Gå til innhold

Hva er det søteste/morsomste du har hørt fra et barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg var det søteste da jeg sto i en rulletrapp, og en liten gutt som sto på toppen sa til meg: Oi, du er veldig pen! Da smeltet jeg! :)

 

Morsomst var da en barnehagegutt spurte om ikke han også kunne få sånne solbriller som jeg hadde. Han ville også se ut som en prinsesse! hehe Det var rosa briller med sånn "blinb bling" på som var på mote en stund. Hadde som en nødløsning lånt dem fra min søster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor vinter jeg var ute og gikk tur litt sent på ettermiddagen da jeg møtte en gutt og pappa`n hans. Pratet litt med dem og når jeg går videre hører jeg gutten si: "Hvorfor får hun lov til å være ute så sent uten pappa`n sin?"

 

Det varmet et gammelt hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min datter var yngre ( ca 5 år) stod vi og pratet med nabodamen utenfor. Naboen er ganske så rund og kort av vekst. Hun sa til min datter: Så stor du har blitt, du er jo nesten like høy som meg du nå. Så sa min datter: Ja, men hvertfall ikke like tung. Iiiiik, flaut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de første gangene jeg tok samboeren min med til bestevenninna mi, var han en tur ute for å hjelpe mannen til venninna mi med noe på bilen. Plutselig utbryter ungen: Hvor ble det av pappaen hennes? hehehe :) Vi lo godt og konkluderte med at det måtte være fordi hun aldri har møtt en med skjegg som ikke var noens pappa. Det blir vel enkere nå, for nå skal han jo faktisk bli pappa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 4 år gamle gutt var med meg inn i prøverommet da jeg skulle prøve en kjole da han utbrøt:

"Den var fin mamma, du ser ut som en prinsesse"

 

Ikke spennende, men nok til å smelte meg :o)

 

 

Ellers var det ganske morsomt da han idag spurte en annen mamma i barnehagen om hvorfor hun hadde striper på bilen. Pekte så på en tydelig "ikke hatt helt kontroll på hjørnet av bilen" skade.

Må jo bare se humoren i det, han spurte ikke for å være slem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min (2,5 år) så en ganske stor mann med "vomm" i matbutikken og sa til han:

 

"DU har spist mye pannekaker du!"

 

Med den største troverdighet... Jeg ble litt flau, men skrattlo i bilen på vei hjem fra butikken. Aner ikke hvor han hadde det fra, men morsomt var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt morsomt men søtt nok til at jeg ikke vil glemme det så lett.

 

Kysset datteren min på panna og sa jeg var glad i henne når hun hadde lagt seg. 3 år. Hun sier. "jeg tørker vekk musset ditt jeg mamma slik at jeg får et nytt i morra"

 

Nydelig er hun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datteren min er bare 2 år, og prater ikke flytende enda, men hun kan likevel smelte meg med sine dyrebare ord.

 

Når jeg skulle legge hun for kvelden nusset hun pappaen sin på kneet og sa "natta, tuppemora mi!" synes det var så koselig.

 

Ellers var barna i den gamle bhg til datteren min sikker på at jeg var storesøsteren hennes, og ikke mamman. (er yngre enn gj.snittet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

broren min da han var 3 år, sitter å koser seg i fanget til sin far.

Jeg: så koselig, sitter du her med pappa og koser deg du da da?

han: ja, men egentlig er jeg bare ute etter colaen hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt dette selv men blitt fortalt det av mamma. Den dagen mamma kom hjem fra sykehuset stod broren (2,5 år) min i trappa og ventet. Mamma bøyde seg ned for å vise fram søsteren hans da han utbryter: "Skal hun være her lenge?".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på 3,5 spurte meg for ikke lenge siden hvorfor venninna mi hadde baby'n inni magen, er den redd for tordenvær eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde spysjuka og sto og kastet opp i kjøkkenvasken (den som var nærmest i farta), så kommer sønnen min inn og sier "Mamma du må vaske doen for rompa mi epssploderte (eksploderte)" Akkurat det jeg hadde mest lyst til akkurat da. Men synes det var veldig morsomt da jeg var frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av guttene i barnehagen til sønnen min sa til meg når vi var ute og lekte: "Nå må du i fengsel, for politiet syns du er en tyv!". Jasså ja, de syns det altså ;)) Han som satte meg i fengsel sa også: "Du må være i fengsel i A HUNDRED YEARS!", på overraskende god engelsk.

 

Også syns jeg det var så søtt når alle ungene på avdelingen skulle synge "Kua mi, jeg takker deg", og midt i sangen roper en av 2-åringene "BÆÆÆ BÆÆÆ LILLE LAM!", hahaha.

 

Ja, også den gangen noen av 4-åringene hadde vært i "biblioteket" (et eget rom i barnehagen) sammen med sønnen min på 10 mnd, som ikke kan snakke eller gå. Jeg var på do en tur, og da jeg kom tilbake, kunne jeg ikke finne gutten min noen steder. Til slutt gikk jeg til en av de ansatte og sa at vi manglet et barn. Den ansatte gikk for å åpne døren til "biblioteket", som for øyeblikket var stengt, og da han tok i døra, kom en av 4-åringene løpende mens han ropte "Han ville være der! Han VILLE være der!!". Da hadde 4-åringene gått ut av rommet mens sønnen min satt igjen, og da hadde de like godt lukket igjen døren så han ikke kom seg ut :D Det må kanskje nevnes at gutten min var strålende fornøyd med å sitte alene i "biblioteket".

 

Tilvenning i barnehage er morsomt altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene datteren vår var kjempefornøyd da hun hadde lært hvorfor vi feirer jul;

"fordi Petrus har bursdag" :)

 

Da var hun 3-4 år.

I vinter var hun 7 og hadde med seg tanten sin på tur til butikken. Hun er en veldig stor (tykk) dame, og hadde litt problemer med å følge i den smale stien i snøen gjennom skogen.

Datteren min sa da at hun skjønte hvorfor hun ikke måtte dette for "tykke folk har jo så korte armer at de har problemer med å komme seg opp igjen"

Heldigvis så har tanten hennes humor så det var så vidt hun klarte å fortelle hva snuppa hadde sagt for hun lo så;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillesøster slet en god stund med og si r og en dag da vi (min mor, jeg og lillesøster) sto på badet ville søsteren min så gjerne se på føflekken moren min har over leppen. Han lener seg mot moren min og sioer "mamma, kan jeg få se pikken din?". Å gud som jeg lo, helt fantistisk :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var å handlet midt på sommeren, og der var en hd biker med skinnvest rett på kroppen, tattoeringer og full pakke, inkludert lyst langt sjegg.

Nisse maamma. der er jule nissen. Her gang vi gikk forbi han inne på butikken, ropte 2 åringen NISSE i ren fryd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, elsker gullkorn og gode historier fra barn:-)

 

Jeg var akkurat ferdig i dusjen, stod foroverlent og tørket høret, da datteren min på 2,5 sier: "mamma, puppene dine henger veldig ned" også gikk hun bak meg og fortsatte "...og rompa di er stoooor assa". Nå har jeg ganske små pupper (men de er jo ikke akkurat faste etter to barn), og rompa mi har vel en ganske normal størrelse, så jeg tok meg ikke nær av det, måtte jo bare le:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne hadde med seg sønnen på 5 år (bondesønn) i garderoben i svømmehallen. Der møtte hun en litt eldre venninne av oss. Nesten 50 år og med mange barnefødsler og mye amming bak seg, og figur deretter. 5 åringen står lenge og stirrer på damen før han plutselig bryter inn i samtalen og sier "Du, skal ikke jurene dine liksom sitte der opp, og ikke henge helt der nede?"

 

Klarte rett og slett ikke å la være å le, og heldigvis tok damen det med godt humør og forklarte at puppene, ikke jurene, ble slik på damer når de ble gamle. Synes synd i venninna mi da, hun var dødsflau, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 5 år har sagt flere ganger at hun vil ikke bli voksen, for hun vil ikke at jeg skal bli gammel. En dag ved middagsbordet sa hun: "Jeg skal bo sammen med deg alltid mamma, og jeg skal ligge sammen med deg i grøfta" I grøfta?? "Ja, nedi jorda vet du"... Stakkars søte, lille jenta mi, hun mente altså at hun skal bo med meg for alltid og så skal vi ligge i graven sammen.. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, her var det mye morsomt! Jeg sitter og klukkler. Denne må vi holde gående!

Her er mine bidrag:

 

- Min mellomste var 4 år, og vi hadde snakket en del om døden og slikt fordi hun var blitt opptatt med det. Vi sitter så en dag i garderoben i barnehagen. Da går døren til toalettet opp - det er en ekstra smal dør fordi det er et barnetoalett - og moren til en gutt i barnehagen kommer ut derfra og inn i garderoben der vi sitter. Hun er kraftig overvektig, så hun toucher begge sidene av dørkarmen på veien.

Min datter sier så (HØYT, og uansett er damen kun 2 meter fra oss): "hUN VAR SÅ TJUKK AT HUN NESTEN IKKE KLARTE Å KOMME SEG UT AV DØRA!" Jeg ler nervøst og skotter på den andre moren og sier at neida, det er bare det at den døren er beregnet på barn, og ike voksne.

Datteren min tenker seg om i et par sekunder, og fortsetter: MEN HUN ER IHVERTFALL VELDIG GAMMEL, HUN SKAL SIKKERT SNART DØ". Stakkars den andre moren!

 

- Min eldste jente var 7 år. Hun var et ganske alvorlig, samvittighetsfullt og tenksomt barn. Hennes fremmelige, veslevoksne og til tider litt frekke (på en humoristisk måte) bestevenninne var på overnattingsbesøk. Jeg var alene med dem.

Så sitter jeg og ser på TV om kvelden, og sofaen er slik at jeg også ser ut i gangen der trappen fra 2. etg. kommer ned. Plutselig hører jeg min datter rope sint MA-MMA! så kommer hun farende ned trappen, sannhetens, moralens og rettferdighetens vokter, med det lyse håret i en flokete dott bak på hodet. Like bak kommer venninnen, flau, forventningsfull, fnisende, med ditto hårfrisyre.

"Ma-mma!" fortsetter datteren min..."Ikke SANT at du og pappa ikke har PULT??"

Hehe, jeg glemmer det aldri. det var så utrolig vittig, og viste gaske tydelig de to jentene ganske ulike virkelighetsoppfatning.

 

-Yngstemann på 5, for bare noen uker siden: "Skal JEG rydde?? Men jeg er jo bare et lite BARN!"

 

- Datteren til noen venner av oss satt på med oss i bilen en gang. Hun var 3-4 år. Hun fortalte om bestefaren, som er lege og som faktisk hadde et skjelett på kontoret. Hun kunne videre opplyse om at at "Det er skjelettet til tante Karin, for hun er død". Måtte humre litt da, ja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, her var det mye morsomt! Jeg sitter og klukkler. Denne må vi holde gående!

Her er mine bidrag:

 

- Min mellomste var 4 år, og vi hadde snakket en del om døden og slikt fordi hun var blitt opptatt med det. Vi sitter så en dag i garderoben i barnehagen. Da går døren til toalettet opp - det er en ekstra smal dør fordi det er et barnetoalett - og moren til en gutt i barnehagen kommer ut derfra og inn i garderoben der vi sitter. Hun er kraftig overvektig, så hun toucher begge sidene av dørkarmen på veien.

Min datter sier så (HØYT, og uansett er damen kun 2 meter fra oss): "hUN VAR SÅ TJUKK AT HUN NESTEN IKKE KLARTE Å KOMME SEG UT AV DØRA!" Jeg ler nervøst og skotter på den andre moren og sier at neida, det er bare det at den døren er beregnet på barn, og ike voksne.

Datteren min tenker seg om i et par sekunder, og fortsetter: MEN HUN ER IHVERTFALL VELDIG GAMMEL, HUN SKAL SIKKERT SNART DØ". Stakkars den andre moren!

 

- Min eldste jente var 7 år. Hun var et ganske alvorlig, samvittighetsfullt og tenksomt barn. Hennes fremmelige, veslevoksne og til tider litt frekke (på en humoristisk måte) bestevenninne var på overnattingsbesøk. Jeg var alene med dem.

Så sitter jeg og ser på TV om kvelden, og sofaen er slik at jeg også ser ut i gangen der trappen fra 2. etg. kommer ned. Plutselig hører jeg min datter rope sint MA-MMA! så kommer hun farende ned trappen, sannhetens, moralens og rettferdighetens vokter, med det lyse håret i en flokete dott bak på hodet. Like bak kommer venninnen, flau, forventningsfull, fnisende, med ditto hårfrisyre.

"Ma-mma!" fortsetter datteren min..."Ikke SANT at du og pappa ikke har PULT??"

Hehe, jeg glemmer det aldri. det var så utrolig vittig, og viste ganske tydelig de to jentene ganske ulike virkelighetsoppfatning.

 

-Yngstemann på 5, for bare noen uker siden: "Skal JEG rydde?? Men jeg er jo bare et lite BARN!"

 

- Datteren til noen venner av oss satt på med oss i bilen en gang. Hun var 3-4 år. Hun fortalte om bestefaren, som er lege og som faktisk hadde et skjelett på kontoret. Hun kunne videre opplyse om at at "Det er skjelettet til tante Karin, for hun er død". Måtte humre litt da, ja med tanke på hvordan tante Karin hadde kommet til nytte også etter sin død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireringen satt og så på da jeg børstet håret mitt. Så sier han med beundring i stemmen:

 

"Mamma, du har så vakkert hår! Og det er til og med sølvtråder i det!"

 

Har aldri fått et så vakkert kompliment for at jeg begynner å få noen sølvgrå hår (som vises VELDIG godt mot det mørkebrune håret mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...