Gå til innhold

Tror du mange uføretrygdede har arbeidsvegring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror de fleste vil jobbe og bidra, men selvsagt tror jeg det finnes de med arbeidsvegring også.

Når man får utdelt livets lodd mht jobb, så tror jeg man vil ha toppgevinsten. Man vil ha gode kolleger, utfordringer, at det skjer noe i livet, engasjement, tjene bra, være selvstendig, få selvtillit.

Jeg tror ikke man går og drømmer om ikke å tilhøre fellesskapet, bli sett ned på fordi man ikke bidrar, tjene dårlig, være avhengig av andre, ikke utvikle seg og å være den siste pariakaste.

Selv går jeg dessverre på AAP og håper inderlig å komme ut i jobb. Dersom jeg hadde kunnet velge loddet selv, ville jeg vært en toppdirektør. Inni meg føles det som jeg har ressurser til det, men den fysiske helsa holder ikke. Tror svineinfluensavaksinen tok helsa min. Håper å kunne få hjelp slik at jeg også kan leve det livet andre tar for gitt. Kanskje jeg kan bli direktør om noen år?!

Anonymous poster hash: 492ee...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror mange uføretrygdede har arbeidsvegring/late/vil heller bruke tiden privat.

Anonymous poster hash: 74d71...ede

Skrevet

Jeg tror at noen havner i "uføregrøfta" - noen helt få fordi de har vondt i viljen (arbeidsviljen), men de aller fleste av denne lille gruppen, fordi de ikke skjønner sitt eget beste. Jeg tror mange av disse igjen kunne hatt godt av å komme seg i regulert aktivitet - først arbeidstrening og deretter i jobb. De med vondt i arbeidsviljen er det vanskelig å gjøre noe med. De har ikke skjønt at de snylter og at de faktisk kan få ett bedre liv av å jobbe.

Jeg jobber en liten prosent og resten av tiden kjemper jeg en hard kamp mot en kropp som ikke fungerer som den skal etter en ulykke. Uansett hvor dårlig jeg har vært, har jeg holdt nøye på å ha en døgnrytme (selv om jeg må hvile flere ganger daglig). Mange synker dessverre ned i en sump der alt går forbi i en evig dis hvor de er halvvåkne sånn hele døgnet omtrent.

Har en i slekta som måtte ta det tunge skrittet å bli ufør pga svært store helseproblemer. Vi snakker av og til om slike ting og hun savner arbeidslivet veldig.

Anonymous poster hash: f5c1c...c41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...