Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #26 Skrevet 2. september 2010 Vi kalte eldstemann Sander lenge før "alle andre" gjorde det. Nå er det jo poppis-navn. Men jeg driter i hva andre synes, navnet et gammelt slektsnavn som jeg haddde funnet minst ti år før storebror kom til verden.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #27 Skrevet 2. september 2010 Uavhengig av hva man synes om navnet, er det et poppis navn, som om det har funnes tidligere, har først nå de siste år blitt vanlig. Og da er det greit å si at det kanskje har blitt alt for vanlig. Det har jo gått fra å være nesten ingen, til å bli utrolig mange bare de siste få år. Det vil nå bli mange per skoleklasse/fritidsaktivitet, og barnet vil føle at han har et vanlig og kjedelig navn. Derfor kunne jeg aldri brukt det, eller andre poppisnavn. Se statistikken selv... http://www.ssb.no/emner/00/navn/gutter/leander.html Anbefaler forøvrig alle å sjekke statistisk sentralbyrå (ssb.no) før man velger navn, så man slipper å bli overrasket når man finner ut at navnet man valgte var vanligere enn antatt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2010 #28 Skrevet 2. september 2010 Problemet er vel kanskje at "alle" har en eller flere venninner som har en Leander. Det kom fort, og har sin storhetstid nå. Navnet er litt oppbrukt, men samtidig så nytt at de fleste ikke forstår det og dermed har lettere for å si at de ikke synes noe om navnevalget. Om 15 år er det utrolig vanlig, og om 30 år, regnes det igjen som et "gammeldags" navn som ingen vil bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå