Gå til innhold

nok er nok.....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting du skal være klar over er at om du ikke betaler inkassoen din, så mister du kredittverdigheten din. Med mindre mannen din kommer til å ha VELDIG høy inntekt så kommer dere til å være avhengige av at dere begge står ansvarlig for huslånet. Og du kan kysse alle muligheter til å få lån farvel med økonomiske anmerkninger. Jeg vet ikke hvor mye du skylder, eller hvor langt saken har kommet, men med renter, gebyrer, salærer osv vil en genser som kostet 399,- komme til å koste deg 5000,- innen saken er avsluttet. Så ta vare på deg selv og egen økonomi først! (Lindorff ligger rett nedi veien her, så jeg har mange venninner som har peiling på dette, og mamma har jobbet med godkjennelser av lån i 20 år. Jeg lover deg, dette er ikke instanser du skal utfordre!)

Ang. babyen, jeg har akkurat blitt stilt ovenfor det samme valget som deg, men da jeg valgte å beholde stakk mannen fra meg. Jeg blir alene med 4 barn, men det skal gå bra! Det er han som taper på det. Er det noe jeg har lært så er det at ingen mann skal bestemme over deg, dette er ditt valg, det er du som må leve med konsekvensene. Han har vært med på å lage dette barnet, så da bør han også være voksen nok til å ta ansvar. Jeg tok UL i uke 11, og jeg ble helt sjokkert. Babyen var en liten miniatyrbaby, du så de små beina sparke og de knøttsmå føttene som viftet rundt. Vesla turnet rundt, og var helt ferdig, skulle bare legge på seg litt mer. Jeg husker jeg begynte å gråte da jeg tenkte at "tenk at det er lov å ta abort i en uke til, det er jo en ferdig baby" Etter det forandret mitt syn på abort seg. Jeg skal ikke komme å fortelle deg hva du skal gjøre, for det er ditt liv. Men jeg sier bare; TENK DEG OM! Er mannen din verdt alt dette? Og da mener jeg i forhold til alt! Ikke respekterer han deg når han snakker til deg på den måten, i tillegg til at han mener han selv og hans økonomiske framtid er viktigere enn din,

Men hvorfor skulle NAV gå imot deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sperr kortet ditt med en gang! Du har jo allerede bevis på at han har sløst bort haugevis av penger! For en jævla drittsekk han er, han bare valser over deg!

Skrevet

Så ringer du banken ber de sperre kortet og bestiller nytt. setter lås på postkassa om du ikke har det og får byttet lås på døra om han har nøkkel.

HUsk godt på hvordan han oppfører seg og hvordan han utsetter ditt barn for å ikke få mat og annet og la han aldri komme til i varmen hos deg igjen.

Når det gjelder barnet i magen, kontakt legen din for en hastetime i orgen. snakk med legen om det og tenk nøye over det.

Denne mannen blir nok vanskelig å samarbeide med i 18 år framover men det betyr ikke nødvendigvis at det er til det beste å ta abort det er noe du faktisk må vurdere fram og tilbake. Om du bestiller og får dato til abort om noen dager så kan du bruke tiden fram til da til å vurdere alle muligheter. Fordet om du har time behøver du ikke bruke den.

Og la aldri noen få dra din økonomi til helvete du sitter ikke igjen med noe takk eller annet for det.

Skrevet

Sorry,gikk litt fort i svingene her. Det jeg mente med at Lindorff ligger her og det med venninnene mine, er at det er mange av dem som jobber der.. Bare tenk på livet ditt først. Men jeg leste nå at du har hivd han ut, så da er vel ikke det en problemstilling lenger. Bare det at han krever å ha kortet ditt, makan til frekk fyr.....

Og ang abort, jeg forstår selvfølgelig at alt ikke er svart/hvitt, men ikke ta abort for å glede han. Gjør det fordi det er det beste for deg og barnet du har i dag. Men ingenting er håpløst,. Livet er ikke ødelagt, det blir bare litt annerledes enn du hadde tenkt deg.

hilsen 18.02

Skrevet

forholdet til han er så ustabilt at jeg ikke har turt å fortelle nav om han, at han er her og delvis bor her... siden han kommer å går som han vil... å om jeg kommer å sier jeg er gravid, må da de begynne å lure? jeg skal egentlig begynne på praksis plass og et kvalifiserings program, det tar 6 mnd, men jeg føder jo om 6 mnd... så da er vel ikke det aktuelt ??

vært usikker om jeg skulle beholde, og derfor ikke sagt noe, og de kommer vel til å bare hive meg ut av systemet om de finner ut at jeg er gravid og forvente at "faren" betaler alt....

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan ting funker i forhold til praksisplass og kvalifiseringsprogrammer, men du skal jo ut i permisjon, kan jo være du får perm fra praksisplassen sånn at den fortsatt er der når permen er over. Men dette har jeg null peiling på :( Men jeg vet at så lenge du og barnefar ikke bor sammen når farskapet blir erkjent, som oftest ved fødsel, så krever ikke NAV noe av verken deg eller han. Han må evnt betale barnebidrag om du søker det, men ellers kan du søke stønader som overgangsstønad, utvidet barnetrygd, hjelp til barnepassutgifter o.l.. Bare vær ærlig å si at det har vært et av-og-på forhold, men at det nå er slutt. Lykke til med valget, bare tenk deg godt om, ok? :)

Skrevet

Så nå skal du fortsette forholdet til denne drittsekken, og ta abort fordi dere har kranglet... jaja, like greit at ungen slipper å vokse opp med slike idioter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...