Gå til innhold

Trenger sterkt hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oida.. Det som har skjedd, det har skjedd :)

Jeg sitter ikke å tror at jeg kan bestemme alt ? å barnebidraget bryr jeg meg ikke om, så lenge datteren har det bra!

Når du skriver, så skriver du som om jeg har planlagt at alt skal skje sånn som det der fremover, men det er sånn det har vert. Å problemet har aldri vert at jeg er der i samværet... Problemet som han sier selv er at han vil ha barnet for seg selv, å bli kjent med det på den måten :)

Men nå orker jeg ikke kverulere mer med deg :) Dette blir bare for dumt.. Alt jeg spurte om var hva han har rett på, om han ikke går med på å komme 1-2 ganger i uken! :)

Så takk for svar til alle sammen, kverulante eller ikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe.. det er jo du som er kverrulanten her, da :)

Så klart vil han bli kjent med barnet uten deg hengende over seg. Han sa det vel best selv : At det er du som har laget det slik. ...

Han HAR rett på samvær, selv uten å trappe opp etter din pipe når og hvor du vil.... Så så enkelt er det... Fordi barnet har rett til å kjenne begge sine foreldre....

Det er vel det eneste svaret, for det er det som er sant og virkelighet, selv om du skulle ønske noe annet......

hahaha.. sånn går det når en ikke tåler sannheten, men heller vil ha medlidenhet ;)

Skrevet

Du vil jo ikke forstå dette, du.

Det blir IKKE verre for ham senere å få normalt eller utvidet samvær, selv om han roter litt nå og ikke vil gjøre som du vil.

Dette fordi det er BARNET som har retten, og foreldrene har rett og plikt til å legge til rette for at BARNET kjenner begge sine foreldre, og får omsorg fra begge sine foreldre.

Det er DEG det ser skummelt ut om du ikke prøver alt for å legge til rette for samvær samme hva det blir. Du må ALDRI finne på å si eller skrive at om han ikke følger det du mener er rett mtp samvær, så kan han glemme ungen. Da kan du risikere å tape om han går etter hovedomsorgen....

Det er DU som tar risikoer. Samværsforelderen tar ingen risk, annen enn at han blir mindre kjent med ungen. Retten kommer aldri i livet til å nekte ham noe som helst av normalt samvær om han ikke er tung narkoman(selv da kan han få samvær, forresten) eller direkte har mishandlet barnet(ikke deg) fysisk.

Det er ALLTID bostedsforelderen som tar risker om samvær blir nektet. Samværsforeldre kan rote på som de vil der, uten å miste noe som helst av retter.

Du har mye å lære om dette, ser jeg. Det kommer med erfaring.......

Skrevet

Jeg har vært flere ganger på fvk med min x ang samvær med dattern vår. Ble alene med henne da hun var 3 mnd gammel. Samværet da gikk på 3 timer 2 dager i uka, for så å utvide det når barnet ble eldre. Så slutte bf å stille opp på samvær, var ofte "syk", "trøtt", opptatt etc.. Nå er jenta 2 1/2 år og han samværstid 4 timer 3 dager i uka og 7 timer annenhver søndag. Han avlyser omtrent 3 av 4 samvær, så noen utvidelse er uaktuell. Han kommer heller ikke til å få det i en evt rettsak siden han ikke klarer å stille opp i henhold til avtalen vi har. Så sett ned foten, lag en avtale på familievernkontoret som han må holde, og skriv opp dersom han ikke holder avtalen, da har han ikke mye å stille opp med dersom han skulle tenke på å lage noe tull som f.eks påstå at du nekter samvær, noe du overhode ikke må finne på å gjøre! Det setter kun deg i et dårlig lys, og han kan bruke det mot deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...