakt mor (hun har faktisk ikke fått tre barn før, hun er førstegangsfødende, og det er ganske sterkt, det må du huske på). er tøft nok i seg selv å ha ny baby. de andre barna, som faktisk har en annen mor, kan godt vente litt med et så langt opphold, men de kan jo komme på besøk fordet.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Jeg skjønner deg og barna, men jeg kan også skjønne at "stemor" kanskje synes det kan bli litt mye med baby og 3 barn. Som en annen her sier: Hun er førstegangsfødende og trenger kanskje litt tid på seg. Tid på å komme seg, få til amming, bli kjent med babyen osv. Kanskje ungene kan være hos pappa noen dager i høstferien eller være der på dagsbesøk?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #6 Skrevet 25. september 2010 Hva med at du tar barna hvis fødselen starter? Regner med det uansett er du som er "barnevakt" da. For mannens kjæreste er dette første gang hun blir mor, og selv om hun er vant til dine barn, så er det noe helt annet å få en baby for første gang. Hvis du har muligheten til det, så synes jeg du skal ha barna litt ekstra de første dagene etter at babyen blir født. Disse dagene kan far ta ekstra når stemor er vant med å være babymamma og har fått orden på rutinene.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #7 Skrevet 25. september 2010 utsette samværet blir vanskelig, da han jobber hver dag og bor et stykke unna. han kommer jo til å ha dem annenhver helg + en overnatting som vanlig, men lengre barnefri får jeg ikke før jul i såfall. hi
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #8 Skrevet 25. september 2010 Nei, vettu. Barnevakt for evt fødsel får de ordne selv! Jeg kan ikke stå parat når so helst i tilfelle noe skjer. Jeg har da mitt eget liv, med mine egne planer også. Vi samarbeider svært dårlig i utgangspunktet også. Gjør det ikke bedre at han skal sette våre barn til side når han får nytt barn! hi
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #9 Skrevet 25. september 2010 Var det du som laget Lano tråden?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #10 Skrevet 25. september 2010 Så flott at du er smidig og samarbeidsvillig for dine barns skyld. Hurra for det...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #11 Skrevet 25. september 2010 Jeg syns det er helt ok for far og den nye og ikke ha barna akkurat midt oppi en ny baby. Er litt urimelig av deg og ikke forstå dette. Skjønner at du kunne tenkt deg litt fri og at barna har lyst til å se baby, men føler at det er hun som burde få siste ord i denne saken. Hun skal ha sitt første barn og trenger ro og fred rundt denne tiden. At hun ikke ønsker 3 barn løpende rundt midt oppi det hele har jeg full forståelse for.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #12 Skrevet 25. september 2010 Her er jeg enig med far og stemor. Du er egoistisk som ikke forstår dette. Jeg er så glad for at jeg i allefall har evnen til å se lengre enn til min egen nesetipp. Du får se det positive i det, du får høstferien sammen med barna dine.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #13 Skrevet 25. september 2010 Jeg skjønner at en førstegangsmamma synes det er mye å ha tre ekstra barn der. Men det burde vært far som fant barnevakt til de tre. Men nå vet ikke jeg åssen barnevakt-mulighet han har, det er jo ikke bare bare å "sette bort" tre barn i så mange dager så her må du nok bare svelge en kamel...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #14 Skrevet 25. september 2010 Rart hvordan meninger kan forandre seg her inne. Er ikke lenge siden jeg leste en tråd der det var stemor som ventet sitt første barn som spurte om råd ang. hennes samboers barn, og det faktum at hun egentlig ikke orket å ha dem rett etter fødsel. Da ble hun jammen skjelt huden full over hvor usympatisk hun var, og hun måtte jo skjønne at hennes hjem også var samboers barns hjem, og hun kunne ikke nekte dem å komme. Og hva ville ikke disse barna tro og føle om de ble nektet å komme når den nye babyen kom??! Nå når det er biomor som spør i en så og si helt lik situasjon, så er det hun som må skjønne at stemor trenger ro og fred. Hehe.. Jammen ikke lett å bli klok på hva som er rett og galt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #15 Skrevet 25. september 2010 Men kjære deg, du vet da ikke hvem som har svart på hvilke innlegg!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #16 Skrevet 25. september 2010 Nei det er sant, men jeg synes alikevel det er litt morsomt.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #17 Skrevet 25. september 2010 Alle mobberne og hetserne kommer sikkert på senere i kveld og ser innlegget
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #19 Skrevet 25. september 2010 Hadde dere samarbeidet på et fornuftig vis hadde dere forsøkt å byttet om på dette, for det er faktisk en belastning å ha andres barn så tett på når man nettopp har fått baby for første gang. Dette burde dere få til uten sure miner. Det er lov for deg å være fleksibel og det er lov for faren og prøve å ordne noe på sin side. Finnes det ikke noen besteforeldre som har lyst til å hjelpe til slik at du får litt barnefri og den nybakte moren får litt fred? Dette er i hvertfall noe jeg kommer til å ta hensyn til om BF får flere barn.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #20 Skrevet 25. september 2010 Synest ikke du tenker særlig langt, og jeg kan godt forstå at dere ikke har et særlig bra samarbeid om du er så egoistisk i det meste som du er i denne situasjonen her. Dette er ikke bare ego, og kjipt mot stemor og din eks. Som du godt mulig ikke har behov for å være behjlpelig mot, som du kanskje også har lyst å være kjip mot. MEN det er også kjipt mot dine egne unger. Tror du virkelig at de får det så fryktelig gøy i høstferien hos sin far som trenger å være tilstede for sin fru og sitt nyfødte barn? Vil du virkelig utsette dem for en så kjip uke bare for at du skal ha barnefri, eller gi et spark til far og stemor?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #21 Skrevet 25. september 2010 Ok, ser at jeg kanskje må tøye strikken litt. Pratet litt med bf i stad. Men hvor lenge mener dere evt. stemoren og den nyfødte bør få være "i fred"? Bf har sagt seg villig til å la barna komme på dagsbesøk, men hvor lenge bør de få være hjemme alene før det vanlige samværet trer i kraft igjen? hi
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #22 Skrevet 25. september 2010 Jeg er egentlig litt enig med begge. Jeg kan forstå at det kan bli overveldene for stemora med 3 barn hos seg fra dag 1, og sånn sett hadde det vært bra om mora ville være behjelpelig. Men jeg forstår også litt det at det ikke er mors ansvar alene, hadde de ventet sitt 4.barn sammen så ville de jo ikke hatt barnefri i det hele tatt. Men hva om dere kunne inngått et kompromiss (skrives det sånn?). Føder hun før ferien så kan barna komme til dem de siste dagene, eller at de tar barna som avtalt, og skulle fødselen starte så kan du heller komme å hente dem.... eller noe i den duren..........
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #23 Skrevet 25. september 2010 Hvor lenge de bør få "fred" kommer jo helt ann på hvordan det går med mor og baby når de kommer hjem. Ha en åpen dialog med dem underveis, så finner dere nok ut av det. Flott at barna kan komme på dagsbesøk da, de gleder seg nok til å møte den nye i søskenflokken.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #24 Skrevet 25. september 2010 Syns de første 4 ukene burde være hellig. Mer hvis det er slik at det oppstår komplikasjoner, f.eks keisersnitt ol burde de få mer tid.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2010 #25 Skrevet 25. september 2010 Stemor blir sikkert liggende noen dager på barsel, og da kan jo far ha barna sine tenker jeg, og de få være med på besøk på sykehus og slikt, så kan heller barna hjem til deg når stemor reiser hjem. Og at far da forklarer at stemor trenger litt tid til å bli kjent med den nye babyen, og hvordan det er å være småbarnsmor, men at de fortsatt er glad i dem og at de gleder seg til at de også skal få komme å være med den nye babyen hjemme. Hvor langt tid stemor og bf trenger før samvær opptas kommer vel an på foremn til stemor, og alderen på dine barn tenker jeg. Er de små og krever mye vil det gjerne ta lenger tid enn hvis de er store og klarer seg litt selv. Men det er jo ingenting i veien for at far tar seg av sine egne barn, slik at stemor får tid alene, selv om han har samvær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå