Gemini77 Skrevet 23. september 2010 #26 Skrevet 23. september 2010 Vi har en samlet inntekt på 1 mill og vi har tilsammen 3 mill i lån. Dette er da boliglån og 2 studielån tilsammen. Jeg ville ikke hatt mer lån enn dette da jeg ikke ønsker å leve i noen strammere rammer enn det vi gjør i dag. vi har en del økonomiske friheter og liker å reise, men vi merker jo også at pengene flyr. Jeg syns vi har for mye lån den dag i dag og vi har over 50.000 kr mnd utbetalt (uten barnetrygd).
Mille** Skrevet 23. september 2010 #27 Skrevet 23. september 2010 Vi har utbetalt 55000,- i mnd, noen mnd mer hvis mannen min får bonus, utbytte eller styrehonorar. Har huslån på 3 mill. I tillegg har vi billån, lån på campingvogn og studielån begge to. Går helt fint, vi føler vi har god råd. )
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 23. september 2010 #28 Skrevet 23. september 2010 Vi har ca.2,4 mill i lån med alt til sammen. Har endel mer inntekt enn dere, men lever ikke fett akkurat. Tror det kan bli tøft for dere :/
Ranveig R Skrevet 23. september 2010 #29 Skrevet 23. september 2010 Mannen min har ca 350 000, eg har no ca 145 000 (50 + 10% stiling). Eg var ikkje i jobb då vi tok opp lån, hadde berre kontantstøtte. Grunnen til at vi fekk såpass stort lån som vi gjorde er at vi har bygd hus med utleige ved sida av (omtrent som ein tomannsbolig berre med ein stor og ein liten del), og der får vi 6000/mnd (skattefritt). Dermed treng vi berre å hoste opp ca 7000 av lønna vår til huslån kvar mnd. Det går om dåke er innstilt på å klare det, vi har naturlegvis kutta ned på ein del "unødvendige" utgifter, men no som eg har begynt i jobb igjen håpar vi på litt lysare tider (sjølv om halvparten av lønna mi uansett går til barnehageplass...) )
kom-som-bestilt Skrevet 23. september 2010 #30 Skrevet 23. september 2010 Svirrehodet - vi har ca 6-700 000 samlet i inntekt, lån på nøyaktig 3 mill (19 000 i mnd!!) , har studielån samlet på 400 000. Får leieinntekt på 5500 i mnd, så det går rundt. Har brukt myyye på oppussing, hver mnd går det noen tusenlapper på det, men vi overlever. 2 barn, 2 biler, men enda 0 kr på sparekonto. Jobber med saken, men vil ha huset istand først.. Peis på
Gjest Skrevet 23. september 2010 #31 Skrevet 23. september 2010 Vi har tre barn. Derfor vi trengte såpass stor plass. Vi ha noe vi kunne ha LENGE! Bare send meg pm om du ønsker å se budsjett og sånt. Vi sparer en del + setter av til buffer og har ca 8000 til forbruk når ALT er bet. inkl mat, bensin etc etc. Vi pleier også å betale ned ekstra på boliglånet hver mnd, men akkurat nå setter vi av alt til buffer. (har nettopp pusset opp hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå