Gå til innhold

3 pp, IKM en gang i uke 37 tror jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper det klaffer for deg no :) trur eg begynne å testa på onsdag :) åsso ser eg da litt ann :) håper da klaffe for oss begge dinna gangen så me kan laga oss ein tråd på 1 trimester =) gleder meg til da :)

då er det tilbake til lesingen :) siste innspurt før eksamen i måro :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper det klaffer for oss begge nå ja:)

Skulle ønske deg lykke til med eksamen, men det er visst litt seint nå. hvordan gikk deet?:)

Skrevet

veeel... hadde eg komt meg til eksamen.. har hatt diare i dag... skikkelig driiit :S haha... så for å få gyldig fravær så måtte eg til legen og si eg ikkje har fått meg fastlege her i byn så måtte eg til ein privat... der måtte eg venta i ca 1 time, var inne i mindre enn 5 min og da kosta meg nesten 900 kr for å få gyldig fravær... så dagen har vore ganske driiiiit :/

håper da snart går øve for el kommer snart :) å sex e ikkje akkuratt da ein har lyst til når ein er dårlig...

huff.. måtte berre få frustrasjonen ut :)

Skrevet

testa etter el i dag og til min overraskelse så bar det to streker! teststreken kom med ein gang! så no blir det kosing! er spent på kor lenge det tar før det er ingen streker og hvor lang lutealfasen min egentlig er... :) dene syklusen må da vere kortere enn dei 36/37 dagene dei to siste har vert for da skulle el ha komt i midten/slutten av neste veke.. kjenner eg hadde ikkje forventet at det blei to streker altså :)

så håper på at det kommer til å klaffe no ! :)D

Skrevet

nei, er det sant, 900 kr for det??! også så tungvindt.. må du ta den seinere da eller?

så fint at du har testa positivt nå da:) og du har blitt frisk igjen? den må vel være litt kortere da ja, siden du fikk el så lenge før du hadde forventet..:) det er jo flott, for ventetiden er lang nok uansett...:)

Skrevet

ja eg må ta den neste semester... :)

blitt bra igjenn no ja :) da va egentlig ganske flaks at eg testa i dag for hadde egentlig ikkje planlagt å gjer da før lørdag :P så da lønne seg å ver testoman av og til :)

så skal testa fram til den er negativ igjenn å så e da å tella daga :P hehe:) denne gangen har eg ingen sympromer på eggløsning... ikkje stikkinga, ikkje vonde/ømme pupper... så hadde eg ikkje sitt dei to strekane så hadde eg ikkje trudd at eg har da :P så lurer på om dei to siste syklusane om eg har hatt eggløsing på venstre side, for da va der eg hadde stikkinga då..

greit å finna ut kor lang lutealfase eg har :)

din blitt negativ igjenn`?

Skrevet

bra du ble fort frisk igjen hvertfall:) akkurat i tide;) hehe.. tester du fortsatt? eller har den blitt negativ?

jeg testet postitvt forrige lørdag, og dagen etter var den negativ (bare en svak strek). så etter det tok jeg ikke flere tester. nå er det bare å vente på at jeg kan ta i bruk de andre testene;) tenker såå mye på dette her. men akkurat nå tror jeg ikke det har skjedd noe. er redd vi prøvde for lite under el. men det gjenstår å se. akkurat nå er jeg hvertfall forberedt på å begynne på nok en pp..

Skrevet

hehe :) eg har testet positivt no 4 dager på rad, men det er først i dag eg kjenner stikkinger i venstre side :) så får sjå om den er positiv i måro og :P

berre venter på at den skal bli negatvi sånn at eg kan telle 14 dager frem og begynne å teste med dei andre testene :) eg er veldig forbredt akkuratt no på å gå inn i ein ny pp, for har så masse tester liggende at det er nesten forgale :P kjøpte meg 10 stavtester og eit sett med 21 eggløsingstester (3 sett på 7) og med der var det og ein del g. tester, men dei er strimler då... liker ikkje det sååå godt :P men kommer nok til å ta mange tester denne pp så kanskje litt greit med mange tester:P

da er ein ny følelse å ta ein test å tenke " er den negativ i dag då?"

da har vore kosing 3 av 4 av dagane her:P så håper me har lagt inn nok aksjer ;)

du skal sjå det klaffer for da om da blei lite prøving :) når skal du begynne å teste då?

Skrevet

wow! så lenge? det er kanskje det som er vanlig eller? kanskje jeg begynte å teste litt seint jeg da, siden jeg bare hadde positiv test én dag.. jeg liker også de stavene bedre, men denne gangen bestilte jeg strimler for å prøve det. går jo greit det og, men det er bare litt mere "jobb";) hehe..

vi har hatt litt overnattingsbesøk av familien her noen dager.. (selvfølgelig rundt el. typisk;)) så da blir det liksom ikke like mye kosing, og vi får jo heller ikke pata så mye om det. men om vi begynner med en ny pp snart, da skal det virkelig testes, og da skal jeg ikke være bekymret for at vi prøvde for lite..:) hihi.

veit ikke helt når jeg skal teste enda. 14 dager etter el er jo neste søndag (dag 32 i syklusen). men samtidig pleier jeg jo å ha lengre sykluser enn det. så mulig jeg venter litt til, hvis jeg klarer:)

jeg skal på julebord helgen etter der igjen, så da må jeg hvertfall ha testa før det. tenker de kommer til å bli misstenksomme hvis jeg er edru på hele julebordet..:P

Skrevet

eg veit ikkje heilt kva som er vanligt... men trur ein kan få pos test når LH nivåene stiger... og synker igjenn... eg husker ikkje kor lenge det var frå pos test til egget slepper, om det var innen 12-48 timer? iså fall så kan ein klare å teste tre ganger der :P i går og idag så kom streken seint å idag var den veldig svak :) så me har truffe el godt tror eg :) 1 av dei fem dagene som var uten sex men da trur eg ikkje gjere nåke siden me hadde dagen før den liksom :P hehe:)

eg lurer på om eg skal teste fredag 3 som første g. test dag:p hehe... viss eg klarer å holde meg så lenge :) burde gå greit vertfall :P hehe:)

*krysser fingrene for oss begge at da har klaffa dinna pp så me kan stikka inn på 1.tri sammen :)

blir litt mindre prøving med familie rundt ja... viss det ikkje klaffet denne pp så er me heime hos mine foreldre å feirer jul rundt neste el... så spørst om det blir så masse kosing då.... :P

får håpe me får oss ein tidlig julegave... men spørst om me forteller det til noen i julen... blir litt tidligt kanskje... :) men di skjønner vel at det er noe når eg då takker nei til vin å sånt :) hehe:P

ka tenker du om da? er det tidligt i tilfelle det går gale eller er da greit at dei nermaste veit om da tidligt?

Skrevet

ja, jeg har lest litt forskjellig, både 12-36 og 24-48 timer..:)

jeg kommer nok til å fortelle det til mamma, pappa og søsteren min ganske tidlig. men ingen andre, før det er helt sikkert:) da søsteren min var gravid fortalte hun meg det bare få timer etter hun hadde fått positiv test, så hun får nok vite dette ganske tidlig:) tenker at hvis det går galt er det sikkert godt å ha noen flere å snakke med om det enn bare sambo. og dermed hadde de jo fått vite det tidlig uansett.

måtte le litt av meg selv i går. jeg fortalte sambo at jeg kjente litt symptomer her og der. og før vi begynte å prøve var vi enige om at dette var ikke noe vi skulle stresse med. jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle gå å kjenne etter symptomer hele tiden, fordi det helt sikkert bare var noe annet. men sånn blei det altså ikke;) hehe.

jeg har hatt bittelitt vondt i siden på brystene (v armhulene. men sambo mente det var fordi jeg var litt småsyk og at lymfekjertlene der kunne bli litt hovne/ømme pga det. så det var visst ikke noe gravid-symptom i følge han. hehe) også har jeg hatt litt svake mensmurringer i går og idag, det varer bare en veldig kort stund, men jeg tror likevel det er noe der og da;p kommer nok til å teste på søndag, og deretter fredag 3 jeg og, hvis ikke tr har kommet da..:(

Skrevet

da blir nok sikkert til at me forteller det i julen viss me har klart å bli gravide :) men me får sjå:P

eg har ingen symptomer på noe som helst :P er veldig trøtt men trur nok da har me at eg sover dårligt :)

da blir spennande no fram over :) håper veldigt... kjenne eg blir ganske nedstemt når me ikkje klare da... åsso e da så kaldt ute og.. så har ikkje lyst å gjer så masse... huff jaja... *krysser fingrane*

skal levera eksamen på mandag... så har eg fri fram til januar ein gong :) får sjå kor mange fag eg tar til våren, kjenne eg trenge ein forandring så lure på om eg ikkje må finna meg ein deltids jobb vertfall.. :) men eg har egentlig ikkje bestemt meg endo... skal eg ha jobb orke eg berre 1 fag på uni liksom så får sjå da litt ann :)

begynt på julegavene endo? pynta til jul? :)

Skrevet

jeg tok en test idag tidlig. og den var absolut negativ. det var ikke engang tegn til en svak strek;) så da er vel tr rett rundt hjørnet. men om den ikke har kommet innen fredag, tar jeg nok en ny test da.

jeg mangler bare 2 julegaver, så er jeg ferdig:) begynte å pynte litt i går, bare litt lilla duker og adventstaken osv. nisser og sånn setter jeg nok ikke opp før uka før jul eller no:) også skal vi ha juletre i år, gleder meg:) har ikke hatt det før, for da har vi bodd ett stykke unna familien, så da har vi nesten ikke vært hjemme hele jula..

Jula nærmer seg nå, og det er jo fint for da går tiden som regel litt fortere:) og vips... så er vi gravide;p hehe.

hvordan ligger du ann med julegaver og pynting osv da?

hvis du skal levere eksamen i morgen og har fri etter det, så har du jo god tid til juleforberedelser fremover:) og litt ekstra prøving hvis du ikke har blitt gravid da;) du skal teste på fredag du også?

Skrevet

eg mangler vel ein stor(sambo sin) to små og ein halv + ein ting til min oldemor :) sambo har ikkje begynt på sin liste så eg er litt stresset for da :P

har pynta litt hengt opp noen figur lys i vinduet, adventstake, og litt engler og nisser :) har eit lite tre som me hadde i fjor, som eg ikkje har bestemt om eg skal sette opp enda :)

skal begynne på rydding og vasking og sånt i måro så får me sjå kor lang tid det tar :P

håper på å få meg ein frisør time ein dag og :) trenger det virkelig! huff... :)

har altfor tjokt hår no... :/

trur nok eg kommer til å teste på fredag ja :P tok ein i dag og klarte ikkje å holda meg.. tok å skjekka om el testen hadde blitt blank, men den var ikkje akkurat da.. ein sterk tynn strek og resten svakt.. menmen... :s den va negativ altså den g testen...

Skrevet

ja, jeg mangler også sambo sin. men det er så vanskelig for han ønsker seg ikke noenting.. så jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe!

jeg kan godt ta litt hår av deg, skulle gjerne hatt tjukt hår jeg, men neida..;) hehe.

blir ikke noe testing på meg på fredag. fikk mensen idag.... :-/

Så da blir det snart ny pp her i huset.. men krysser fortsatt fingrene for deg* :)

Skrevet

mhm.. dei er veldig vanskelige å finna nåke til når dei ikkje ønsker seg noe... men har ein ide.. :)

du kunne ha fått noe av håret:p da låg igjen ein parykk etter meg :P hehe:P men veldigt deiligt ;)

da va skikkelig domt!!! her har ikkje tr komt men skikkelig pms, fytti så sint eg er å tenne for lite... ikkje nåke kjekt'!

har ingen spesiell følelse denne pp, ingen symptomer for noe som helst.,.. håper seff på ingen tr og pos test men har ikkje så stor tru på da liksom...

lykke til i neste pp då :) håper det klaffer snart for oss begge!

Skrevet

ja, det er veldig vanskelig..:( Men finner vel på noe.

Men du, nå er jeg nysgjerrig,

testa du idag eller?? :)

Vi fortsetter prøvingen fra og med i morgen tenker jeg..:)

Skrevet

eg testet fredag å den var negativ.. tester vel ikkje før på torsdag no som er ca ikm :) eg har egentlig ingen symptomer, berre litt stikking og veldig humørsyk... mest hissig og sint... :S stakkar sambokan ikkje gjer nåke rett for tio :S håpe da går øve snart altso, sikkelig slitsomt...

så eg håper på ein pot test til veka :) kryss fingrane for meg :)

lykke til med ny pp :)

Skrevet

ok, selvsagt krysser jeg fingrene for deg:)

godt å høre at flere har det sånn noen ganger.

må bare fortelle deg noe, blei veldig komplisert og langt det her men:

jeg var på ett forferdelig julebord i går. eller det vil si, det var veldig bra frem til hun ene kollegaen spurte meg om jeg prøvde å få barn (!!), og det var minst en annen kollega som også fikk det med seg..

hun sa hun nemlig hadde hørt det fra ei felles venninne vi har. jeg sa såklart at det ikke stemte, og at jeg syns det var dårlig av denne "venninna mi" å gå og spre sånne rykter.

denne jenta jeg har fortalt det til for lenge siden hadde tydeligvis ikke skjønt at dette var noe veldig privat, som jeg ikke ville at hele verden skulle vite. men at jeg bare hadde fortalt henne det siden hun hadde spurt meg flere ganger (pga jeg ikke har drukket på fester på veldig lenge), og at jeg trodde hun var en god venninne (hun har frem til nå også vært en av mine aller nærmeste).

jeg sitter og lurer på om jeg skal ringe henne å snakke med henne om dette. jeg har lyst til å be henne om og fortelle de hun har sagt det til, at det ikke er sant. blei så sint og lei meg, og er det fortsatt. gruer meg til å gå på jobben i morra, hvis hun andre som fikk det med seg husker det, noe jeg er ganske sikker på at hun gjør.

er hvertfall veldig sikker på at jeg ikke vil være venninne med denne jenta lenger, og hun blir garantert den siste jeg forteller det til når jeg blir gravid!

jeg har egentlig mistet litt lysten på å fortsette prøvingen... har selvfølgelig veldig lyst på barn. men ikke slik som tingenes tilstand er nå...

Skrevet

..glemte å si at faen så mange ganger jeg har angret på at jeg fortalte henne dette!!! skulle så gjerne skrudd tiden tilbake, og ikke sagt ett ord. jeg har virkelig fått meg en lærepenge der..

Skrevet

huff eg kan skjønna at da er kjipt å hørra sånt av andre... men du burde kanskje hørra ka hu har å sei før du kutte hena heilt ut.. da kan ha vore ein forsnakkelse eller nåke... da er veldig trist å miste gode venner på grunn av en misforståelse eller slikt...

du må ikkje la da overskygge lysten til å prøva på barn.. men viss du trenger å ta ein pause å samle deg eller noe så gjør du det...

hvis hun på jobben bemerker det så kan du jo nekte å si noe som at hun venninnen måtte ha misforstått og at dere hadde snakket om å få barn eller noe... eg veit ikkje... eg har bare sagt det til ei å då presiserte eg at det var en hemmelighet, så eg håper hu husker på det :)

skulle ønsket eg hadde hatt eit veldigt smart råd til deg..!

du har min fulle støtte uansett hva du bestemmer deg for å gjøre :)

eg håper alt ordner seg for deg! =0)

Skrevet

jeg ringte og pratet med henne, og hun var ærlig om at hun hadde sagt det til ei annen, som hadde sagt det til to andre. (tror rett og slett ikke hun tenkte på at dette var litt privat..) men hun sa unnskyld for det, og hadde gitt beskjed til de andre at dette ikke var noe de skulle prate mer om:) så vi fikk heldigvis ordnet opp på en ålreit måte:)

men her tror jeg desverre det blir en pause med prøvingen. nå er det faktisk han som vil prøve, men jeg er litt usikker, og vil vente litt.. har vært mye greier som har skjedd i det siste, og jeg har også blitt bittelitt usikker på forholdet vårt (eller, det vil si følelsene mine). så tenker jeg trenger litt tid for meg selv. for å finne ut om det er dette jeg vil, og at jeg er sikker på at vi skal være sammen for alltid.

merkelig hvordan følelsene skal gå sånn i berg-og-dal-bane. så da venter vi litt til jeg får alle tankene på plass. håper selvsagt at jeg snart skal finne ut at dette (vi to) er det rette:)

men du må fortsatt oppdatere meg på hvordan det går med dere, jeg er spent. og krysser fingrene for deg:)

Skrevet

da va bra dåke fekk ordn i da på ein grei måte :)

veldig greit å ta ein pause viss ein er usikker på både seg sjølv og forholdet, har vore litt på den berg og dalbanen sjølv.... men da va nok mest på grunn av stress, sliten (begge) og dermed litt krangling... håper det kommer til å gå bedre no framover :)

forhold er ikkje enkelt... ein må vel enten jobba seg gjennom dei tunge stundene eller "gi opp"... men da er jo litt domt å gi opp uten å ha tenkt seg veldig grundigt om...

innimellom når eg er på det mest hormonelle (skylder det vertfall på hormonene) tenker eg at han ville ha hatt det best uten meg, men eg veit eg ville ikkje hatt da bra uten han... :s men slik er nå livet med alle sine opp og nedturer :)

skal fortsetta og oppdatera vettu :) eg er veldig spent eg og :P *krysser fingrene* for pos på torsdag, viss eg klare å venta til da:p hehe:p vil ha pos test noooooo:p du må holda meg oppdater om kordan da går med dåke og... håper alt ordner seg :) *krysser fingrane* for da og eg :)

Skrevet

har du testa??? :)

her er det ikke noe nytt. vi har fortsatt pause i prøvinga. litt deilig er det egentlig, å slippe å tenke så mye på det. det har jo blitt mye fokus på det i det siste.. så da prøver vi å kose oss frem mot jul, og bare slappe av:)

jeg er fortsatt usikker.. jeg vingler så mye fra dag til dag liksom, så jeg aner rett og slett ikke hva jeg vil. har bestemt meg for å se det ann til utpå nyåret eller no, da har andre ting roet seg litt, og jeg tenker kanskje litt klarere;)

kjenner at jeg fortsatt trenger mer tid.. det er trist med tanke på at vi endelig hadde kommet i gang med prøvinga (etter mye venting), og vi hadde den fine planen for fremtiden. samtidig så er det godt at denne "perioden" kom nå, og ikke etter at jeg hadde født (eller mens var gravid..) da hadde jo situasjonen plutselig blitt mye mer komplisert.

Skrevet

heisann :)

eg har hatt meg ein liten pause frå her... måtte ha nåke anna å konsentrera meg om :) har testa og da var negativ... er no på dag 40 trur eg... har hatt litt tr følelse... men ingen tr... litt lett forvirra dinna syklusen min trur eg... så me får sjå om eg tester ut i veka viss tr ikkje dukker opp... :/

da viktigaste er vel at dåke snakker ilag og veit kordan den andre føler :)

håper alt ordner seg for dåke :) og at dåke får ønsket om en baby oppfyllt... :)

eg veit ikkje kor masse eg kommer til å vere her inne... kjenne eg må ha alt litt på avstand...men kikke nok sikkert innom her sånn innimellom:) skal vertfall oppdatera deg viss da skjer nåke nytt :) denne tråden er vel den eg komme til å skjekka når eg skal innom jaffal :)

har tenkt å blogge litt meir så du kan jo følle med der og :o)

http://minveslekrok.blogg.no/?c=1270067661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...