Gå til innhold

Hva var du redd for som liten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker det var en periode der jeg hadde det samme marerittet flere netter på rad.. Ja, tror faktisk det var over ti netter der jeg hadde den samme skummle drømmen. Marerittet var rett og slett om rødhette og ulven.. Der ulven springer etter rødhette og vil spise henne.

 

Da jeg var veldig liten var jeg livredd for støvsugeren. Det var noen som passet meg på dagtid som hadde lært meg at den var skummel. Hver gang noen skulle støvsuge løp jeg bort og sa "uffa, uffa, uffa!".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, sånn hadde jeg det også, tok sats og hoppet opp i senga nesten an meter unna.. Vet ikke helt hva det var som var skummelt under senga, men "noe" kunne ta føttene mine! Ble bedre da jeg fikk en seng med sokkel! :)

Hadde en periode jeg var redd for å kaste opp om natten, så jeg lå med en bøtte nedenfor senga, og måtte hele tiden ligge med ansiktet den veien bøtta sto.. :)

Skrevet

Jeg var kjemperedd for mopeder, julenissen og fugler. Er fortsatt redd for fugler i dag.

 

Ser det også er flere som var redd for at noen skulle ta tak i beina hvis man kom for nær senga, hadde det sånn jeg også.

Skrevet

Ble stiv som en pinne av flydur, og spesielt når flyet/helikopter kom over hodet mitt...

Skrevet

Hva var jeg ikke redd for, er vel spørsmålet. Eller kanskje bekymret er mer riktig å si. Er dessverre fortsatt av samme type den dag i dag.

 

- Livredd for at noen i familien skulle bli tyv og bli satt i fengsel (spesielt min far). Det var en redsel jeg fikk etter å se et TV-program om en liten jente hvor faren havnet i fengsel, fordi han hadde stjålet en bursdagsgave til henne.

 

- Redd for å gå forbi en narkoman og bli stukket av en sprøyte.

 

- Redd for å gå på veien og tråkke på en sprøyte og få HIV.

 

- Redd for å gå hjemmefra en morgen og bli levert i pysj, fordi moren min hadde glemt å ta på meg ordentlige klær.

 

- Redd for å dø mens jeg sov.

 

- Redd for at folk jeg var glad i skulle dø.

 

- Redd for å gå med saks og kniv, fordi jeg da kom til å snuble og dø. Samme gjaldt ting i munnen.

 

- Redd for slanger og rotter m.m. i do, som skulle komme og bite meg.

 

- Livredd for å gå opp trappen i kjelleretasjen, overbevist om at en lang hånd skulle komme og ta meg.

 

- Redd for åpen sjø og dekk på store båter. Overbevist om at det kom til å være mye vind og glatt, så jeg kom til å skli og falle over bord. (fortsatt overbevist, hehe).

 

- Redd for å gjøre noe feil og få kjeft.

 

- Redd for katter.

 

- Redd for veps

 

- Redd for kidnapping

 

- Redd for mørke skoger og områder (hvem er ikke det?)

 

Osv...

Skrevet

Da jeg var veldig liten var jeg redd støvsugere.

Etter det var jeg redd monstere inne i skapet og under senga.

 

Er ikke redd for noe som voksen.

Skrevet

Gubban, det var ganske mye jeg var redd for. Var nok en engstelig liten jente... :)

 

Skal vi se:

 

Hadde en periode at jeg ikke kunne bade i badekaret da lyset på badet lagde en lang mørk skygge langs ene siden oppi badekaret. Jeg med min livlige fantasi tenkte at dette var en hai... Hahaha, huffameg...

 

En annen ting jeg husker: Når brødrene dal gikk på lufta og de var på besøk med ei gammal dame og hun hadde et bilde i stua der noen (eller hun) kunne se ut igjennom øynene på dama til bildet...Skummelt! Jeg hadde en plakat av minni mus på rommet mitt. Hun har jo stoooore øyne

og jeg trodde selvfølgelig at øynene hennes var i live. Måtte til slutt ta ned plakaten.

 

Tenkte også en lang periode at det jeg såg på tv. Kunne være nyheter eller film, der det var krig. Så ville de som kriga (altså de onde) vite at jeg hadde sett de og komme til norge å krige også... Jepp

 

Finnes mye mer også, men har nok fortrengt det meste, hehe

 

Skrevet

var nok mest redd for pappa jeg... Litt redd for mørket og kidnappere og sånn også. Men syntes å huske at jeg syntes sånne ting var mer spennende enn skummelt desverre :o

Skrevet

12.04 her... var forresten også redd for båt. At bølgene skulle komme over bord å at båten da skulle synke. Men husker de voksne som var med overbeviste meg om at en båt IKKE kunne synke :) en liten hvit løgn ser jeg nå, men jeg roet meg på det!!

Skrevet

jeg var redd for masse rart.. monster under senga bl.a. så når jeg skulle skru av lyset for å legge meg (hadde ikke nattlampe) så sto jeg ved lysbryteren og gjorde meg klar, skrudde av lyset, løp halvveis gjennom rommet og hoppa derfra og oppi senga (hadde ikke sånn kjempestort rom) og så gjemte jeg meg litt under dyna.. hehe..

og så var jeg redd for at noen skulle komme og se på meg gjennom vinduet når det var blitt mørkt ute..... Livredd!

og etter at jeg var hos en venninne som hadde en eldre bror som viste oss "Stephen King's IT" filmen, så ble jeg også livredd for sluket i dusjen, kumlokk og klovner........ haha!!

Skrevet

12:08 her:

kom på at jeg var også sinnsykt redd for tordenvær (og er fortsatt litt engstelig for det)

og feiebilen.... den var skummel den!!!!!

Skrevet

Var redd det skulle bli krig hver gang jeg hørte fly om kvelden.

Skrevet

En gammel nabokone, som vi var sikre på var en ekte heks.

 

Ellers lite.... hadde en periode med littegrann mørkredd ute, men det var etter å ha sett litt skrekkfilmer i litt for ung alder ;)

Skrevet

Ulv!

Hadde lset for mye storeulv i Donald, hehe!

Skrevet

Smith og Smule, de ekle hånd-dukkene.

 

Brann

 

Torden

Skrevet

Jeg hadde nok en ganske trygg og skjermet oppvekst, for det jeg var mest redd for i hele verden var brøytebilen!

Skrevet

Torden og lyn. Fikk høre at hvis jeg stod i vinduet og så på at det lynte, så kom jeg til å forsvinne. Alle "kidnappede" barn hadde blitt tatt av lynet.

 

Døden. Var så redd for å dø når jeg sov, at jeg sov ikke på 3-4 døgn, trodde jeg ikke skulle våkne. Fikk sovemedisin som 10-åring :P

Skrevet

Kom forresten på et par ting til:)

Var livredd dukker,spesielt porselensdukker! De jeg hadde lå gjemt under et teppe på rommet:)

Så en film som liten som hadde noe med en dukke å gjøre,og jeg fikk helt noia. Lå en kveld og fikk ikke sove,snudde meg rundt i senga,og stirret rett bort i gjengen med dukker som satt i stolen på rommet mitt. Mamma hadde vært å rydda. Fremdeles ikke glad i dukker :)

 

Likte heller ikke disse bildene som var overalt på 80-taller, disse gråtende barna..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...