Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2010 #1 Skrevet 19. september 2010 Sånn i lys av alle de kvinnene som plutselig legger utpå bilder av seg selv i bikini, så kommer det ei som ikke ser ut som en supermodell med "en ekte mammakropp". De andre som har lagt utpå bilder er også mammaer så vidt jeg vet, men de er tynnere, mye mer veltrent og i det minste tilsynelatende uten strekkmerker. Har de da mindre ekte mammakropper enn hun som viser frem litt valker? Altså, for all det, jeg setter stor pris på å se at ikke alle mammaer ser ut som superkjendisene, og lokale kjendiser for den saks skyld, men jeg synes også det blir litt tåpelig å fremheve valker og sånt som det eneste godkjente for en mammakropp. Kult og modig gjort av damen og stille opp slik i undertøyet når hun ikke ser "perfekt" ut for å gi en motvekt til de supertynne, men er hun mer ekte av den grunn? Bare lurer litt på hva dere tenker om dette?
blond Skrevet 19. september 2010 #2 Skrevet 19. september 2010 Jeg skjønner meg ikke på mammakropp, mammahjerte og andre mamma-ting. Hvordan kroppene våre ser ut skyldes en kombinasjon av gener, livsstil og flaks. Hva er en falsk mammakropp?
meg & to små vampyrer Skrevet 19. september 2010 #3 Skrevet 19. september 2010 Det er fint at ikke det settes litt fokus på at ikke alle mammaer ser fantastiske ut med en gang, det tror jeg er litt deilig for alle de som sliter med å komme i form etter fødsel f.eks. Men samtidig så det jo sånn at alle kropper som er mamma er mammakropper. Og helt enig i at uttrykk som mammakropp, mammahjerte osv er litt teite... Jeg skjønner ikke helt poenget med de.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2010 En som har gjennomgått masse plastiske operasjoner? ;-) Nei, jeg synes også dette mamma-greiene går litt langt til tider. Majoriteten av kvinner på 35+ er mammaer, det er ikke sååå veldig spesielt og uvanlig liksom, selv om det så klart føles unikt for den enkelte. Nå er jeg nok også langt under snittet kozli-mozli av meg, så jeg blir faktisk litt uvel av mammahjertet osv uttrykk, hehe...
blond Skrevet 19. september 2010 #5 Skrevet 19. september 2010 Majoriteten er 35, sier du, men hvilke mødre tenker du på da? Mødre finnes i alle aldre, noen er til og med oldemødre! Wow! Hvor fant du bildene du snakker om i hovedinnlegget ditt?
blond Skrevet 19. september 2010 #6 Skrevet 19. september 2010 Det er jo sååå kozeli med mammaditten og mammadatten! *spyr*
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2010 Ene ligger på forsiden her, andre har jeg sett linker til, men husker ikke helt hvor. Jeg tenkte mer på at de fleste kvinner på over 35 år, i hvertfall 40 år, har fått barn en eller annen gang. Noen ble selvsagt mødre mye, mye før og noen er bestemødre i en alder av 35 år, men mente altså at de aller fleste godt voksne kvinner er en mamma :-) Tror jeg i hvertfall. Er vel over 70% som har barn da?
Verdens tøffeste mamma Skrevet 19. september 2010 #8 Skrevet 19. september 2010 Aner ikke hvilke bilde det er du snakker om, men jeg tror jeg skjønner tanken bak det å kalle det en ekte mamma-kropp.. De aller fleste kropper endrer seg etter at man får barn. Man får kanskje hengemage, mer mage, strekkmerker osv. Det var i hvert fall det jeg ville lagt i det å kalle noe en mamma-kropp. En kropp som har født barn men som midlertidig eller permanent har mistet sin opprinnelige form.. :-) Sier selvsagt ikke at alle gjør det. Aner ikke hva dere mener med mammaditten og mammadatten, men uttrykket mammahjertet gir mening til meg fordi følelseslivet mitt endret seg radikalt etter at jeg ble mamma. At andre spyr og blir uvel av slike uttrykk, får nesten være deres sak..
ak... Skrevet 19. september 2010 #9 Skrevet 19. september 2010 synes det mammakropp snakket er helt tåpelig. Jeg ble mamma for ett år siden. jeg var tilbake på normalvekt etter 3 uker og fikk ingen strekkmerker.magen og puppene er nokså like slik som de var før, tror ingen andre enn meg ser noen forskjell. har alltid vært veldig tynn, veier 53kg. men jeg er da ekte for det!
ak... Skrevet 19. september 2010 #11 Skrevet 19. september 2010 synes det mammakropp snakket er helt tåpelig. Jeg ble mamma for ett år siden. jeg var tilbake på normalvekt etter 3 uker og fikk ingen strekkmerker.magen og puppene er nokså like slik som de var før, tror ingen andre enn meg ser noen forskjell. har alltid vært veldig tynn, veier 53kg. men jeg er da ekte for det!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2010 Var akkurat det jeg også mente, at selv om man ser like flott ut, så er man jo ekte fordi om! Jeg er en av dem som ikke var fullt så heldig, har fått masse strekkmerker og litt slappere hud på magen etter 4 barnefødsler, men føler da ikke at jeg har mer rett til å si at min kropp er mer ekte enn en som deg thea pea.
blond Skrevet 19. september 2010 #13 Skrevet 19. september 2010 Blant kvinnelige 45 åringer er det 12% som ikke har barn.
♡ A & E ♡ Skrevet 19. september 2010 #14 Skrevet 19. september 2010 En mammakropp er en kropp som har fått barn, enkelt og greit
blond Skrevet 19. september 2010 #15 Skrevet 19. september 2010 http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article609492.ece Denne du tenkte på? Bildet er helteit, hvem ser lekker ut i den stillingen?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 19. september 2010 #16 Skrevet 19. september 2010 Mammakropper er vel like forskjellige som andre kropper som ikke har gjennomgått fødsler og svangerskap, så nei hun er ikke mer ekte. Men jeg syns ikke en kropp er ekte hvis den har gjennomgått plastiske operasjoner. (misforstå meg rett; jeg har ikke nevneverdig noe imot at noen velger plastisk kirurgi) Men en "ekte" kropp, etter mitt syn, har fått sin form pågrunn av livsstil og gener, ikke kirurgi.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2010 Forfatter #17 Skrevet 19. september 2010 Da er det majoriteten i hvertfall som har barn :-) Ble brått litt usikker da jeg plutselig kom på ganske mange 45+åringer uten egne barn som jeg kjenner til. Bare 12% uten barn altså? Ja, da blir det jo bare enda mer rart å skulle fremheve det som så utrolig spesielt at en har fått barn ;-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2010 Forfatter #18 Skrevet 19. september 2010 Jupp, det bildet ja :-) Hun sa hun bøyde seg for å få ekstra valker. Bildet var nok ment som en parodi på andre bilder som f.eks dette: http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.shoppingblog.com/pics/demi_moore_bikini_twitter_0810.jpg&imgrefurl=http://www.shoppingblog.com/blog/902103&usg=__f4nbIIR0_viU9oQXsHUsSNOUPaQ=&h=599&w=451&sz=35&hl=no&start=8&sig2=7_mfaiJ5RMw_moJJaeAfkA&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=3s7ZL6mFP4KQ5M:&tbnh=135&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3Ddemi%2Bmoore%2Bbikini%2Btwitter%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dopera%26rls%3Dnb%26tbs%3Disch:1&ei=G1mWTOjnNsSoONnjrYgJ
Verdens tøffeste mamma Skrevet 19. september 2010 #19 Skrevet 19. september 2010 Nei mulig det.. Men jeg kjenner det saktens i hjertet når jeg er redd, sinna, lei meg, glad, osv..
abella Skrevet 19. september 2010 #20 Skrevet 19. september 2010 Som så ofte i lille Norge blir det jo litt janteloven når det kommer til sånt. De som ser lekre og smekre ut etter noen barnefødsler må ikke kommer her.... Det sier jo sitt når hun definerer sin egen kropp som en normal og ekte mammakropp, hva mener de andre (som ikke har tatt plastikk, men allikevel ser ut som tidligere) er da? Og hva mener hun egentlig med at 'vi får beskjed om å jobbe mot kroppen vår'? Er det fy-fy å forsøke å trene og komme i form og fasong igjen? Skal jeg være ærlig, så synes jeg faktisk det er greit med bittelitt press utenfra, for da får jeg mer motivasjon til å prøve å kvitte meg med de ekstra kiloene som fortsatt sitter igjen. Jeg synes ikke presset i Norge tar overhånd her, slik som media liker å fremstille det, det blir mer Hollywood-tendenser etter min mening.
*dum&deiLig*™ Skrevet 19. september 2010 #21 Skrevet 19. september 2010 Det eneste jeg kommer på som man ikke får gjort noe med uten plastisk kirurgi etter en fødsel er (for lite) søvnrynker, strekkmerker og hengemage (tenker da på løs hud). Svangerskapsfett kan trenes bort kombinert med riktig kosthold. Da får man også en strammere kropp. Forskjellen på de fleste "vanlige dødelige" og hollywoodstjerner, modeller osv er at vanlige folk ofte ikke er i supermodellshape før man blir gravid. Ergo er det vanskelig å se ut som en supermodell etter fødsel når man var langt fra supermodell i utgangspunktet... Mødre som var slanke, stramme og i god form før graviditet kommer ofte raskt tilbake i noenlunde samme form uten å anstrenge seg veldig. Dette er ofte genetisk betinget.
Tokatter_USA Skrevet 20. september 2010 #22 Skrevet 20. september 2010 Damer som Demi Moore er nødt til å holde seg i form hvis hun skal ivareta yrket sitt. Hun må ta tid til å trene og kan skrive det av på skatten. De fleste dødelige synes det er litt vanskeligere å få tid til trening på toppen av alt annet. Det gjør jo ikke Demi Moore mindre ekte, men mindre normal, i hvert fall. Jeg lurer også på hvor mye hun retusjeres i bilder, selv om hun ikke har hatt plastikkoperasjoner. Litt cellulitt må hun vel ha!
meg & to små vampyrer Skrevet 20. september 2010 #23 Skrevet 20. september 2010 Har ikke hun hatt en del operasjoner da? Men det er sant som du sier, tidsklemma tar jo oss normale mødre. Ikke alltid man rekker alt man vil og personlig trening er vel ofte en slik ting man avlyser først..
2søtesmåh Skrevet 20. september 2010 #24 Skrevet 20. september 2010 Min definisjon på "ekte mammakropp", går ved hvordan den ser ut uten at man har fått hjelp fra "profesjonelle":.Synes nesten at personlig trener "Ødelgger" ekte mammakropp, da dette er med på og skille mellom de som har råd og mulgihet til å skaffe seg det (på små steder er det ikke og oppdrive) og de som IKKE kan det. Personli gkostholdsveilder evt kokk er også "Juks"...Plastiske operasjoner gir IKKE ekte mammakropp.. Men om kroppen er ekstremt veltrent og kun vanlig trenign og sundt kosthold er bak, så er den ekte.Selv om hun trener mye mer en snittet ) EN ekte mammakropp kommer i alle fasonger og størelser med og uten strekkmerker og andre synlige/usynlige tegn på graviditeter:o) Fellestrekket er at man selv kan ta æren for hvordan den ser ut evt all skylden,- om man har det så ille..........Det er lov å lese bøker se videoer og få tips fra treningveiledere og kostholdseksperter, men man må gjøre alt selv ) Men dette er MIN definisjon av ekte mammakropp..SÅ Marianne Aunlie har ekte mammakropp, selv om hun er veltrent..ALle kan velge og trene mye ) Men Lisa (et eller annet) og Demi Moore er IKKE ekte mammakropper..De har hjelpt fra både kokker, trenere og kirurgi. )
lille sprelle Skrevet 20. september 2010 #25 Skrevet 20. september 2010 min kropp er en ekte mammakropp - for jeg har et barn. Jeg har tilfeldigvis født det selv, men det hadde like fullt vært en mammakropp om jeg hadde adoptert! Jeg synes journalisten med bildet satte noe viktig på dagsorden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå