Gå til innhold

Jeg tror det ligger mer bak.... ang. barnevernet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

BV som alle andre offentlige instanser kan ta feil, men de tar altfor ofte ikke feil og setter i gang tiltak for sent. I de tilfellene der BV av ulike grunner ønsker en omsorgsovertakelse som foreldrene mener er basert på feilaktig faktagrunnlag har man krav på fri rettshjelp og, som det er påpekt ovenfor, det er IKKE BV som avgjør omsorgsovertakelse, men fylkesnemnda.

 

Kjenner selv en som selv ba om hjelp fra BV men som endte opp med at BV ønsket omsorgsovertakelse av barna. Vi som kjenner personen var faktisk ganske rystet over BVs reaksjon og personen fikk engasjert advokat og fikk barna tilbake. BV måtte også innrømme at de hadde tatt feil, nå fungerer samarbeidet mellom personen og BV godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten så jeg håper at dere som driver med den verste hetsen og drittslengingen både her og i den andre tråden selv kommer i en situasjon som dere absolutt ikke kan kontrollere!

 

Hold kjeft hvis dere ikke vet hvordan hun har det, da har dere nemlig ingenting dere skulla ha sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva; får man ikke barnet sitt tilbake fordi en blant annet har en barnefar som blir vurdert som uskikket så går en fra denne mannen og kjemper for barnet. M.a.o KAN hun kontrollere situasjonen. Hun kan også kontrollere situasjonen i forhold til graviditeter. 3 ganger gravid på så kort tid er mye, spes situasjonen hennes tatt i betraktning.

Nå har ikke jeg svart tidligere men det at du sier at du håper andre kommer i en slik situasjon gjør at jeg vil gratulere deg; du er vel nemlig den som har skrevet det verste.

 

Jenta har spurt om råd og klart folk reagerer. Hadde hun regnet med masse svar fra folk i samme situasjon eller? Finner det litt merkelig, de færreste har vel så liten selvinnsikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi av d stooore innlegget her! for d første, så har jeg sterkt vurdert og gå ifra bf,og om bv mener d er rett, vil jeg også gjøre dette. barnet bor hos hans foreldre, og de mener ingen av oss er uskikket sånn som situasjonen er nå, men de vet også hva som er best for henne med tanke på tilknyttning etc.

 

jeg har enda spiral. dvs, jeg ble gravid på spiral denne gangen, minipilla sist og p-sprøyta med jenta. skal til lege på sykehus tirsdag og fjerne spiralen OM dette er mulig. Jeg spurte om råd fra andre med erfaringer,så klart jeg ville ha rår fra andre MED erfaringer, men både negative og positive, nå har d seg sånn at de fleste som har svart ikke har erfaring av noe slag bare har lest i aviser at d måå være mer bak, fks overskrift: mor slo barna sine, far banka mor foran barna sine etc.. sånn var d aaaldri her, jeg har i tilleg aldri tatt stoffer å ikke drukket siden før jeg ble gravid med henne, i tilleg ble bv koblet inn i min sak pga jeg BA om hjelp, med tanke på mine tidligere opplevelser, hjelp som i: ta kurs om barn i alle aldre etc etc.. bv mente i noen mnd at mødrehjem skulle jeg på..lamme bf...men sakkyndig mente at dette trengte vi ikke.

 

liten selvinnsikt er nok d mange av de som har svart meg som har, jeg ba bare om erfaringer. At folk uansett skriver så frekke ting til en anne gravid kvinne, når de vet sånne ting kan stresse henne opp...er de så gode i hue da eller? om jeg hadde vært en svak person å blitt psykisk utslitt av dette og mistet, hadde dere vært så høy i hatten da? d er ikke bra å stresse opp en gravid. og jeg driter i hva dere med negative meninger sier og tror, jeg VET hva som er sant, JEG sitter her med papirene, så kan dere bruke energien deres på å være trangsynte å ikke fatte å begripe hvordan ting KAN være og at noen ganger er d bv som gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke barnevernet som bestemmer om barn skal fjernes fra hjemmet. Hvorfor tror alle det? Det sitter ikke en saksbehandler der som bestemmer familiers skjebne.... De bare innhenter info, og sender saken til høyere hold. Og også der innhentes info før evt bestemmelser skjer.

 

Og alle slike omsorgsovertakelser havner i fylkesnemnda, hvor også foreldrene har rett på advokat. Så der møtes barnevernet/kommunen med advokat, barnets advokat og evt barnet om det er gammelt nok og foreldre med advokat.

 

Så må hver av partene forklare saken på sin måte, og så bestemmer nemnda hva som skal skje. En har også ankerett, helt til topps om en orker....

 

Og bare for å ha det i tankene: frivillige og enklere tiltak skal ALLTID være prøvd først. Siste utvei å fjerne barnet fra hjemmet.

 

Hjelpes for et skrekkbilde som dannes av barnevernet! Jeg blir faktisk mer skremt av at folk har slike tanker om barnevernet, jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du 18.32! er jeg som hadde skrevet det andre innlegget,om min datter etc. vi var ADLRI i fylkesnemda..vi skulle, men bv mente at vi ikke burde pga de mente d var best å ikke gjøre d å at vi bare samtykket med dem. ALLE saker havner ikke i fylkesnemda! man kan kjøre en forenklet sak,som vi gjorde...dvs ingen fylkesnemd,bare samtykke til bv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har svart lenger oppe, for noen minutter siden. Ang saksgangen i barnevernssaker.

 

Jeg har både vært gravid, og jeg har jobbet tett med barnevernet pga private ting. Og jeg har vært part i barnevernssak(dog frivillig), og gått gjennom hele smørja....

 

Så jeg vet at dette er noe muffens med, det du ramser opp. Og det sier jeg ikke for å stresse deg. Jeg ser det som fakta, utfra kjennskap til saksgangen i barnevernet, og utfra informasjonen du gir som årsak til at barnevernet har overtatt omsorgen. Det stemmer rett og slett ikke......

 

Kan være at det er du som mangler innsikt i deg selv? Du mister nok ikke barnet i SA, men kanskje til barnevernet om du ikke klarer å innse at kanskje noe av problemet ligger hos deg...?

 

Og bare for å ha sagt det - spillegalskap hos en av foreldrene er ikke grunnlag for 4-12 alene..... Ikke sykehusinnleggelser heller.... Som mor til spedbarn, får en ha barnet med ved sykehusinnleggelser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde frivillig tiltak med at hun skulle bos hos besteforeldrene, da jeg ble syk og han jobbet hver dag 12 timer + å når hn ikke jobbet spilte han! d var mens denne frivillige plasseringen var de begynte å overføre henne til nytt bv med mer. med det andre bv hadde hun kommet hjem etter 3 mnd. og jeg var ikke bare på sykehus, jeg kunne vært død nå, jeg har ikke sagt her hva min sykdom er,så hvordan kan du si at barnet kunne være med meg på sykehuset som lå lenket til alt mulig rart? jeg klarte ikke gå på do selv på 2 uker..så vennligst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om du leser lengre opp var d jeg som tok kontakt med bv,grunnet min oppvekst og at jeg trengte hjelp,vi fant ilag ut at dette var rett, men de overførte hun til annen kommune og min saksbehandler som hadde vært hennes slutta og "overførte" meg til en ny saksbehandler som ikke hadde peiling så alt måtet forklares etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til er at jeg ikke skriver alt av pesonlige ting her inne,pga d er personlig hvorfor jeg ditt og datt. jeg spurte bare om råd fra erfaringer andre har. og dere kan fint tro ha dere vil jeg har vært hos lege,psykolog,advokat etc som har sagt til meg hva som er rett og at ikke noe feiler meg,at jeg er så voksen som jeg burde være og mer pga mine erfaringer..dere kan ikke lese litt å tro dere vet alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...