Gå til innhold

Jeg tror det ligger mer bak.... ang. barnevernet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest om nok en sak her inne, så må jeg si at jeg har vanskelig for å tro at barnevernet lurer foreldre for å ta fra de barna sine. Jeg velger å tro at de som jobber i dette yrket vil det beste for barnet, alltid! Det er godt mulig jeg tar feil.... (Er ikke meningen å tråkke på tærne til den personen som la inn et innlegg her i dag, snakker generelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

unnskyld meg men hun sa ikke hun mista barnet pga lav blodprosent?! hun var operert 3uker etter fødsel,2 ganger på 6 dager! jeg kjenner denne kvinnen,vi er naboer! og hun har vært syk og operert 5-6 ganger siden disse 2! og jeg vet at jenta var først under samme bv som mora,men etter den avtalen så overførte de ho til et annet som nekta de henne tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, ikke sitt og forsvar dine egne innlegg og lat som du er en annen. Vi kjenner deg igjen på skrivemåten.

Det gir ikke saken din så veldig mye mer troverdighet å lage falske innlegg til støtte for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror likevel ikke på historien. Barnevernet er der for å hjelpe barn, og blir omsorgspersonen(e) syke og ikke andre familiemedlemmer kan trå til, så kan barnevernet hjelpe til i slike situasjoner. Men det er ikke det samme som full omsorgsovertagelse, så denne historien tror jeg ikke på.

Her er det helt klart andre elementer enn operasjoner og lav blodprosent.

 

Jeg mistet dessverre min venninne for noen år siden, hun ble syk og døde etter kort sykeleie. Barnevernet ble ikke koblet inn for hennes to barn, men så er de heldigvis velsignet med voksne mennesker rundt seg som tok/tar ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel uansett umulig for oss å skulle spekulere i slike ting.. Det er alltid to sider av samme sak..

Barnevernet gjør nok feil de også (evnt har ansatte som aldri skulle vært det), og på lik linje så har vi da foreldre som gjør feil.

 

Men jeg må si at jeg har fått helt skrekken etter alle de skremmende historiene som folk kommer med,fra de som har blitt tatt fra barna.

Livredd for at det samme kan skje meg, selv om jeg vet at det bare er idioti og at ingen noensinne vil finne/ha en grunn for å ta fra meg ungene.

 

Har aldri vært i kontakt med bv og ei heller noen bekymringsmeldinger på meg, så bare en smule paranoid, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så få voksne barnevernsbarn som sier at barnevernet gjorde en feil da de ble plassert i et fosterhjem. Det er deriomot altfor mange voksne som etter en ødelagt barndom lurer på hvorfor barnevernet aldri tok affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under denne...

 

Jeg er selv en av de som lurer på hvorfor bv aldri gjorde noe for å hjelpe oss, da vi vokste opp med en alkoholisert mor.

 

De fikk mange meldinger og var innom oss, men der stoppet det..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stinker av hele historien, er sikker på at det er oppdiktet fra A-Å, sikkert en oppmerksomhetssyk fjortis som har fått for lite oppmerksomhet som barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både en søster og en mamma som jobber innen barnevernet, de har selvfølgelig tausetsplikt så jeg kjenner ingen enkeltsaker, men vet litt om hvordan de jobber..

 

Det er virkelig ikke sånn som noen fremstiller det her, at om du ikke kommer overens med saksbehandleren din så risikerer du å miste barnet ditt. I barnevernet jobber de i team, det er ALDRI en person alene som tar tunge avgjørelser, det gjøres i samarbeid med flere etater.

 

Barnevernet kan aldri gå ut i media med sin side av saken, og de som blir fratatt barna sine mangler ofte selvinnsikt nok til å innse sine begrensninger. De foreldrene som er ydmyke og tar imot hjelp og retter seg etter tiltakene barnevernet setter igang blir veldig veldig sjelden fratatt barna sine. Uansett hvor uskikket de er som foreldre..

 

Det er som sagt før her mange flere tilfeller der barnevernet står hjelpesløse på sidelinjen og ikke får gjort nok, enn tilfeller hvor de gjør "for mye".

 

Det vokser opp mange barn i dette landet som lurer på hvorfor barnevernet ikke kommer og hjelper dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ligger det mer bak!

Og gjør det ikke det, håper jeg for guds skyld ikke jeg må gjennom noen operasjoner de neste åra mens jeg har små barn. Da blir jeg jo fratatt barna mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var den som skrev innlegget her! jeg er ingen fjortis! jeg har vært under bv jeg selv pga families rusbruk, å min historie er helt sann! ingen av dere kan skrive d ligger noe bak når dere ikke vet nooooenting?! d er faktisk flere i min by som har opplevd d samme. jeg var ikke bare operert en gang folkens! d var tilsammen 7 operasjoner og lange sykehusopphold pga sykdom! barnet ble IKKE tatt iffra meg pga blodprosent,jeg sa frivillig at besteforeldre kunne ha henne til jeg ble frisk! d var imellom dette et bv i annen kommune ble koblet inn,noe som aldri var i avtalen! hvorfor skulle jeg lyge om min historie når jeg likevel er anonym her? ingen kan finne ut hvem jeg er...så har ingen interesse av å lyve,men å skrive min historie pga jeg trengte RÅD! ingen dømming fra folk som ikke aner hva d er snakk om engang! herregud..dere som sier jeg må bli voksen..hva med å vokse opp selv litteran?

jeg har blitt godkjent av sakkyndig..og godkjent av bv til å få flere barn.. jeg trengte hjelp når jeg var alvorlig syk,jeg vil ikke gå ut med min sykdom her,derfor bare sagt operasjoner..men man blir ikke operert 7 ganger på 8 mnd om man ikke er syk da mennesker!! jeg lå faktisk 2 mnd i strekk på sykehus! at d går ant...her er d ikke mye vett ute å går..bare trangsynthet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev innlegg 22.03 og jeg kan selv si at bv gjorde rett da de tok meg å mitt søsken vekk fra rusmisbruket hjemme! men nå har jeg aldri imitt liv rørt narko! heller ikke drukket på lenge! så nå må dere gi dere..kanskje dere alle skulle lest sakspapirene mine,men dere hadde vel ikke trodd meg da heller siden d står d samme i dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svart på noen av trådene her men er ganske sikker på at det ligger mer bak. Det at du ble syk var antagelig det avgjørende for at barnet ble plassert hos andre men vil tro det ligger en lang histore bak. Og det sier du jo selv også så skjønner ikke hvorfor du reagerer? BV var vel i bildet allerede før du ble syk pga faren spilleavhengighet og du har vel hatt kontakt med bv gjennom oppveksten? DA ligger det jo mer bak. Fungerer ikke sånn at om jeg må ta en operasjon en dag at legen sender melding til bv om det, for så å stille opp på døra mi og kreve barnet!

Det at ikke faren tok ansvar for barnet mens du var syk sier jo masse. Det vil jo si at han ikke er skikket.

Skjønner at du syns det er irriterende å få høre det du ikke ønsker høre men akkurat nå kjente jeg at jeg ble en smule "irritert". Du motsier deg selv og som sagt: du kan ikke påstå at det ikke ligger mer bak for det sier seg jo selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ei annen over her skriver så synes jeg også det lukter litt oppdiktet tull av dette innleget.

 

Den som utgir seg for å være nabo skriver på samme måte. Ingen avsnitt, ingen stor bokstav etter punktum osv. Jeg tenker at det er så opplagt likt at det må være en tullng som sitter der å ville at noen skulle se at det var samme persom for å skape enda mer ståhei.

 

Samme personen er det iallefall så hvis det første innlegget ikke er tull så er det iallefall en veldig lite smart person som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det ligger mer bak her. Det var ikke lett å forstå hva den opprinnelige HI mente i sine svar, for det var så mye skrivefeil og forkortelser osv. Men hvis jeg forsto det rett; hun har blitt lurt av bv, og det er fullt mulig. Ingen av oss vet hva som egentlig har skjedd med henne i oppveksten og nå etter hun fikk barn. Så jeg skal ikke krangle på det. MEN, det jeg reagerer på er at hun nå har blitt gravid på nytt, vel vitende at hun også kan miste dette barnet. Hun sier, om jeg forsto det rett, at forholdet mellom henne og bf har blitt bedre og " ikke noe kasting av ting på mange mnd".. Kasting av ting? på hverandre, eller? ..trygge omgivelser for et barn, du.. Og det at hun mener bf er kurert for gamblingproblemene sine, man blir aldri helt frisk, men man får verktøy til å kontrollere det, men det er alltid en sjanse for tilbakefall.. Jeg syns virkelig synd på den andre HI, for det å miste tilgangen til barna sine må være helt grusomt. Umoden mor eller ikke, alle elsker vi barna våre. Men så er det den problemstillingen om HI og bf selv har satt seg i denne situasjonen eller om bv har behandlet dem helt feil. Ikke vet jeg, men jeg har mine tanker.......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger ALLTID mer bak enn det som kommer frem fra foreldrene. Jeg jobber selv for barnevernet og er helt rystet over hva som må til før foreldre blir fratatt omsorgen. Jeg har hatt flere saker som ikke har gått igjennom hos Fylkesnemnda, og det er rett og slett hårreisende. Det er ingen som taler barnas sak, barn har lite rettigheter i slike saker og det er uhyre trist. SÅ vær så snill, de gangene dere hører om at foreldre er blitt fratatt barna så tenk litt.. Det er mest sannssynlig veldig alvorlige ting som ligger bak. Og som noen over her nevnte, barnevernet kan ikke stå frem i media og fortelle sin versjon, og vi vet at pressen løper etter tårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor må det alltid ligge mer bak? det sier "dere" hver eneste gang det er et eller annet her inne som ikke høres helt rett ut i deres ører.

 

joda... jeg tror så absolutt på at det skal veldig mye til for at man blir fratatt barnet sitt. i mang et hjem sitter det barn som bør hentes øyeblikkelig. barn som har det vondt. slik skal det ikke være.

 

men tror dere virkelig ikke at bv kan feile i den andre retningen også? at de ikke burde ha tatt enkelte barn? at de har lagt for mye inn i situasjonen. vridd og vrengt på alt mulig. nulltoleranse for noe som helst avvikende oppførsel? kan de feile i den ene retningen så kan de jaggu feile i den andre retningen også!!

 

er så ekstremt drittlei av at enkelte her inne mener at alle instanser og autoriteter er feilfrie! det er LANGT ifra sannheten! de er fullstendig feilbare de som alle oss andre. og de som sier slike ting er som regel folk som ikke har kontakt med noen av disse instansene selv og ansatte som ikke vil innse sine egne feil.

 

og igjen, jeg mener helt klart at det selvfølgelig finnes gode grunner til at denne kvinnen mistet barnet sitt men det forundrer meg bare hver eneste gang det er noe som avviker litt fra normalen her inne så er det alltid 100stk som skriker opp "det ligger noe muffens bak dette", "her er det noe som skurrer", "det er ikke mulig" osv osv. hvorfor ikke????

 

er det så forbanna vanskelig å tro at noe som ikke er helt dagligdags kan skje? bare fordi det ikke skjer deg så kan det skje andre. dere vrir og vrenger og overanalyserer den minste lille setning. også blir man kalt troll etter 20sek....

 

makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 23.37 her.

 

Selvfølgelig kan offentlige instanser ta feil, men jeg tror det skjer uhyre skjeldent i den retning når det gjelder omsorgsovertakelse. Og så må jeg få påpeke at det er ikke barnevernet som fratar foreldre omsorgen, det er det faktisk Fylkesnemnda som gjør, som er et statlig organ. Det er også Fylkesnemnda som bestemmer grad av samvær og hvorvidt søsken skal plasseres sammen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN DERE IKKE LA DEN STAKKARS JENTA I FRED NÅ??

Selv om det kan ligge mer bak, er det slik jenta opplever det, og det er dette so føles virkelig for henne. Vis nå litt sympati da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om sympati eller ikke. Det må gå an å presentere fakta uten at man roper høyt om å avslutte diskusjonen. Sånt må man regne med når man poster innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...