Gå til innhold

Hva er det søteste/morsomste du har hørt fra et barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde besøk av vårt kjære fadderbarn.

Jenta som er 4 år ser på meg dønn alvorlig å sier: Her er det så masse kjærlighet! Det er kjærlighet i hele huset her! :)

Så lagde hun en fin sang om all kjærligheten vi har i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var hjemme hos svigermor en dag. Mannen min og vår sønn på 3 år stod og så på noen medaljer som hang på veggen. "Hvem sine er de, pappa?" spør sønnen vår. "De er bestefar sine. Altså pappan til pappa. Men han døde før du ble født." svarer mannen min.

Sønnen vår ser tankefull ut og sier: "åååå... var det noen som trådde på han?".

hehehe... visste liksom ikke om vi skulle le eller være alvorlige... for han har jo hørt at om noen trår på edderkopper o.l så dør de... så han var jo sikker på at bestefar også hadde dødd etter å ha blitt tråkket på ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det sa sønnen min som da var 3, når jeg fortalte at pappan hans var død... Har noen tråkket på han? Hvorfor ville noen tråkke på Pappa? Stakkars, hjertesukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa sier utrolig mye rart, men det eneste jeg kommer på nå i farta er fra vi var på ferie i sommer. Hun er 2,5 år og hadde fått noen sånne lekematvarer i plast. Deriblandt en asperges. Hun lurer jo på hva det er så jeg sier jo at det er en asparges. Senere sitter hun å leker og sleiker på denne grønne aspargesen. Så kommer hun bort til meg og spør om jeg vil smake. Jaja, jeg spiller med og tar en smaksbit. Da utbryter hun fortvila- Nei ikke slik! Bare sleike på isen! Asparg-IS.. Slik som jeg lo. Dagen etter kjøpte jeg en skikkelig asparges, så hun skulle se det ikke var is :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente i slekta vår snakker gasnke rett fra levra, og det finnes ikke filter på henne. Hun var ca 11 år da onkelen hennes ertet henne med å spørre: Har du noen kjæreste da? Nei, det har jeg ikke svarte hun bestemt. Så sa onkelen; Nei, du er vel litt for ung enda. Så svarte hun like bestemt : Nei, jeg er ikke for ung. Jeg har da fått utflod !

 

Har også en fireåring i slekta som var på besøk hos mormoren sin. Mormor stod på badet og hadde på seg rynkekrem, da lillemann spurte: Mormor, hvorfor har du på deg sånn ?! Da svarte mormor at det var fordi hun skulle få fin og glatt hud. Da svarte luringen: Men mormor, når begynner den å virke da ?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen til søskenbarnet mitt fra Danmark satt i baksetet og funderte litt for seg selv da han var 4 år..

" Mor! Har du og far lavet meg?"

- "Ja", sa mammaen.., "det har vi da gjort"

Lang tenkepause fra gutten.. før han utbryter:

" Var det ikke vanskeligt å få til hodet??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen skulle jeg tørke treåringen etter at hun hadde vært på do. Så jeg sa til bf (som var i telefonen) at han måtte vente fordi jeg måtte tørke henne. Etter at klærne har kommet på igjen titter hun opp på meg og spør med store øyne: "Mamma, hvorfor må du tørke tornerose i rompa?"

Jeg holdt på å sprekke i latter, hun kaller seg selv for tornerose av og til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 3 år bruker å si at når hun blir voksen og mammma selv, da skal jeg være babyen hennes. Når jeg sier at da blir jeg babyens mormor og ganske gammel, så ler hun bare overbærende - DET tror hun ikke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er veldig høy og ganske kraftig. Vi var på bursdagsfeiring hos nevøen hans bare noen dager etter vi kom hjem fra sykehuset med datteren vår. Nevøen på 8 år lurte på hvor mye hun veide og hvor mye onkel veide. og ble borte en stund. så kom han tilbake med verdens største smil og utbrøt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min var veldig gald i mamma da han var 5 år, og satt på fanget hennes å så barnehage da ha sa:

 

"Når jeg blir 16 skal du få sitte bakpå mopeden min til butikken, og på 18-års dagen min skal du få sitte på fanget mitt og se på barne-tv"

 

Hehe, gjett om det var en som ble minnet på det mange ganger før 18-års dagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 5 år fikk et kronestykke til å kaste i en fontene som blir brukt til "ønskebrønn". Hun lukket øynene, kastet pengen og sa "jeg ønsker at du skal være mamman min for bestandig". Hjertesukk...:)

 

Samme jenta lurte veldig på dette med hvordan lillesøster skulle komme ut av magen min. Jeg forklarte at vi damer har et babyhull i rumpa der babyen kommer ut. Hun ble litt sjokkert, men slo seg til ro med det. Etter en liten tenkepause sier hun "men mamma hvordan kom lillesøster inn i magen? Har du spist henne???"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen min på 6 skulle besøke sin bestemor som lå for døden på sykehus. Da hun så henne med slanger overalt løp hun bort til henne og utbrøt: "Å nei! Har de fanget deg?"

 

Datteren min hadde sett mye på Toy Story da min relativt nye kjæreste sto på badet kun iført et håndkle etter en dusj. "Du Alexander, du er bare et leketøy!"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige lørdag regnet det vanvittig og vi var ute i fult regnutstyr. Minste på 20 mnd strakte armene mot meg og sa med tårer i øynene: "ikke bade mamma, ikke bade." Hun var fantastisk søt der hun stod midt i en vanndam mens det hølja ned og sa hun ikke ville bade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sönnen vår var 2,5 - 3 år gammel kom han en morgen opp til oss i sengen. Jeg og mannen min lå helt inntill hverandre men sönnen skulle absolutt ligge mellom oss. I det han sliter med å trenge seg mellom oss med alt han har kommer denne kommentaren: "Det er mye folk her!"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk for noen år tilbake cellegift i kamp mot brystkreft. Og mistet følgelig håret pga dette.

Det var en varm sommer og vi var på hytta, men av hensyn til barna gikk hun med parykk selv om det var kokendes varmt (hun var redd de skulle begynne å gråte e.l)

Vi tok de små ned til badeplassen en dag, og min mor så sin sjans til å få litt luft og slappe av uten parykken.

Da vi kom opp var hun ikke snar nok for minste jenta på 2,5år, som utbryter på klokkenren sunnmøre dialekt:

"Gu' Kor Stiiiiilig!" "Sånn vil eg og klippa meg!"

Det var drama i over en uke fordi hun ikke fikk lov å snauklippe det lange flotte håret.

 

En annen gang var jeg ute å gikk med min mor når hun var i 50 årene.

Hun hadde på seg en flott rød drakt. Og når vi spaserer forbi en barneskole så kommer det en skokk med unger løpende etter oss, mens de roper "Åååå, få russe kort a'! Vær så snill a'!"

Den levde hun lenge på for å si det sånn ;-D

 

Savner mamma'n min :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, 21.54!! Der lo jeg kjempegodt!! :D

Å kondolerer med mammaen din..

 

Selv så har jeg et tantebarn på 2 år.. Når jeg fortalte at tante ( Jeg) hadde baby i magen fikk jeg til svar : Nææææææij? Det gåkk'e ann!

( Blanding av bred trønder dialekt og litt bokmåls ord)

 

Og når jeg var høygravid, og tantebarnet var svært nyskjerrig på den nye.. Om hun ikke skulle komme snart.. Men, isåfall så fikk jeg beskjed av henne om å sette meg ned på huk.. Javell, gjorde som jeg fikk beskjed om.. Så sa hun " Åpen moinnj din" - å igjen gjorde jeg som hun sa.. Så bøyde hun seg fremover mott munn min og ROPTE.

" Hallo beibin neddi tante sin maga. Ska du kom ut snart eilljer?"

 

Datt bakover for jeg lo sånn :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige uke var lillesnuppa på 2 år og 4 mnd våken midt på natta. Var oppe gang på gang, og ble mer og mer irritert. Til slutt sier hun alvorlig; "Du mamma, - jeg elsker deg i morgen når vi våkner"

 

*SMELT!* Gikk og la meg med et smil om munnen, og var så våken at jeg ikke fikk sove på 1,5 time...

 

 

 

 

Lillebroren min var fæl til å stikke av da han var liten. I en alder av 4-5 år var det ikke sjelden han forsøkte å dra ut på oppdagelsesferd i den store verden. "Nå henger sykkelen din i en tynn tråd" sa pappa en dag etter nok et rømningsforsøk. Broder'n stakk etterhvert inn i garasjen, og kom fornøyd tilbake. "Du pappa... Sykkelen min henger ikke i en tynn tråd den!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gutt som gikk i barnehagen jeg jobbet i før, var litt misunnelig fordi en annen fikk juice til maten(hadde melkeallergi). Han prøvde nesten hver dag å overtale oss til å gi han juice også. Men det beste agrumentet hans var dette: "Mamma sa til meg i går, at jeg ikke kan drikke melk, for da eksploderer tunga mi".

 

Samme gutten var veldig glad i å prate ved matbordet, så han fikk sjelden spist særlig mye. Jeg sa til han at "nå må du prate litt mindre og spise litt mer". Han ble stille en stund før han utbryter: "Egentlig burde vi hatt to munner, vet du. For da kunne vi spist med den ene og prata med den andre!" Veldig smart løsning syntes jeg da!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomste jenta mi sa en dag til meg "DU ER DEN BESTE MORA I LIVET" smelt langt inni mamma hjertet.. Og til farmoren sa hun. " DU ER DEN BESTE FARMOREN I NORGE"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...