Gå til innhold

Hvilket politisk parti støtter du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

haha der bommet du litt for det er jo frp sitt valgspråk. -for folk flest!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke? Tenker du som HI at det er det minst skumle å stemme? Er du redd for endringer i tilfelle det ikke skal bli bedre men verre?

Skrevet

Håper på en Høyre-FRP regjering neste gang. For de som er redd for det vil jeg påpeke at de ikke kommer til å gjøre de helt radikale endringene i første periode. De vil jo tross alt beholde velgerene og ikke skremme vekk folk slik at de ikke får mer enn en periode. Synes det er på tide å gi dem en sjangse. Og jeg har aldri stemt i den retningen før.

Skrevet

AP og SV. Sist ble det AP, men etter Hardanger saken blir det nok SV neste gang.

Skrevet

Virkelig? Vil gjerne vite hvorfor du er FOR master i stedet for sjøkabel.

Skrevet

Vingler mellom senterpartiet og Krf... Ønsker i allefall ikke at Frp skal få sjansen til å rasere det som er bygd opp her i landet gjennom generasjoner...

Skrevet

Siden FRP aldri har hatt sjansen, kan man heller ikke spå utfallet. Jeg tror de i første runde vil fokusere på å fikse APs feil, og ikke å gjøre andre store endringer.

Skrevet

Jeg stemmer Høyre, og SELVFØLGELIG er det en grunn til det!

Blir smått hysterisk av folk som stemmer etter hva bestefaren deres pleide å stemme for eks.

En av grunnene til at ap får så mange stemmer er de eldre (er min overbevisning), de er så vandt til å stemme ap fra gammelt av så de bare gjør det på autopilot.

Jeg stemmer Høyre fordi jeg er for valgfrihet!

Jeg vil velge selv hvordan vi fordeler permisjonen oss i mellom, vi er voksne mennesker som vil hverandre og ungene våre kun det beste, derfor klarer vi helt fint å ordne oss selv.

Jeg er for å kunne velge private leger/sykehus. Om jeg eller en av mine blir syke så liker jeg å ha muligheten til å betale for legehjelp selv om det offentlige bruker for lang tid.

Jeg er for private skoler og barnehager. Vi har barna våre i en fantastisk privat barnehage og jeg skal ta videre utdanning på en privat skole selv.

Jeg tror at det offentlige har godt av litt konkurranse rett og slett!

Skolene og sykehusene her i landet er generelt alt for dårlige, og jeg har flere lærere i nær familie som er helt enige i det.

Det er for vanskelig å kvitte seg med dårlige lærere for eks.

Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal måtte betale for å gi barna god skolegang, men det er ok å vite at man har et valg.

Hadde det offentlige fått mer konkurranse så hadde de blitt tvunget til å bedre kvaliteten.

Jeg tror nok jeg kunne fortsatt i timevis..

Skrevet

HØYRE med FRP - regjering.. Trenger forandring takk! Må la andre slippe til. Tror ikke det hadde blitt ekstremt med forandringer i første omgang, bare rette opp feil fra denne pyse-regjeringen vi har nå.

Skrevet

Stemmer Høyre og har alltid gjort det. De er for vagfrihet, og de er ikke vinglete i politikken. Som næringsdrivende er vi avhengig av at det kommer et skifte - iallfall i vår bransje. Nåværende regjering skremmer bedriftseiere til å flagge ut fordi de er rke - og det liker jo ikke småfrøknene i SV... Ja, den er stygg, men enkelte av dem oppfører seg som jentunger når de uttaler seg.

Når man har en Marxist i regjeringen, så kan man jo bare tenke seg hvor vi kommer til å ende dersom SV får mer makt?

AP og jensemann er et kapittel for seg. Ikke den verste politikken, men de bygger videre på hjernevask på Utøya og regner med at da skal man holde på dem som kommer dit som småunger.

Frp, tja - ikke så elendig politikk om man plukker vekk enkeltuttalelser, og det er jo en del av deres standpunkter som adopteres av venstresiden når de bare får tenkt seg om. Det verste med dem er at de tiltrekker seg en del spesielle mennesker, og de er ikke alltid like smarte.

Krf er uaktuelt, ekstremister på norsk kaller jeg dem, der havner også tildels SV, Rødt og SP. Sistnevnte er hverken fugl eller fisk.

Venstre er ok, men får ikke fram politikken sin! Synd, men kunne aldri stemt på et mikroparti.

Skrevet

Har alltid stemt krf, skulle jeg stemt noe annet måtte det blitt venstre eller høyre. Jeg har litt problemer med å stemme høyre, for jeg er redd de er villige til å gå inn i koalisjonsregjering med frp. Det beste syns jeg hadde vært en koalisjonsregjering med høyre, krf og venstre, slik som Bondevik regjeringen var. Det er en av de beste regjeringene Norge har hatt.

Skrevet

Godt sakt! Meget saklig innlegg. Usaklige meg, derimot, sitter igjen og tenker venstre=mikrotissparti. hehe Men så er jeg dum og nyvåkna. Tror faktisk mange stemmer kun på et av de største partiene, og ikke ser på de små som et reelt valg. Og alt for mange stemmer ap rett og slett fordi de ikke gidder sette seg inn i politikk,men antar at det Jens sier må være ok. Og så stoler de blindt på at akkurat det de hørte han si, og som de likte, vil bli utført. Det er rett og slett på tide med et regjeringsskifte, og da må AP helt ut. Stem høyre eller frp, for dine barns skyld!

Skrevet

Høyre og frp. Husker etter valget, da var dibbere iherdige ap velgere, hvor har det blitt av dem alle ;p

Skrevet

Hvor det har blitt av dem? Har du ikke sett meningsmålingene i det siste? Folk generelt, ikke bare her, har tatt avstand fra ap og vil nå stemme høyre.

Skrevet

Som HI har jeg bestandig vært Ap-velger, men nå er jeg så drittlei den rødgrønne suppa at det blir høyre neste gang. Håper på stort nok høyre til at frp får en beskjeden rolle.

Skrevet

"Hva skjer med landet når alle partier skal åpne for muslimer da?"

Seriøst?

Hva med budhister, hinduister, agnostikere, ateister, taoister...? Eller er det bare muslimer som skal fratas retten til delta i politisk virke?

Bare meg som får assosiasjoner til en viss herremann med bart fra mellomkrigstidens Tyskland?

Skrevet

Jeg er akkurat som deg HI. Har alltid stemt Ap I frykt for at en viss Jenssen blir stormannsgal om hun får noe hun skulle ha sagt. Etter mange av de uttalelsene hun har kommet med opp gjennom åra begynner man jo å lure på hvordan dama er skrudd sammen. Og Jens har vært en stødig og god statsminister. Synes ikke høyresiden har hatt noen klar statsministerkandidat før, men synes Erna har stått positivt frem i det siste.

Desverre ser det ikke ut til at de rød-grønne klarer å innfri det de har lovet,så neste valg blir det nok Høyre på meg. Vi trenger litt forandring, og så krysser jeg bare alt jeg eier og har for at Jensen ikke får for stor rolle i det hele! (tenk på dama som statsminister da! *grøss* )

Skrevet

KRF, Høyre og litt FRP.

Alle har elementer jeg liker, men endte på KRF ved forrige valg.

Syns FRP har mye bra å komme med, men de bruker alt for mye energi og mediatid på å "ta" andre, og det misliker jeg. Hadde Jensen vært litt mer opptatt av å fremme sine egne saker og ikke hengt seg så mye opp i hva andre gjør feil så hadde jeg muligens respektert henne litt.

Ser for meg Erna ved roret etter neste valg. Håper på det iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...