Gå til innhold

Leker hos besteforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både mine foreldre og mine svigerforeldre har masse leker og barneutstyr. mamma og pappa har sprinkelseng stående inne på rommet deres fast. :-) Barna sover ikke over ofte, men når de gjør det så vil de så gjerne ha de på rommet sitt. Samme når vi alle ligger over. Barna ligger sammen med mamma og pappa. De har også barnestol. I tillegg har de gjort om et av rommene nede til et lekerom hvor det er masse å gjøre.

Svigers har barnestol og reiseseng hos dem. I tillegg har dem en del leker. Både leker som de hadde da de var små (dukke og dukkvogn) og så har de kjøpt puslespill og lekebiler i tillegg.

Svigerfar har også bygd en sandkasse ute i hagen, og de har den gamle tråbilen fra da deres barn var små så det er masse å finne på!

Begge sett har også bleier hele tiden hjemme så vi trenger ikke ta med noe når vi er på besøk.. :-) Vi er veldig heldige, og det er vi også klar over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en shit. Nå har de hatt barnebarn i 12 år og enda ikke kjøpt en ting. De passer ungene ett par ganger i året og da må hele lasset med. De har ikke engang senger. Ungene ligger i deres seng og de på sofa i stuen. Men de er som dere sikkert skjønner ikke så strukturet og ryddig. Det gjelder igrunn alt. Svigerforeldre jeg vi ikke. De døde unge, desverre. Men de hadde alt. Og gjorde alt med ungene så lenge de orket.

Skrevet

Velger man å få barn velger man også å få barnebarn, og da får man nesten ta "konsekvensen" av det.

Mamma og pappa har barnesikret hele huset, har barnesenger, barnestoler, sandkasse, dukkestue, trampoline, innngjerdet hage, trehjulsykler, og masse leker inne og ute. De har også helt nye bilseter som er riktig innstallert.

Svigerforeldrene vår bor litt lengre unna (7 timers kjøring) men de har også barnesikret huset, har seng, stoler, masse leker, trampoline og bilsete.

Vi setter veldig pris på det, men jeg synes det skal være sånn også. Skjønner godt at du blir oppgitt HI.

Skrevet

"Velger man å få barn velger man også å få barnebarn, og da får man nesten ta "konsekvensen" av det."

Konsekvenser??

Skal det ikke være en uforbeholden glede å få lov til å "få" barnebarn??

Det ville faktisk ikke falt meg inn at besteforeldrene til mitt barn skal stå for alt det du ramser opp NN 20:43. Mitt barn er mitt ansvar - det er jeg som har satt henne til verden fordi jeg ønsket det og hun er ingen "konsekvens" fordi mine foreldre valgte å sette meg til verden!!

Skrevet

Vel, jeg mente "konsekvens" som en positiv ting De sier det ofte, og ler godt. Ingen tvil om at de elsker å ha barnabarna på besøk!. Om dine foreldre ikke gjør det samme som mine så synd for deg. Jeg er heldig, og det tror jeg du vet også. Derfor må du bare svare så bittert.

Skrevet

Det ligger nok mer bak enn bare utstyr dronningen. Pappa tar aldri kontakt, sender aldri burdagshilsner til barnebarna og sier klart i fra at vi får lov til komme på besøk, bare vi ikke blir for lenge. Utstyr er bare en bagatell i den store sammenhengen. I vårt tilfelle så er det snakk om en generell likegyldighet.

Skrevet

I mitt hode er ikke "konsekvens" et positivt ladet ord men det er kanskje meg....

Mine svigerforeldre har leker ++ til barnebarna og det har min mor/stefar også men jeg FORVENTER ikke at de skal gjøre om bostedet sitt for å ta i mot barna.

Jeg har økonomi til å kjøpe det mitt barn trenger og besteforeldrene står fritt til å kjøpe det de ønsker i sitt hjem...

PS: Jeg vet ikke helt om det blir riktig å måle hvor "heldig" man er i utstyr kjøp til barnebarnet i besteforeldrehjemmet... Og er man bitter bare fordi man ikke er enig i ditt utsagn?

Skrevet

Vet du hva dronningen. Det er mest på spøk de sier konsekvens. Det er sagt på en høyst spøkefull tone, og det er absolutt INGEN TVIL om at de elsker barnebarna og ikke kan få nok av dem. Men sjalu som du sikkert er kan du jo henge deg oppi at konsekvens er et negativt ladet ord.. heldigvis skjønner alle vi har møtt at det er spøk.

Skrevet

Men hva skal jeg egentlig være sjalu på?

Det kunne faktisk ikke falt meg inn!

Jeg gleder meg over at besteforeldrene i familien vår ikke skal måtte bruke penger på "nødvendigheter" som noen forventer skal være der ved pass av barnebarna.... tenk så morsomt å kunne leke med grytene til mormor, verktøyet og plankene til farfar, sove i besteforeldrenes seng og glede seg over enkle ting som besteforeldrene har i hjemmet fra deres barn var små....

De små gledene er ofte de morsomste vet du!

Skrevet

Ja, og mine barn får leke med de tingene også. Og de er med besteforeldrene på soppturer, bærturer, hagearbeid, baking, stranden, fisketurer og mye mer. Vet du, jeg vet at jeg er heldig. Du kan godt forsøke å svartmale mine foreldre og kalle de materialistiske osv, deg om det, heldigvis så har vi 4 fantastiske besteforeldre som stiller opp på alle måter. Med glede.

Skrevet

Nå må du faktisk oppklare noe for meg...

Hvor kaller jeg dine foreldre materialistiske? Jeg har ikke nevnt de med ett ord...

Vi har nok to vidt forskjellige oppfatninger om hva besteforeldrerollen går ut på og hva som forventes av de......

Skrevet

Du antydet det vel. Greit nok. Vi har ulike syn. Tror nok alikevel du hadde vært ganske fornøyd om du hadde slike foreldre som mine. Men det innrømmer du vel aldri.

Takk for meg, jeg gidder ikke ødelegge kvelden på å chatte med folk som bare vil spre dårlig stemning, og ikke klarer å glede seg på andres vegne.

Skrevet

Mine foreldre har det meste, svigers har en del leker fra mennen og søsteren var liten og så har vi kjøpt reiseseng, barnestol, stellematte mm.

Helt fint begge deler.

Jeg vet at alle besteforeldrene er veldig glade i ungene.

Skrevet

Jeg er altfor gammel til å skulle glede meg over materialistiske ting som kommer fra mine foreldre/svigerforeldre.... men jeg gleder meg over en del andre ting ... muligheten er stor for at det vil komme med alderen hos enkelte andre:o)

Skrevet

Moren min har lekegrind, reiseseng og en del leker.. (alt har hun selv kjøpt inn.)

Svigers vet jeg ikke helt hva har, hehe... noen leker hos svigermor, mer har jeg ikke sett der.

Hos svigerfar er det mulig de har litt, da hans datter er der ofte med barna sine og han passer en del.

Har ett vennepar som bruker å passe ungene våres og der har de både seng, leker, klær, flasker og annet utstyr.

(mulig fordi de har knytta seg en del til ungene fordi de ønsker seg så veldig barn selv, men ikke har fått til å bli gravid ennå.)

Jeg forventer ikke noe av noen, men det er jo veldig greit å ha litt da, sånn at det ikke blir som du sier, at man ikke kan sette ungen fra seg noen plass osv, og at man da slipper å dra med seg alt mulig for å dra på besøk (barn trenger jo ofte en del).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...