Gå til innhold

Hvorfor må nav skrive så strengt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"god bedring" og "håper du trives" er ikke det personloige oppmuntringer da??

Etter min mening har dette ikke noe å gjøre i et vedtak fra en offentlig etat. Og husk ata mange av disse brevene er standariserte brev som går til ulike brukergrupper. Ikke sikkert alle er syke, men det kan like gjerne være arbeidsledige, sosialklienter, funkssjonshemmede osv. tror du alle disse ville følt det naturlig at det sto "god bedring" i brevet? Hvordan tror du en funksjonshemmet persn ville tolket det?

Alle får individuell behandling av sin sak, selv om man får standadriserte brev med informasjon om rettigheter og plikter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må bare slå fast at det er mange idioter som jobber i NAV. Snakker ikke om selve regelverket, men om hvordan enkelte velger å utføre sine oppgaver og formidle dette regelverket.

Ja, også er det selvsagt mange flinke også;)

Skrevet

Strengt? De opplyser saklig om rettigheter og plikter.

Kan du gi noen eksempler på hva som er strengt?

Kan faktisk ikke forstå helt hva som er så vanskelig?

Skrevet

De få gangene jeg har hatt kontakt pr. brev med norske instanser, får jeg ofte brev eller email som er så korte og rett på sak at de virker sure. Jeg har følt meg irettesatt p.g.a. et enkelt spørsmål noen ganger.

Nordmenn kunne godt lære seg å kommunisere på en hyggeligere måte. Det koster ikke så mye å ordlegge seg i en litt annen tone.

Skrevet

For å skremme de som virkelig utnytter systemet.

Skrevet

Tåpelig kan du være selv, ditt nek. Jeg svarte på hovedinnlegget, der HI klager over at de bare skriver om plikter osv og pepeker at hun faktisk er SYK. Det var det innlegget jeg svarte på, ikke alle de andre innleggene der det kom frem at hun ikke forsto det som sto skrevet.

Jeg har forresten ingen problemer med å skjønne "knotespråket" til NAV, og jeg behersker det norske språket meget godt.

Skrevet

Hi her!

Det er tydelig at det er mange som har meninger om nav ja:)

Jeg vil bare nevne at jeg ikke mener nav skal trøste meg, ikke har jeg sagt at jeg ikke forstår hva de skriver heller. Jeg forstår at enkelte ting må de ha ned sort på hvitt.

Det er tonen i brevet jeg resgerer på, den er så negativ og jeg føler meg totalt forhåndsdømt. Det virker som de allerede antar at jeg kommer til å skulke unna, eller at jeg prøver å suge ut penger av de som jeg ikke har rett på.

Forstår som sagt (nå 3 ganger) at de må ha det ned på papiret, men tonen i brevet kunne vært annerledes, uansett om det er et standard brev eller ei.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...