Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #1 Skrevet 3. september 2010 Har deres foreldre leker til barnebarna sine når de kommer på besøk? Spisestol og andre div barneting? Mine foreldre har alt. Stol, leker (gamle leker de har funnet frem fra loftet osv.. Ikke noe stort, men viser at de tenker på barnebarna når de kommer på besøk. Svigers, derimot, har ingenting! Ikke en rangle en gang.. Når vi skal på middagsbesøk så må vi ha barnet på fanget eller spise på tur.. Ikke noe gøy i det hele tatt. Tar jo selvfølgelig med oss leker, men det er jo som oftest ikke interessant med egne leker i uvandte omgivelser... Hva er normalt?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #2 Skrevet 3. september 2010 Det har jo litt å gjøre med øknomi. avstand? Hvor ofte er dere hos svigers? Man får foresten kjøpt sån reisesett man fester på bordet (spisestol) Kjedlig at besteforeldre ikke gidder å bruke noen kroner på barnebarnet. mine foreldre er litt slik. (de er bare gjerrige) så skjønner du reagerer.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #3 Skrevet 3. september 2010 Vi har også en av hver, og det er helt greit. Jeg forventer ikke at det settet med besteforeldre som ikke kan eller ønsker å bruke penger på barneutstyr / leker skal gjøre det. Det er dyrt, og ikke deres ansvar. Da vi reiser på besøk der hvor de ikke har leker og utstyr, tar vi det med. Ikke spisestol ,men det er faktisk ikke noe heft at en må ha babyen på fanget. barna har det morsomt med besteforeldrene, uavhengig av hva de har av leker i hjemmet.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #4 Skrevet 3. september 2010 Både mine foreldre og svigermor har leker og barneutstyr hos seg selv. Svigerfar har vi minimalt av kontakt med. De synes det er gøy å handle litt leker som de kan ha værende hos seg og de koser seg med å se på at barnet leke med tingene de har kjøpt.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #5 Skrevet 3. september 2010 Både svigerforeldre og foreldre har både leker, barnestol og egen seng til lillemann...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #6 Skrevet 3. september 2010 Ja, de har mye, særlig svigers. Mye er nytt også, de har faktisk fullt utstyr til alle ungene der, både senger, sengeklær, klær, barnestoler, bilstoler osv. De har råd til det og ønsker å gjøre det, bor et stykke unna så vi må overnatte når vi er der.
Frøken B ღღ Skrevet 3. september 2010 #7 Skrevet 3. september 2010 Mine foreldre har reiseseng (de har ikke plass til å ha en seng stående fast), spisestol, vippestol og leker til yngste. Eldste (som er samboers barn fra tidligere forhold) har ei skuffe med tegnesaker, bamser og leker der. Mine svigerforeldre bor 120 mil unna og det er derfor av liten betydning hva de har liggende. At mine foreldre har kjøpt inn disse sakene ser jeg på som veldig ok. Ting hadde blitt litt mer tungvindt hvis de ikke hadde det, men vi hadde nok greid oss.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #8 Skrevet 3. september 2010 Besteforeldre på begge sider har alltid hatt leker, klær barnestol osv. Det har alltid vært ting der slik at alt er klart om de har lyst til å passe de litt på kort varsel. Leker, stoler osv er tørket støv av. Pappa kjøpte stellebord med balje under slik at han kunne skifte bleie og bade når jeg fikk mitt første barn. Jeg og mamma stelte på gulvet på ett honkle, men siden pappa ikke kan bøye seg så kom han drassende hjem med ett stellebord, for han ville skifte bleier. Det har blitt stående på badet dems i sju år nå, og det virker ikke som det blir fjernet enda. De mener at det kommer ett familiemedlem til om ikke så lenge....... håper er vel riktig ord kanskje, for meg og min søster er ganske så ferdige med barn.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #9 Skrevet 3. september 2010 Svigermor har leker hjemme hos seg. Mine foreldre har leker, reiseseng og spisestol. en som man kan vippe om så det blir bord også og en tripp trapp stole som jeg hadde når jeg var liten(god stand).
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #10 Skrevet 3. september 2010 Ano 18.22 igjen. Men så passer mine foreldre snuppa mer og har henne på overnatting. svigermor er noe eldre og orker ikke alltid og passe på overnatting. Maks et par timer...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #11 Skrevet 3. september 2010 Mamma har ingenting hos seg og det er like greit for hun røyker som en svamp inne så ALT har blir godt innrøyka. Så de få gangene vi er der så har jeg med ting vi trenger og det er ikke noe problem å ta med ting og ta det litt på sparket. Når man er på besøk så blir det ikke helt som hjemme og det er greit å sitte på fanget å spise osv.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #12 Skrevet 3. september 2010 Ja, de har alt. Laget lekeplass ute også. Gjerdet inn hele hagen. Stoler, senger, masse leker, barnesikring på alt av trapper og skap. Svigerforeldrene har leker, stoler og senger, har og barnesikret huset.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #13 Skrevet 3. september 2010 ET HÅNDKLE, ikke honkle... hehe
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #14 Skrevet 3. september 2010 Både mine foreldre og svigers har leker, barnestol og barneseng Kjempekjekt å slippe å dra med seg det hver gang. De bor et stykke unna, så overnatter alltid når vi drar dit.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #15 Skrevet 3. september 2010 Hi her.. Arrgh... KJenner jeg blir en smule irritert på svigers altså.. Ikke noe gøy å gå på besøk til dem... Vurderer å spør dem om de ikke har noe gamle leker de kan finne fram.. Men har ikke lyst, vil at de selv skal få en interesse for barnebarnet, og ikke bli "påtvunget" dette. De bor 10 min unna, og viser liten til ingen intersse for barnebarnet (det eneste de har), men inviterer oss kun på middag en sjelden gang i blant for "syns skyld" slik at tigermor skal ha noe å skrøyte av på jobben! Har forrsten sagt til mannen min at han må slenge inn en kommentar om at de har kjempe flott og billige barnestoler på ikea, til vi kommer på middag... Får spenne han forsiktig i foten neste gang de kommer innom i døra... *bit tennene i sammen*
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #16 Skrevet 3. september 2010 Litt av hvert på begge sider, men mye av det har vi kjøpt selv... Og det syns jeg i grunn er helt greit og naturlig...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #17 Skrevet 3. september 2010 Hos mine foreldre er alt. Det er sånt som de har gjemt på etter meg og mine søsken. Seng, tripp trapp stol, babykurv, stellematte, diverse leker til alle alderstrinn mm. Hos svigers ingenting, så der har vi kjøpt selv og satt igjen hos de. De har ikke vist særlig initiativ til anskaffe det selv. De har bittelitt leker, men ikke noe som engasjerer så voldsomt. Vi bor et stykke unna både mine foreldre og svigers, så når vi er der på besøk så er det for noen dager. Det er da veldig greit at ting står der så vi slipper å dra på alt frem og tilbake for hver gang.
Dronningen! Skrevet 3. september 2010 #18 Skrevet 3. september 2010 En viktig tanke er at det som er riktig for deg er ikke riktig for andre!! Kjøp en egen stol som du kan feste på bordet - den kan du ta me ddeg når du drar! Skal barnet sove over så kjøper dere en reiseseng, den kan brukes andre steder også! Når barnet blir større så kjøper dere inn litt tegneblyanter og ark som dere legger igjen hos de dere mener er gjerrige! Det går an å bidra litt selv også....
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #19 Skrevet 3. september 2010 Om du er sååå irritert over at svigers ikke møter dine forventninger og "krav" om leker, spisestoler osv. så får du jaggu kjøpe ting selv som kan være hos dem. Makan altså!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #20 Skrevet 3. september 2010 Enig med Dronninga! Savner du noe så kjøper du det selv!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #21 Skrevet 3. september 2010 Begge besteforeldreparene har leker og bøker fra egne barn var små og barnestol. I tillegg har de tegnesaker, spill og litt div Veldig greit at barna har noe å drive med når de er der. Svigers har også barneseng
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #22 Skrevet 3. september 2010 Nå har ungene bare et sett med besteforeldre, men der er det meste som trengs til dem. MEN det er ikke besteforeldrene som har stått for det. De har noe leker, mens utstyr vi ville ha der for å gjør ting enklere har vi selv kjøpt og satt der. Er ikke dyrt for en høystol på Ikea, og en reiseseng på finn. Så er det vanskelig å besøke svigerforeldrene dine er det bare å ta det med selv neste gang.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #23 Skrevet 3. september 2010 Dersom de har hatt noe, er det fordi noen andre har lagt det igjen. Vi har alltid tatt med det utsyret vi trenger, alt fra vippestol til reiseseng. Leker har vi også tatt med. Synes dere kan få tak i en billig stol (tripp trapp) dere kan ha oss svigers. Den har dere jo i maaange år.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2010 #24 Skrevet 3. september 2010 Hos pappa, som bor nærmest, er det leker, seng og sengetøy, men det er slikt som jeg har skaffet selv og satt der. Pappa legger seg ikke bort i slikt. Hos mamma som bor på andre kant av landet har hun og samboeren skaffet leker, stol, seng , sengetøy og mye annet. Synd at hun bor så langt unna. Hun er mye mer engasjert besteforelder enn pappa.
Dronningen! Skrevet 3. september 2010 #25 Skrevet 3. september 2010 Er man mere engasjert om man har alt tilbehør til barnebarnet i hjemmet sitt?? Snedig tankegang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå