Gå til innhold

navnehjelp. Varg eller Jerv

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja overskriften taler for seg. ønsker mange svar. :) gjerne med begrunnnelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varg :)

Bare fordi jeg digger Varg Veum...

Skrevet

Personlig synes jeg at Oter er mye bedre

Skrevet

Ingen av de. Kall heller ungen for Grevling.

Skrevet

Truede dyrearter på navnelista eller Mor Hubro?

Skrevet

mange seriøse svar her syns jeg....

Skrevet

Begge er kjempefine, men liker Varg best :-)

Skrevet

Absolutt! Tenk da, kaller hun ungen for Grevling så har hun jo safet 100% i tilfelle ungen blir mindre pen også. Eventuelt mye stritt hår, helst både sort, gråt og hvitt!

Skrevet

så ille er det vel ikke. liker jerv best

Skrevet

Ehh, er det ikke likegreit å kalle ungen Ulv?

Men seriøst, det er nok ikke så greit å få vettuge svar her, så lenge dere velger et så spesielt navn...

Skrevet

Sånn folk reagerer her, er sånn folk kommer til å reagere på ungens navn også, bak deres rygg.

Varg Vikernes

Skrevet

Men er det et barn eller et dyr som skal ha navn? Det har ikke HI skrevet noe om.

Skrevet

med tanke på at det ikke lenge er lovlig å kalle opp barna etter dyr (unntak bjørn) så er hele tråden og diskusjonen svært lite produktiv.

Ola er et stabilt navn.

Skrevet

Tror du tar feil mht. til den loven, NN 23:24

Skrevet

Ja, den loven er opphevet for mange år siden... Disse spesielle navnene her er MYE bedre enn de fjollete homonavnene ungene nå til dags får, halvparten av barnehagen heter jo Oliver f.eks... Synes det er kult med skikkelig mandige norrøne navn som dette, Varg er finest ;)

Skrevet

Ja, den loven ble opphevet for mange år siden. MYE bedre å kalle guttene for skikkelige navn som dette, norrønne og mandige navn, i stedet for fjollete homonavn som de fleste har nå... halvparten av guttene i barnehagen heter f.eks. Oliver, må være så kjedelig å vokse opp med det... Varg er finest hvis jeg skal velge, men liker begge ;)

Skrevet

takker for mange svar. i forhold til navneloven er begge navnene godkjent.

jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvem av navnene det blir. men jeg liker gamle norske navn noe disse faktisk er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...