Gå til innhold

Hva synes dere om mødre som..

Anbefalte innlegg

Skrevet

handler yttertøy på billigkjeder som h&m, cubus osv...Og kjøper "barnehagepakken" på sportmann for 499,-, som inkluderer dress, regntøy og ett sett med fleece?

Jeg tenker DÅRLIG PRIORITERING!!!!!! Disse klærna er dritt!

Jeg jobber i barnehage og syns synd på ungene som kommer med slike klær. De blir våte og kalde med en gang. Mens barna med dyrere ytterklær holder seg varme og tørre!

Man skal ikke alltid tenke billig, billig, IKKE når det gjelder yttertøy og sko!!

"jamen vi har 4 barn, har ikke råååå til det da". Bullshit!! IKKE få 4 barn hvis du ikke har råd til å gi dem noe skikkelig!

Er gjerne mer sint enn jeg må ang dette, men er så trist og lei på barns vegne som kommer med dresser som lekker og har hull, sko dem har arvet osv...gjelder to barn på avdelingen, vil spy!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, herre!

Enda mer reklame for Reima..

Skrevet

Skal ikke si hva jeg synes om mødre med så mange skrivefeil.

Skrevet

Jeg kjøpte regnklær på cubus og barnehagepakken som inneholdt en dress og et fleecesett på europris.

Skrevet

Hi her:

Hvem sa Reima???

Joda, Reima er bra merke det! Men der finnes også:

Helly Hansen

Lego

Skogstad

Didriksons

Reflex

--

Disse er også supre!

MÅ ikke være Reima da, er du helt grønnsak:)

Skrevet

Vel, da får dere som jobber der sørge for at å ta dem med inn når de blir våte, da! Alle har faktisk ikke råd til dyre sko og klær, tro det eller ei.

Skrevet

hvordan er kvaliteten der?

hvorfor gikk du ikke på obs heller? billig dress, best i test. billig

Skrevet

DA PRIORITERER MAN FEIL!!!!

Vi har så liten råd av vi har fri barnehageplass til ungene!!! (en inntekt)¨

Likevel har begge våres barn de beste skoene og ytterklærne, pga det er viktig og det prioriterer vi!!

Skrevet

Bla, bla, bla..

Du er kanskje klar over at Friends-dressen har vært testvinner? Så billig kan absolutt være bra! Har også kjøpt vinterdress på hm, og da jeg spurte i bhg om hvordan den var, sa de at dressen holdt sønnen min tørr og varm og fungerte bra!

Skrevet

Kvaliteten har jeg ikke fått testet enda.

Har ikke obs i nærheten. Bor øde til.

Skrevet

Noen andre som ser at HI minner veldig om "jeg-liker-ikke-navnet-edgar"-dama?

helt lik skrivemåte!

Skrevet

Ja, dere har vel råd til det siden dere har gratis barnehageplass.

Skrevet

Har du vært borti et merke som heter Boco? Og om du har det, virker det bra? Vet de har det på Bogerud og Catch..

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i over 15 år og må si at ofte er de billige dressene minst like gode og varme som de dyre...de holder i de fleste tilfeller lengre også ;-)

Man skal aldri bruke sko som er arvet, men det betyr ikke at man skal la være å kjøpe de billigste på coop obs. De er kjempegode og varme!

Skrevet

Du må være et forumtroll for så dum går det ikke ann å bli....

sportmann sin barnehagepakke er kjempegod og holder godt på varmen, flere i avdelingen jeg jobber på som har hatt dem.

Skrevet

Har aldri opplevd at de klærne lekker, får hull osv. Vi er mange på avdelingen som har disse klærne.

Aldri fått beskjed om at barnet mitt er blitt vått eller kaldt. Har bare fått høre at hun holder seg god og varm i disse billigklærne.

Skrevet

Hi, hva i alledager er det i veien med deg!? Jeg jobber også i barnehage, på en avdeling med 2-4 åringer. Og jeg kan love deg de hopper i søla og bader i snøen, og billigdressene er like gode som de dyre! Så slutt å syt! Kan forstå frustrasjon over dresser som lekker, men hvorvidt de har arvede sko eller regntøy fra h&m har du ingenting å bry deg med! Dersom foreldre ikke ønsker å hive penger ut av vinduet ved å kjøpe dyrt når billigdressene er best i test år etter år, så er vel ikke det ditt problem? Din jobb blir da å ta de med inn og skifte på de dersom de blir våte! Gud, jeg er glad du ikke er en kollega av meg slik som du skriver. At du vil spy fordi to av barna på din avdeling har dårlig med klær? Noen gang falt deg inn at uforutsette situasjoner kan skje etter barna er født? I allefall etter finanskrisen når mange mistet jobbene sine og dermed en god del inntekt? Ikke alle prioriterer unødvendige dyre klær! Noen velger å betale regninger og sette mat på bordet! Dersom du synes dette er et så stort problem så kan du jo ta det opp med foreldrene? Eller tør du kanskje ikke siden du legger det ut her istedet?

Skrevet

Jeg slet med at regnbuksa ramla ned hele tiden fordi klemmene ikke var gode nok. Nå har jeg bestilt den skipakken, og er spent på å prøve den ut. Dressen i barnehagepakken var grei nok, og fleecesettet var veldig mye brukt, synd strikken i buksa var litt for stram.

Skrevet

hehe, mange av de såkalte billigdressene har kommet veldig godt ut i tester, så det er ikke sant at reima er best. Dessuten må man se an klimaet der man bor. Noen har milde og våte vintre, de trenger ikke nødvendigvis en reimadress.

En reimadress er kanskje mer slitesterk enn billigdressene, men trenger ikke funke bedre enn billigdressene. Men spiller ingen rolle med slitestyrke når barna vokser ifra dressene før de rekker å se å brukt ut.

Når det er sagt, så blir vi sikkert å kjøpe Reima til gutten. Pappan her i huset kjører mye scooter og da er Reima det beste for å holde seg varm, der klimaet er tørt og kaldt.

Skrevet

Jeg kan faktisk til en viss grad skjønne hva du mener (tulleinnlegg eller ikke) og jeg har ikke god råd. Og jeg velger heller kvalitet (og nei, det MÅ ikke være Reima) over kvantitet når jeg kjøper klær og sko.

Barnet mitt trenger ikke mange klær, men hun trenger klær som varer, som holder, som gjør varm og som holder regn og kulde ute.

Så får vi heller sloss om kvantitet over kvalitet når hun er 13 og lue er ut;)

Skrevet

Er det bare MØDRENE som handler - er vel like mye FEDRENES "feil" om barna ikke har "riktig" tøy ???

Skrevet

23:09 : er helt SPRENGT i hodet ditt?????? JA, i 99% av tilfeller er det MØDRE som handler klær til ungene, ihvertfall dresser osv...ALDRI hørt om en MANN som har kjøpt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...