Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #1 Skrevet 18. september 2010 Må bare si jeg blir litt provosert av denne NRKkjendisen som tok bilde av seg selv for å vise en såkalt "ekte" kvinne. Hmmm? Disse andre kvinnene, er ikke de ekte nok? Greit at Hollywoddjentene muligens har hatt hjelp av kiruger osv, men det finnes kvinner som ser slik ut fra naturens side. I jentelovNorge er det IKKE lov å se "strøken" ut. Man har ikke lov å ha flott kropp, for da er man ikke ekte kvinne. Jeg har født 4 barn og har akkurat like flat mage som jeg hadde før noen av svangerskapene. Man trenger ikke ha deigmage for å være ekte kvinne og være stolt av det!
Super-Mish Skrevet 18. september 2010 #3 Skrevet 18. september 2010 Jeg har ingen drømmekropp (i hvert fall ikke nå i uke 30), men jeg er helt enig med deg, hi. Blir imidlertid provosert på et litt annet grunnlag. Synes det er mildt sagt etisk betenkelig at profilerte kjendisdamer står frem og oppfordrer kvinner til å legge ut slike bilder på nett - hvor mange nyhetssaker har vi ikke lest hvor (unge) jenter _advares_ mot dette? Hva er forskjellen, objektivt sett, på disse bildene og undertøysbildene på bloggen til "Lolita90"? Tror du Lolita selv skjønner forskjellen? Hvordan i all verden er dette plutselig blitt kvinnekamp?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #5 Skrevet 18. september 2010 Altså... jeg irriterer meg ikke over at "strøkne" damer legger ut bilder av seg selv i undertøyet på Twitter. Jeg tenker heller at Marianne Aulie er latterlig i sine desperate forsøk på å få oppmerksomhet, og det er vel eneste reaksjonen min i så måte. Det er litt sånn som det "sjokkerende" lesbekysset hennes i bunad og med champagne i glasset. Hva var greia med det egentlig? Enda et desperat skrik etter oppmerksomhet. Et uvanlig patetisk kvinnemenneske det der...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #6 Skrevet 18. september 2010 Kjendisene har gjort slik at mange gravide fotograferer seg halvnakne, og at mange andre tar bilder av seg selv i bikini. Personlig syns jeg det hele foregår på et lavt nivå.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #7 Skrevet 18. september 2010 Var det ikke Demi Moore som startet denne underøy-bølgen nå? Jeg tar bildene hennes som en dårlig spøk siden hun tross alt sammen med Ashton Kutcher, og det vitner om å ha ufattelig dårlig humor :-P
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #8 Skrevet 18. september 2010 He, he du er morsom hi. Hvis du ikke forstår dette så sier det mer om deg og intellektet ditt en flat mage. Jeg har også flat mage og er tynn, men jeg forstår faktisk at dette er et mer komplekst bilde enn akkurat bare det du ser. Lykke til HI, lev i din verden og kos deg. Og kanskje nedturen din blir større når du nærmer deg femti enn hos mange andre.
Super-Mish Skrevet 18. september 2010 #9 Skrevet 18. september 2010 Tror det er du som ikke forstår, annie 13:09. Poenget, slik jeg har forstått det, er at denne type "kvinnekamp" virker ekskluderende på kvinner som er så heldige å se bra ut fra naturens side. Jeg støtter budskapet, men jeg synes måten de går frem på blir veldig gal.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #10 Skrevet 18. september 2010 Hvis dere leste debatten så var det ikke den flate magen eller at de var tynne som ble kritisert. Det var vel heller måten å posere på som jo ikke er naturlig måte å komme opp av badekaret på.
Super-Mish Skrevet 18. september 2010 #11 Skrevet 18. september 2010 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10018798 Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #12 Skrevet 18. september 2010 Jeg syns det er greit å se at andre er støgge også.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #13 Skrevet 18. september 2010 Aulie er som en påståelig ungdom. Jeg kan se at det går litt over styr for henne innimellom. Noen burde lære henne å tie.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #15 Skrevet 18. september 2010 Anonym 12.47: Hun kaller det KUNST Flott,hæ?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #16 Skrevet 18. september 2010 Hun kan kalle det hva hun vil, kunst er det ihvertfall ikke. PÅ samme måte som at disse idiotiske teaterforestillingene som det har vært så mye snakk om i det siste ikke kan kalles performance art. Det er en fornærmelse mot hva kunst og performance art virkelig er!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #17 Skrevet 18. september 2010 Hvis du blir provosert av det synes jeg du skal tenke på hvordan det påvirker jenter og kvinner og se alle de opererte og fiksede kroppene som fremvises daglig i mediene og presenteres som idealet. At det kommer en revulosjon mot det er på sin plass, men heller tivlsomt at det faktisk skjer, siden de færreste kvinner ser slik ut. Den normale kvinnekroppen er dermed ikke flat mage etter flere barnefødsler. Selv om duste-tabloidene vil ha oss til å tro det.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #18 Skrevet 18. september 2010 Hi her Jeg vil nå si at det faktisk ER kroppen det er snakk om. Selv om det skal vris til en kvinnekamp generelt osv. Og man er så opptatt av at unge jenter, og voksne kvinner for den saks skyld, føler seg mindre verdsatt kroppslig, at de ikke er i nærheten av idealet, når de hele tiden blir eksponert av det såkalte slanke modellen. Ja det er ikke bra at de føler det slik! Helt enig. Men dere tenker ikke over en annen side av saken; Hva med dem som faktisk ser slik ut fra naturens side? Hvordan føler de seg når de hele tiden blir fortalt at slik de ser ut er unaturlig og direkte usunt for andre? Det er heller ikke bra. Og tro meg, jeg vet for jeg har opplevd det.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #19 Skrevet 18. september 2010 Nå må du slutt hi. Jeg er selv slank fra naturens side (har alltid vært det) og jeg føler meg ikke diskriminert! Det er ingen som ser ned på deg for at du er tynn! Og det vet du.... Men når folk legger ut bilder på twitter må de selvsagt tåle en debatt! Det er sunt med debatt. Og selv om jeg er slank og har født barn så føler jeg det er helt på sin rett å kritisere eller stille spørsmålstegn ved disse damene. Hadde Aulie gjort det hvis hun ikke var slank? Neppe. Klart det kan være irriterende når folk lurer på om du har anoreksi. Men du er likevel idealet så jeg tror ikke det kan sammenlignes med å være tjukk. Hilsen veldig tynn fra naturens side Hvis du ikke forstår dette er du kanskje tynn i kroppen, men tjukk i hodet. Det er ingen her som kritiserer at folk er naturlig tynne, men det er faktisk bare naturlig tynne kjendiser som legger seg på twitter. Jeg synes denne debatten er helt riktig og synes det er tøft at andre legger ut bilder av sev selv i alle størrelser. Hvordan kan du egentlig ta dette personlig? Utrolig.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #20 Skrevet 18. september 2010 Hi her Jeg føler ikke for å diskutere med mennesker som velger å omtale andre som "tjukke i hodet". Det er ikke mye konstuktivt iallefall. Og hvorfor har man ikke rett til å ta dette personlig? Det gjør man når man har vokst opp med å bli "disset" for å være slank. Kanskje har du ikke den samme opplevelsen. Håper ikke det for din del. Men man har ingen rett til å si at andre ikke skal ta det personlig. Det er diskriminering av slanke mennesker på høyt nivå, og det har det vært lenge. Ikke kom å fortell noe annet!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #21 Skrevet 18. september 2010 For noe tull! All forskning viser at det er overvektige som blir diskrimnert på alle arenaer. Slutt og prat tøv. Da driter du deg bare ut.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #22 Skrevet 18. september 2010 Hi her Ehhh hva? Hvordan i alle dager kan noen sitte å si at de eier hele sannheten bare fordi det er gjort undersøkelser? Hvor mange undersøkelser har det blitt gjort på området når det gjelder hvordan slanke mennesker føler seg? Jeg har aldri sett noen. Det er f.eks ikke lov å si til en overvektig; gud så feit du er. Du bør jammen slanke deg! Men det er lov å si til en slank; du er jo så tynn! Du MÅ begynne å spise! Hva er det som får folk til å tro at det sistnevnte er mindre sårende? Det hjelper ikke mye om "hele verden" liker supermodeller. Det er sårende fordet.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #23 Skrevet 18. september 2010 Herregud, du virker helt rar HI.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #24 Skrevet 18. september 2010 Hi her Ærlig talt. Man må vel ikke ha opplevd noe selv for å tro at andre opplever det slik? Jeg har opplevd og opplever det slik og jeg kjenner mange andre som føler det samme. Synes det lukter umodenhet å snakke/svare på den måten du gjør. Voksne mennesker bør forstå og respektere at andre har andre opplevelser og sannheter enn en selv.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2010 #25 Skrevet 18. september 2010 Men hvorfor lar du deg da provosere av at noen legger ut bilder av noen med litt mer fett på kroppen? Er ikke det helt greit da? Hvorfor blir du sur for det, Hi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå